luni, 4 iunie 2007

Critic, critica, critici

Se spune ca atunci cand cineva te critica, ai multe de invatat si ca de cele mai multe ori te ajuta. Ei bine, eu pot sa ma lipsesc! Urasc criticile...la adresa mea, ce-i drept si la adresa prietenilor mei. Inteleg critica constructiva, de genu' : "Uite, m-am uitat pe ce ai scris si imi place, dar cred ca ar trebui sa fii mai...sau incearca sa nu mai..".
Lumea a devenit prea incisiva : "Ba, esti de kkt" sau "Frate, esti prost tare de tot!", a uitat sa accepte un punct de vedere sau pur si simplu sa treaca peste, atata timp cat nu-l afecteaza in mod direct. Nu credeti ca e ma simpla si mai agreabila o discutie in care spui "Da, inteleg ce vrei sa zici, dar...".
Critica nejustificata mi se pare compatibila cu oamenii frustrati. Ok, daca vin la o petrecere cu "Tinuta obligatorie", imbracata in pantaloni scurti si slapi, iar in par am pene roz...da..atunci poti sa ma critici, judeci, barfesti. Dar cand eu, comportamentul meu, sau ceea ce scriu nu te incomodeaza absolut deloc..atunci devin confuza si nu pricep de ce te simti lezat.
Ma rog, gresesc cand spun "confuza", mai corect ar fi fost termenul de "nervoasa": ma umplu toata de draci si-mi vine sa te dau cu capu' de toti peretii, ca-n secventele imaginare din mintea lui Ally McBeal. Apoi incep sa-ti dau argumente si cand vad ca nici astea nu am nici un rezultat, iti intorc spatele si ma duc sa plang intr-un colt :)
Serios, DETEST critica! Mai ales cea venita din partea unui om care are o varsta apropiata cu a mea. Mi se pare ca atunci cand critici fara motiv sau doar pentru ca ideea mea nu e similara cu a ta, te crezi atat de destept si atat de lipsit de erori si perfect, incat tu devii cel penibil si nu eu.
Tin sa repet, ca vorbesc doar despre acele "insulte", care nu-ti aduc nici un folos, ci pur si simplu sunt facute de cineva sa-si demonstreze superioritatea.
Revenind la scris si la blog...ca de aici mi se trage toata furia, am aflat astazi ca un oarecare om, a scris pe blogul sau un post in care critica mie (si altor fete) articolele. Lumea a inceput sa-i lase commenturi ba pro, ba contra, ba vulgare, ba elegante, incat am zis ca nu mai are sens sa-i explic si eu, cat este de cretin, ups!, vroiam sa spun "iesit din peisaj".
Daca acea persoana ar fi fost un critic literar, un profesor de creativitate si expresivitate, un model si idol pentru adolescentii moderni, atunci, poate, m-as fi inclinat in fata lui si mi-as fi cerut scuze.
Dar, el nu este nici una, nici alta. A, si daca vi se pare ca eu il critic acum, da, aveti dreptate, insa in cazul meu se poate numi "dreptul la replica":P
Blogul, dragi oameni care mai aveti de gand sa criticati si alte bloguri, este un loc personal, pe care persoana care l-a creat a hotarat sa-l faca public. Dreptul de a citi sau nu, ce scrie fiinta respectiva este doar al tau! Ai o problema, ii lasi un comment, mail, scrisoare, mesaj.
In cazul in care acea persoana ar fi scris la un ziar, sau intr-o revista, pe care oamenii dau bani ca sa afle lucruri interesante si culturalizante si tu la randul tau ai fi fost un critic literar, atunci puteai sa-ti exprimi in voie buna opinia.
Asa ca, scuza-ma daca gresesc, nu pot sa inteleg de ce ti-ai rezervat o parte din zi, ca sa critici alte bloguri, ale femeilor mai precis, in loc sa-ti exprimi frustrarile in legatura cu oricare alt subiect.
Nu mi-ai parut mai destept, ironic, percutant, sarcastic, cinic, original, amuzant...NU! Mi-ai parut un om fara viata personala, lipsit de imaginatie si de lipsa de activitate. Iar faptul ca ai dat nume, si ai scris MARE, cine a zis si ce, mi se pare iar o aberatie.
Poate daca intr-adevar ai fi dat argumente plauzibile...poate, m-as mai fi gandit de doua ori inainte sa te judec.
In orice caz, pierdere de timp, a mea, ca scriu despre tine.
Concluzia ar fi urmatoarea: corect, traim in democratie, intr-un sistem care ne permite sa ne exprimam liberi si sa ne expunem cand dorim, punctul de vedere, dar atata timp cat nu-i jignesti pe ceilalti sau n-am inteles eu bine?
Ce mai conteaza pana la urma? Am spus-o si o mai spun : publicitatea negativa, este tot publicitate, cu alte cuvinte : "Multumesc".

19 comentarii:

Ciprian Bojan spunea...

Ma bucur ca pot sa fiu primul care sa comenteze.

Toti detestam critica. Putini ne acceptam limitele.

Daca lasai furia deoparte iti iesea textul mai interesant. Mai incearca.

ana spunea...

Merci maestre, I'll do my best...

Phoebs spunea...

