sâmbătă, 7 aprilie 2007

Drumul spre casa...

Doua cuvinte am de spus, tare si raspicat : TRAIASCA CFR-UL!!!! Bineinteles ca nu sunt deloc sincera cand spun asta. De ce? Simplu: pentru ca nu vreau sa traiasca cfr-ul (cel putin nu in situatia in care se prezinta el acum), pentru ca serviciile cfr-ului sunt de tot rahatul, pentru ca nu se mai fumeaza, dar se bea, pentru ca pe bilet scrie ca ajungi la o ora si tu ajungi la alta etc.
Am sa fac o paranteza in care imi voi exprima frustrarile cu privire la faptul ca nu se mai fumeaza in tren.:)
In lumea asta mare exista doua tipologii de persoane: cele care fumeaza si cele care nu fumeaza. Inteleg ca fiecare dintre aceste doua tipuri trebuie sa invete sa se respecte si sa convietuiasca impreuna. De asemenea, mai inteleg ca trebuie instituite anumite solutii sau variate de compromis: locuri pentru fumatori si locuri pentru nefumatori, baruri pentru fumatori si baruri pentru nefumatori. Pe timpuri, se putea fuma in tren. Super. Ai de mers 5, 6, 12 ore, esti fumator, tragi un fum, 2, 3, mai trece timpul. Recunosc ca in trenuri precum Rapid sau Accelerat, cand fumai pe coridor, sau cand fumau inca 20 pe coridor, fumul intra si in compartiment, unde de cele mai multe ori erau si nefumatori. S-a gasit o solutie. A aparut Sageata. Tren fain, frumos, care pe langa conditiile relativ bune pe care ti le oferea, avea si compartimente pentru fumatori si compartimente pentru nefumatori. In cele de fumatori era aer conditionat, special amenajat ca fumul sa nu se raspandeasca si la nefumatori. Geniala idee. Insa, urma sa intram in UE, sa fim cu acte in regula europeni, si ce s-au gandit aia mai destepti? Sa NU se mai fumeze deloc in trenuri! Ce conteaza ca pe aceasta lume sunt doua categorii de persoane si ca amandoua ar trebui sa aiba beneficii si nu ca una dintre ele sa fie marginalizata? Nu conteaza. Noi sa fim linistiti, pentru ca stiu altii mai destepti ce e bine sau nu pentru noi.
Boooooooooooon, acum dupa ce mi-am exprimat umila parere:)), sa revenim la intoarcerea mea acasa.
La inceputul saptamanii m-am hotarat sa plec acasa vineri, si nu cu Rapidul de 12, pentru ca era prea devreme, ci cu Acceleratul de 16. Stiind ca va fi moartea de pe lume si ca toata lumea va pleca acasa vineri, ne-am (eu si o prietena) luat bilet de marti. La vagonul 1, loc 33, respectiv 38. In ziua plecarii am ajuns in gara la fara 10, fericita fiind ca voi avea timp sa fumez o tigara pe peron, pentru ca nu apucasem sa fumez inainte de plecare. Numai ca, trenul avea 14 vagoane, pe peron erau 1000?! de oameni si ne-a luat cam 7 minute sa ajungem dintr-o parte in alta. Ajutata de niste barbati sa ma urc in tren, la compartimentul dinaintea compartimentului meu, ne-am blocat. In fata o gramada de oameni, in spate o gramada de oameni, toti tipau sa se elibereze trecera si se impingeau de mama focului. Inaintea mea, o blonda aranjata, se uita pierduta si spunea ca ea are loc la vagonul 1 bis. Toti tipau ca asta este vagonul 1 si ca probabil 1 bis e in spate. Trenul a plecat si au mai trecut inca 10 minute pana ce domnisoara sa se dumireasca si sa se dea din drum. S-a dat, insa noi tot blocate am ramas. Dupa inca 5 minute, am aflat ca si cei din compartimentul meu aveau aceleasi locuri ca noi. Am zis ca asa ceva e imposibil, sa ne arate biletele. Ei aveau la 1 bis. Da-i si tipa si injura, si cearta-te ca sa-si mute fundul, ca acolo e locul nostru, ca sa se duca sa caute vagonul 1 bis ca pe asta scrie 1. Aceeasi problema o aveau si cei blocati cu noi pe coridor. Ne-am calmat si am zis sa-l asteptam pe Nas ca ne lamureste el (asta dupa ce am injurat si nasul si mama nasului si cfr-ul si toti angajatii lui). Nu stiu prin ce minune, dar dupa inca 10 min, cineva s-a ridicat de pe locurile noastre si am trecut noi. Pe hol era o imbulzeala de neinchipuit, unii treceau, altii veneau, iar eu, cand dau sa ma asez sunt rugata sa las o fetita in locul meu, ca ea e copil. Si ce???? Si eu sunt pe stop(imi venea sa spun). Uitandu-ma neajutorata la prietena mea, iau fetita in brate, care se asaza confortabil, se uita la mama-sa si-i spune: "Sa ma trezesti cand ajungem". Perfect! Pe hol inghesuiala, in compartiment la fel, nu puteam sa citesc, nici sa ma misc, cand apare facundu-si eroic loc, Nasul cel de 130 de kg. Agitati, nervosi, nelamuriti, il intrebam ce se intampla, unde ne ducem, ce facem. El fericit ne spune ca a primit telegrama la Bucuresti si ca de fapt, vagonul 1 e vagonul 10. "Dom'le, si asta ce vagon e?", "1 bis", "Pe vagon scrie ca asta e 1, cum dracu sa fie vagonul 1 vagonul 10, acolo nu-s deja oameni care au bilet pentru vagonul 10?", "Eu asa stiu, n-am nici o vina, asta e vagonul 1 bis, mai primesc o telegrama la Ploiesti." "Si noi ce facem daca ne ducem la vagonul 10?Nu e lume acolo?" "Nu stiu dom'le ce-i acolo, ca inca n-am ajuns." Vai de capu' si de zilele noastre. Dupa ce a plecat Nasu, vin doi barbati stirbi in compartiment zicand triumfator "Ei, acu cine e fraier? Cine e castigator?" si au ridicat un cuplu, pentru ca alea erau locurile lor si ca asta e vagonul 1 bis.
Dupa ce ne-am mai certat un timp, intrebandu-ne daca sa mergem pana la vagonul 10 sau nu, in peisaj apare un mos. Hop, hop, catinel, catinel, cu toiagul, foarte nervos si meticulos cerceteaza numerele de la compartiment. Intra fara nici o jena in compartimentul nostru, banguind ceva, se uita atent la fiecare numar de la scaun si spune : "32-37, credeti ca sunt prost?". Genial, ge-ni-al!!!! Mosul isi luase 7 locuri numai el!!! Pana sa vedem continuarea, prietena mea se ridica si-mi spune ca ea pleaca la vagonul 10. Nu apuc bine sa ma dezmeticesc, dau fata jos, iau bagajele si incerc sa-mi fac loc sa ies. Numai bine ca am ajuns in Ploiesti. Oamenii din fata ne spun ca n-avem timp sa ajungem pana la vagonul 10, ca trenul stationeaza doar 1 minut. Iesite din compartiment, ingramadite, cu bagajele in mana, eram intr-un impas, cand vine Nasu' si tipa: "Vagonul 1 e la vagonul 11". Primise telegrama. "Si avem timp?", "Da". Da-te jos din tren si alearga intr-un suflet de-a lungul a 11 vagoane in cautarea locului pierdut. Cu voia lui Dumnezeu, intr-adevar vagonul 11 era vagonul 1, in sensul ca locurile noastre erau neocupate. Intr-un decor pitoresc, inconjurate de betivi, tigani, mosi libidinosi si cocalari, am ajuns dupa 4 ore si 45 de minute, acasa! Ce frumos suna, nu? ACASA.
In final, ce pot sa mai spun, decat: TRAIASCA CFR-UL!!!
PS: Si Paste Fericit:))

