miercuri, 13 iunie 2007

Pur si simplu....simplu.

As fi foarte fericita daca lucrurile nu ar fi atat de complicate. Mi-ar placea sa fie simple. Mi-ar placea ca fiecare dintre noi sa aiba o dorinta, care sa nu-i afecteze pe ceilalti si ca acea dorinta sa se indelineasca instantaneu.
Insa nu, noi trebuie sa trecem prin diverse incercari, sa primim nenumarate suturi in fund, sa ne invatam lectia de fiecare data si abia atunci...dupa ce suntem caliti, sa ne primim dorinta. Probabil "Cineva" considera ca daca ne-ar da tot ce ne-am dori sau macar ce ne dorim cel mai mult, am deveni cu totii o natie de aroganti si lacomi.
Una dintre dorintele mele este sa nu fiu rea cu persoanele pe care le consider prieteni. Sa nu-i fac sa sufere. Si desi imi doresc asta si desi nu sunt o persoana rea (cred :) ), pana la urma ajung sa fac pe cineva sa fie suparat. Iar partea comica este ca in majoritatea cazurilor, nu o fac intentionat. E trist. As da orice ca lucrurile sa fie ca inainte si as incerca sa fiu altfel, dar nimic nu depinde de mine, pentru ca eu nu sunt vinovata, simplu, nu?
A, si nici acea persoana nu este vinovata, in schimb numai ea poate decide momentul in care lucrurile vor intra in normal.
E complicat!
Iar mie nu-mi plac lucrurile complicate si nu stiu sa le accept. De fapt, nu stiu sa accept lucrurile care nu-mi convin si aici cred ca intervine partea in care fac rau in mod intentionat.
In schimb, in situatia de fata, am sa incerc sa inteleg motivele, mai exact, am sa incerc sa ma obisnuiesc cu ele si nu am sa fac nimic, doar o sa astept un telefon si o sa am rabdare ;)

Cand vine vorba de iubire..de ce ne indragostim de persoanele gresite? De ce nu ne indragostim din start de persoana pe care o iubim la nebunie si care la randul ei, ne va iubi o viata? Chiar trebuie sa exite o morala in fiecare lucru care nu iese asa cum ne-am planuit?
Parca si vad un om care ne contorizeaza esecurile si ne spune: "Asa..deci te-ai indragostit si nu te iubeste...buuun, sper ca ai avut ce invata, cine stie..poate data viitoare ai mai mult noroc."
As fi fericita daca lumea nu ar mai suferi din iubire. Uneori as desfiinta iubirea...iubirea care provoaca suferinta.
Da, da, exact. As desfiinta iubirea care provoaca suferinta si as transforma-o in prietenie. Asa ca daca un om s-ar indragosti de altul care nu-l iubeste, automat i-ar sari iubirea si l-ar privi ca pe un simplu prieten. Si amandoi ar rade si ar vorbi despre orice si ar barfi si ar manca inghetata... Nu ar fi simplu asa? :)

21 de comentarii:

Cho spunea...

aaa...cat de simplu suna.Dar chiar asa,de ce nu pot fi lucrurile macar un pic mai simple?Si raspunsul vine cu pasi repezi: avand totul ne-am plictisi...

Să-ţi zburde ielele prin păr spunea...

Uf, mai Ana, pai ce am mai invata atunci, daca totul ar fi atat de simplu? Care ar mai fi satisfactia si placerea. Daca totul ar fi simplu cred ca din vocabularul nostru ar disparea cuvinte ca "a savura" sau "reusita" sau "dorinta". Cred ca si iubirea noastra pentru ceilalti nu ar mai insemna mare lucru...de ce sa ne mai straduim daca oricum suntem persoane perfecte si iubitii/iubitele noastre sunt si ei/ele ata de perfecti/perfecte? Si ce sens ar mai avea sa ne gandim cu infrigurare la dimineata de Craciun daca oricum vom primi invariabil exact ce ne-am dorit? Am mai avea ce sa ne dorim?

Andra spunea...

Ar fi atat de simplu:). Daca as avea puteri magice, daca as fi o ruda cat de indepartata a Afroditei, as preschimba toata iubirea neimpartasita in sincera si dulce prietenie. Mi-ar placea asta:)...dar noi facem totul sa fie complicat si poate ca si asa, am inventa un alt mod ca sa suferim din iubire.

ana spunea...

