luni, 11 iunie 2007

Hurry, hurry BUT do we know when to say STOP?

Internetul, mailurile, SMS-urile, Messenger-ul ne confera o noua identitate: ne fac mai increzatori, mai interesanti, ne ajuta sa ne gasim mai usor cuvintele, sa fim mai incisivi, mai directi, mai lipsiti de tabuuri...si de ce nu, mai amuzanti.
Se spune ca traim in "secolul vitezei", acceleram la maxim trairi, sentimente, vorbe, emotii, clipe si vrem ca toate sa se intample "acum". Ne-am obisnuit asa, ne-am adaptat treptat intr-o lume, sau ne-am format de-a lungul timpului o lume, care sa fie ghidata de cuvantul "repede".
Ce va mai zice, in zilele astea, cuvantul romantic? Ce mai inseamna romantic in prezent?
Pentru multi dintre noi, a fi romantic inseamna a scrie pe mess "Te ador" sau a trimite un mesaj cu "Mi-e dor de tine". Apoi vine mult asteptatul "Te iubesc", undeva la o terasa in Cismigiu, in timp ce chelnerul iti pune bere in pahar, iar tu, 3 zile dupa asta nu mai poti purta o conversatie cap-coada, deoarece te gandesti : "Doamne, cat de romantica a putut sa fie seara aceea din Cismigiu".
Mai mult ca sigur exagerez acum si sper din tot sufletul ca cineva sa nu fi avut parte de o asemenea intalnire.
Insa stau si ma gandesc, oare ce ni s-ar fi parut mai deplasat : o seara ca cea descrisa mai sus sau una in care el ar fi venit la tine cu un imens buchet de trandafiri, o sticla de vin rosu si 3 lumanari colorate? Spun el, pentru ca....nici eu nu mai stiu. Pentru ca asa am fost invatata, asa mi se pare normal, asa e in povesti?
Ar trebui sa revin cu picioarele pe pamant. Astazi si ele cer in casatorie, fac primul pas, iti spun primele "te iubesc", te invita la dans, iti zambesc, iti fac cu ochiul, iti trimit biletele...
Si mi se pare chiar dragut: fetele, iremediabil indragostite de iubire, devin mai putin romantice si mai mult directe. De ce nu?
Pana la urma femeile, tot femei raman, ca fac primul pas sau nu : la fel se vor indragosti, la fel vor suferi, la fel vor iubi. Esenta ramane aceeasi, chiar daca ambalajul are o alta forma sau cu totul alta culoare.
Scrisori cu iz de vechi si de parfum, serenade, buchete de flori multicolore, "a face curte", a-i citi poezii la umbra teiului sau a-i compune un cantec, o strofa, un vers, sunt momente memorabile ale unei epoci demult apuse.
Sunt considerate desuete, siropoase, uneori penibile.
Eu am sa le pun pe toate intr-o cutie fantastica, de culoare galbena si pe care am s-o leg cu o funda verde, si pe care am s-o las intr-un loc in care sa poate fi vazuta de toata lumea, astfel incat fiecare sa o poata deschide, exact cand simte el nevoia.
Si pana la urma de ce sa raportam totul la trecut, cand putem sa vedem lucrurile dintr-un alt unghi : cuvantul "romantic" nu a disparut, ci pur si simplu s-a upgradat.
E genial cand stai si te gandesti ca tocmai lucrurile pe care le consideram nocive la inceput, pot sustine/mentine/da startul unei relatii.
Si daca tot traim in "secolul vitezei", de ce sa nu fim romantici si sa punem frana? Intr-un final, asta e tot ce conteaza: sa invatam sa ne bucuram de clipe si sa le prelungim cat mai mult.

20 de comentarii:

Christ Saddler spunea...

eu vad romanticul ca pe ceva mai boem, mai netehnologic. ceea ce zici tu nu e un upgrade e... e altceva. diferit. romantismul e pe cale de disparitie.

ana spunea...

@ Christ : Da, stiu ca e, dar nu am vrut sa fiu eu prima care spune asta sau nu am vrut sa constientizez...asa ca i-am dat un nou inteles :)
Si romanticul este ceva mai boem...si cu siguranta nu atat de tehnologizat.

iri spunea...

trebuia sa zici "imens"? adica... e mai romantic daca buchetul e "imens"?
P.S. : dezamageste-ma si publica commentu asta (nu ma astept la nimic)

silencemustbeheard spunea...

pentru mine romantic e si mai putin de atat..cred ca acum am nevoie de ceva iubire..

avionaru spunea...

asaaaaa, deci unde iti trimit buchetul de flori si bomboanele? sau sa folosesc Y!Mess ? :D

ana spunea...