5 comentarii:

Poesis spunea...

Daca nu as merge atat de des si eu cu CFR-ul nostru drag sau daca nu te-as cunoaste nu as crede o iota din tot ce ai spus! Paste fericit si tie scumpa...si bucura-te de ACASA!

blur spunea...

fumam in compartiment. scrumam pe coridor. trageam adanc din tigara si nu am vazut pantoful negru al nasului. amenda era de 70 lei. a plusat nasul pana la 140 lei. si apoi mi-a cerut "de-o bere". am scos buletinul si am cerut un pro9ces verbal. nu mai vorbesc de muile lor in timp ce ei insistau sa le dau spaga si eu insistam sa imi dea amenda. "am gresit si vreau sa platesc pentru greseala mea"

Christ Saddler spunea...

nu stiu de ce vi se pare voua anormal ca nu puteti fuma in tren. exista o lege care interzice fumatul in spatiile inchise. trenul este un spatiu inchis. si eu fumez dar nu ma plang ca nu pot fuma in tren. nu suport sa stau in fum de tigara si nu ii suportam nici pe nesimtitii care fumau in compartiment, scrumau pe jos si altele asemenea. faptul ca s-a facut acea incurcatura de locuri nu e numai vina cfr-ului ci si a calatorilor destul de dusi cu pluta ca sa citeasca bine datele de pe bilet sau de pe placuta vagonului, mai ales cand scrie bis. iar cand se intampla sa fie prea multa lume e si normal sa se intample probleme cu numerotarea vagoanelor pt ca ele se suplimenteaza in ultimul moment, deoarece nu ai cum sa stii cati calatori ai pana nu se prezinta un raport de catre casieri. cfr-ul nu poate functiona bine daca calatorul nu are educatia necesara sa inteleaga anumite aspecte legate de calatorie.
se incearca o reducere a fumatului pe scara globala pt ca este nociv. e normal sa se intample asa. in loc sa fumezi poti sa citesti, e mai sanatos.
iar tu blur, iti meriti cu varf si indesat amenda :)

ana spunea...

@ Christ :lucrezi la cfr?:))Ai dreptate, insa eu nu vb despre fumatul pe coridor sau in compartiment, ci de faptul ca mi-as dori, ca in tren, sa existe locuri speciale pt fumat :P

Christ Saddler spunea...

nu lucrez la cfr :) tata da si de aia stiu ca poate nu e atat de simplu cum pare la prima vedere. si fumez dar sunt contra fumatului. cel putin in locurile publice gen tren. as interzice fumatul chiar si in cluburi, cel putin in locul unde se danseaza. e chiar foarte nasol sa te trezesti cu o tigara in ochi sau cu mult fum. sa nu mai spun de haine :> i love the smoke in me but not around me :)