@ Cho si @ Sa-ti zburde ielele prin par : NU vreau ca totul sa fie simplu. Stiu ca atunci nu ar mai fi suspans/mister/incitant..si totul ar fi prea banal si nu am mai avea ce sa ne dorim si la ce sa visam...insa, mi-as dori ca uneori, in anumite cazuri, lucrurile sa fie simple..si nu complicate!:)

@ Andra: Imi place tare mult ce ai scris. Si mai stii? Poate chiar esti o ruda super indepartata de-a Afroditei...ai unele trasaturi :))

Anonim spunea...

Daca dragostea ar fi simpla, atunci nu ne-am mai bucura de ea. Un copil care stie ca daca ia o nota buna primeste o ciocolata, se bucura mult mai mult de ea atunci cand o primeste decat unul care primeste in fiecare zi, iar cel care primeste in fiecare zi, nici o data nu este multumit, tot timpul vrea un alt sortiment, tot timpul se va gandii ca ceea ce are nu este bun. Dragostea e dulce numai dupa ce primesti foarte multe lucruri sarate.

Vlad spunea...

Faci ce faci si te invarti in cerc. Uneori dragostea nu e la fel de puternica de ambele parti, rareori raman prieteni, nu poti ierta pe cineva care te-a abandonat constient, alteori dispare treptat, macinata de rutina, atunci pot ramane prieteni, dar nu o sa mai fie niciodata o prietenie stransa, o sa ezite pentru a nu simti din nou gustul amar care apare cand te uiti inapoi peste o dragoste stinsa incetul cu incetul, te chinuie remuscari, te sufoca o intrebare "cum am putut sa o las sa moara?", e aproape o crima... Nu exista dragoste eterna, exista numai dragostea ce nu s-a stins inca la moarte.

"Miles and miles of nether worlds I roam
Settle for love you're never far from home" - RHCP - Warm Tape
Au atata dreptate...

Să-ţi zburde ielele prin păr spunea...

Da, frumos ce spui tu cu dragostea dulce si sarata. Poate are si Ana dreptate, poate uneori lucrurile sunt mult mai complicate decat ar trebui din cauza ca tot noi le complicam si ne construim in minte alegoria propriei noastre ratari monumentale.
Nu stiu, in unele domenii lucrurile stau pe nisipuri miscatoare, si daca toate am fi Afrodite, si toti ar fi Apoli (asta se vrea a fi pluralul de la Apolo :P)cine ar mai ramane sa huleasca zeii pentru nenorociri, si in ce ar mai consta maretia noastra daca nu am mai avea la ce sa ne raportam?

Anonim spunea...

totusi ce inseamna dragoste? daca dragostea este un sentiment, atunci de ce dragostea este mai presus de toate, cand exista multe sentimente mai puternice decat dragostea, frica, frica este un sentiment foarte puternic, cate o data mai puternic decat dragostea. Daca dragostea este o colectie de sentimente, atunci din dragoste face parte si frica?! Si daca din dragoste face parte si frica, atunci de unde stim cand iubim pe cineva sau doar ne este frica sa nu dispara dragostea?

Si totusi cum ar putea dragostea sa dispara daca din dragoste face parte frica si noua ne este frica sa nu dispara dragostea?

In acelasi timp, daca din dragoste face parte si prietenia, cum ar putea sa dispara dragostea si totusi sa spunem "ramanem prieteni"?

Anonim spunea...

mi-a dat Ana una peste ceafa ca nu m-am semnat, aia 2 anonimi sunt eu, Andrei Serdeliuc :)

ana spunea...

@ Anonim 1: Imi place mult asta: ca "dragostea e dulce dupa ce primesti multe lucruri sarate", insa uneori dragostea e dulce si de la inceput :D

@ Vlad: Pentru varsta ta, gandesti destul de profund :) Da, ai dreptate, nu mai poate exista prietenie pura dupa ce a fost "iubire".

@ Sa-ti zburde ielele prin par : Nu suntem toti Afrodite si Apoli :)..si tocmai asta-i partea frumoasa(nu suntem cu totii narcisisti) :P


@ Anonim 2: Multe intrebari mai ai si tu, pacat ca nu sunt atotstiutoare :) Dragostea cuprinde mai multe sentimente, printre care si frica si prietenia, de asta spun ca-i complicat. Dar totusi mie in unele cazuri, mi-ar placea foarte mult sa dispara dragostea si sa "ramanem prieteni".

crash spunea...