@ avionaru : Te rog sa-mi dai bomboanele..:))

ana spunea...

@ silencemustbeheard: Sa nu te multumesti niciodata cu putin...si iubirea, o sa vina, stai fara grija :)

avionaru spunea...

adresa, mess etc pls si se rezolva kthx ;))

ana spunea...

@ Avionaru: Ce draaagggggguuuut, vezi sa fie de alea bune si cu crema,da?:)))) Id-ul e pe blog ;))

avionaru spunea...

si maine ai chef? :P

ana spunea...

@ avionaru : Chef de ce? :)

Anonim spunea...

Romanismul in nici un caz nu a disparut si nici nu va disparea, mie romantic mi se pare sa vezi 2 batranei, trecuti de ceva timp de varsta a 2-a, cum merg pe strada tinandu-se de mana, nu foarte repede dar nici prea incet, cum privesc linistiti la lume, chiar daca nu inteleg prea mult din ce se intampla in jurul lor cu atata repeziciune, totusi ei se au unul pe altul si pentru ei asta conteaza. Romantic mi se pare sa te duci la restaurant cu colegii de servici si sa aduci acasa mancare la pachet si pentru iubita / iubit in cazul in care pofteste in momentul in care ii povestesti ce ai facut si ce ai mancat. Romantic mi se pare sa astepti un mesaj cu "te iubesc" si sa nu il primesti si exact cand te astepti mai putin, sa te sune si in acelasi timp sa sune si la usa si cand deschizi sa iti spuna la telefon te iubesc. Romantic este sa iti iei liber de la servici ca sa petreci toata dimineata in pat la o cafea, discutand despre chestiile care s-au intamplat saptamana ce a trecut, in timp ce tu ai fost la servici de la 9 la 6.

maria spunea...

haideee, ce s-a intamplat cu povestile? of. sincer, am crezut ca e un post despre o aventura interzisa :D. so romantic!

Christ Saddler spunea...

atamentul asta pe blog nu e romantic deloc :D

crash spunea...

Romantismul nu a disparut cu totul dara s-a rarefiat si tinde spre disparitie. Femei romantice sunt. Barbatii si-au dat seama ca pot ajunge sa se culce cu femeile si fara sa fie romantici. Si trec peste asta.

ana spunea...

@ Anonim : Si mie mi se par romantice toate lucrurile pe care le-ai spus...si cred ca intr-adevar mai sunt persoane de acest gen, dar majoritatea..pur si simplu le uita :)

@Crash: Multa dreptate mai ai :P

@ Maria: Povestile ni le facem noi..astia care mai credem in ele ;;)

dan spunea...

Romantismul ramane. E unul dintre putinele lucruri care raman, care dureaza. Daca esti amator de romantic, atunci stii sa cauti si sa gasesti romantismul inainte de sex, sau inainte de orice altceva. Daca ti-e lene sa stai sa privesti stelele si te gandesti sa fabrici o noapte moderna, romantismul nu-si gaseste locul. Si asta doar pentru ca nu il cauti, nu il invoci. El este in fiecare. Trebuie cerut. Asta se pare ca e defectul lui.

Să-ţi zburde ielele prin păr spunea...

Romanitsm...pai sa vedem...pentru mine romantism e si atunci cand imi sopteste cat de mult ma vrea cand stam la coada la magazin, si atunci cand ma alearga prin casaca sa ma ciupeasca in joaca de sani. Romantismul nu cred ca inseamna neaparat lipsa dorintei sau serenade sub balcon, e o stare de bine pe care fiecare cuplu o descopera in felul sau si care poate fi o goana nebuna dupa celalalt sau un preludiu lung cu vin si lumanarele.

dyana spunea...

...traim intr-o lume primitiva,nu-i asa??...fiecare are propriul sau standard si mod de intelegere a schimbarilor...suntem hibrizi?normal k suntem...imprumutam...ne adaptam de cele mai multe ori...visezi mult,creatorule?

Ana spunea...

@ Dyana: Merci tare mult de comentariu. Imi place foarte mult si ai si foarte multa dreptate. Pup.