Draga printesa, nu mai pune la suflet ce spune baiatul ala. Dupa mine, nici n-ar fi trebuit sa scrii ceva despre el, pe bune. Scrie in continuare ce doresti in blog-ul tau si ..cine stie .. poate mai din nou ai parte de publicitate :)

maria spunea...

pfa, cine a fost mesterul? eu urasc critica in general, chit ca vine de la un idol. chiar daca imi pun pene roz in cap, who are you to judge me?!sau cu alte cuvinte, who died and made you God? evident, atat timp cat nu ti-am omorat mama, sora, fratele, pisica.

lovingvama spunea...

Scumpa, lasă-i naibii pe toţi proştii. Eu am şi scris despre voi, fetele, pe al meu blog... mie chiar îmi place cum scrieţi.

Mă deranjează foarte tare când cineva mă critică, fără să aducă vreun argument.

Şi eu sunt de părere că publicitatea, oricum ar fi ea... tot publicitate este :)

ana spunea...

@ Phoebs: Da, cine stie in ce reviste o sa apar? :)))

PS: Te mai astept pe aici;)

@ Maria : Eu te intelg, dar uite ca sunt oameni care au un cuvant de spus in orice privinta...poate D-zeu a lasat pe pamant mai multi D-zei mai mici? :))

@ Lovingvama: Ma bucur ca-ti place cum scriu fetele :) Fetele sunt dragute ;))
La partea cu critica si argumentele si eu sunt de aceeasi parere.

oldman spunea...

de obicei cand vulpea nu ajunge la struguri spune ca-s acri.iar manjitul cu diverse(cu nume pretentios de critica)nu poate fi,atunci cand e scris cu venin si "aere", decat o modalitate de a-ti dovedi mitocania!iar tipii de genul asta se ineaca pana la urma in propriile lor-sa spun?-dejectii

sadicuta spunea...

@ciprian bojan....cine esti? un mare om asa-i? se cunoaste....si tu cred ca daca lasai vulgaritatea si misoginismul la o parte..."iti iesea textul mai interesant"...te-a parasit cineva in ultimul timp?:)))

foggie spunea...

:)))
Daaa..m-am amuzat ce e drept. Mi s-a aplecat de la atata aroganta. Micul Dumnezeu si dezertorul social neinteles. Geniul ratat printre "prostii care-i comenteaza".
Imi pare rau pentru el. Contactul cu realitatea este de mult pierdut. Sau poate face parte din categoria ahtiatilor dupa publicitate. After all, critica merge mai bine decat lauda. Ce e negativ are un impact mai mare decat ce e pozitiv. Plus, esti mai cul daca injuri si ii faci prosti, cretini, idioti samd pe toti cei din jurul tau.
Ana, ce-ar fi lumea asta fara oamenii atotstiutori? Adica, trebuie sa existe si indivizi de acest gen..
Vb aia..mare ti-e gradina, Doamne!!!
Stai chill si scrie in continuare, ca scrii bine. Cui nu-i place, pa si la revedere. ;)

Anonim spunea...

Acum semanati cu o haita de cercopiteci care isi ling ranile.
„Vaaai tu, ce ti-a facut nenorocitu'”
Da si bine a facut. Ca-i plina blogosfera de fete rasfatate si de poponari.

blur spunea...

ti-a mai trecut, scumpa? ... oameni iti iau apararea. ce mai face onzie?

ana spunea...

@ Anonim : Draga om anonim (apropo. esti primul meu anonim ;) be happy), macar ai bunavointa de a te prezenta inainte de a ne face , cum spui tu. Si daca blogosfera e plina de mimoze si gay...nu poti dormi tu noaptea? Ai cosmaruri? Nu poti sa traiesti?
Of Doamne, ce problema mai ai si tu...Nu te-a invatat nimeni ca ai dreptul de a ignora anumite lucruri?
Hai ca esti simpatic/a cu termenii tai "populari".

ana spunea...

@ Anonim : A..si daca ne luam dupa teoria evolutiei, a lui Darwin, toti provenim din maimute...inclusiv tu. Te-am pupat.

zzburlisi spunea...

Ce te-a „frustrat” atat la materialul lui Ciprian? Este chiar amuzant si cu bun simt.
Ai vazut ca promite sa-i arda si pe snobi? Poate mai intri o tura la tavalit prin imaginatia lui.

ana spunea...

@zzburlisi : Nu mi se pare nici amuzat, nici de bun simt. Nu stiu cum sa fiu mai clara, ca lumea sa inteleaga.
Sa fie sanatos daca se mai ia de mine...ce poti sa-i faci unui om lipsit de preocupari si care se crede "criticul absolut"?

PS: Si nici tu nu esti absolut deloc amuzant. :)

zzburlisi spunea...

Este normal sa dam chip de monstri acelora care nu ne cauta in coarne.
Cand vei fi suficient de obiectiva ca sa te ridici la valoarea lui Ciprian il vei intelege mai bine.
Pana atunci, mai trebuie sa cresti

ana spunea...

@ zzburlisi : Cred ca ar trebui sa te mai gandesti la ce inseamna "obiectiv", pentru ca Ciprian numai asta n-a fost.
Si da, am sa mai cresc...inevitabil, dar adevarat.

Siim spunea...

Îmi place la nebunie modul în care îţi aşterni gândurile "pe hârtie". Blogul tău tocmai a devenit unul din preferatele mele! :)

ana spunea...

@ Siim : Multumesc foarte mult :)