Ana, in dragostea adevarata nu exista frica!

Andrei Serdeliuc spunea...

@crash
parerea mea e ca tocmai in dragostea adevarata exista frica, daca nu e dragoste adevarata atunci nu te intereseaza daca dispare sau nu.

Si totusi ce intelegi prin dragoste adevarata? ori iubesti pe cineva ori nu

Jov spunea...

simplu?..
hehe...
http://4youfather.blogspot.com/

Anonim spunea...

@jov
misto reclama ;)

@restul lumii
totusi ce este dragostea? Daca dragostea inseamna doar sentimentul ala care il simtim atunci cand vedem o persoana, acel moment in care tzi se intoarce stomacul pe dos si incepi sa te balbai si sa zambesti fara sa vrei sa zambesti, daca dragostea inseamna sa iesi cu o persoana la un suc si chiar daca nu ai nimic de spus sa te holbezi la acea persoana de parca ar fi un obiect pretios pe care il poti vedea o singura data in viata si ii studiezi fiecare margine, fiecare colt, fiecare umbra, asigurandu-te ca memorezi acel moment in cazul in care nu vor mai urma si altele, daca dragostea inseamna sa stai nopti intregi gandindu-te la o persoana necunoscuta ...

Atunci ce se intampla cand esti indragostit si persoana respectiva nu stie asta, ce se intampla atunci cand iti este frica sa spui ca esti indragostit, doar din simplul motiv ca iti este frica sa nu primesti un refuz si acea dragoste sa se schimbe instantaneu in regret, sa regreti ca ai spus ca esti indragostit in loc sa stai in banca ta si sa te bucuri de acel sentiment, care probabil ar fi disparut cu timpul, dar ar fi fost mult mai dulce decat regretul ce a urmat.

De ce atunci cand ne exprimam dragostea fata de o persoana care nu simte nimic pentru noi, nu numai ca simtim ca se sparge ceva in inima noastra, dar de asemenea nici macar nu mai putem sa ne intalnim cu acea persoana.

Inca o data multe intrebari la care nimeni nu are raspuns.

papalapte spunea...

@jov : vezi c-ai postat al 13-lea.. nu-ti mai promova dumnezeul pe blogspot.. tz tz tz .. rusinica. am luat un poret bun pe sufletul meu ;)
noroc

Anonim spunea...

@ana nu trebuie sa vrei sa fii buna numai cu prietenii, trebuie sa vrei sa fii buna!!!
@anonim weeerd!ideea cu iubirea e simpla din punctul meu de vedere : there is no such shit..at least not for me or not in this crappy society..mult prea multe influente negative are EA de suferit.. tot ce se crede a fi iubire, dupa mine sunt doar niste derivatiuni nereushite ale perfectiunii p care o cautam toti dar de fapt nu exista...so let's go and grab a beer and stfu!:)

ana spunea...

@ Ultimul anonim : Sunt buna si in general..:))
Si exista iubire om pesimist ce esti :PP
Let's grab a beer..and..stfu? /:)..aaaa??? :))

Andrei Serdeliuc spunea...

@ultimul anonim
singurel tre sa fi bai baiatule :)))
ai buletin?

daca dragostea nu exista, atunci de ce toti o cauta?

Anonim spunea...

@ana google stfu
@andrei whatever..eu cred k nu exista, sau poate nu pt mine...i wish u all to njoy it!!

ana spunea...

@ Anonim : Ahaaaaa...acum m-am prins. Minunat, n-am ce zice. Pana la partea cu berea a fost ok, ce ai spus mai incolo...cred ca nu era pt mine, nu? :)

Adela spunea...

cu siguranta orice lucru pe care nu il castigi cum spuneai tu, prin multe incercari, nu il apreciezi asa cum trebuie.
de fapt aprecierea vine doar dupa ce l-ai castigat. nu realizezi inainte cat de mult ti-l doresti. e vaga dorinta. pe parcurs, cu cat te apropii mai mult, cu atat il doresti mai mult sau renunti. e un cerc vicios. pleci de la dorinta 1 si ajungi la dorinta 2 (acelasi lucru dorit dar mai intens sau nu).
legat de iubirea neimplinita transformata in prietenie, nu are rost, pentru ca atunci chimia dintre cei doi nu mai exista, relatia lor nu mai e speciala.
suferinta e buna. that makes us alive. tic-tac