duminică, 2 septembrie 2007

Tu cine esti, TU sau ALTCINEVA?


Tu ai momente in care te uiti in oglinda atat de atent incat incerci sa-ti vezi sufletul si sa descoperi cine esti tu defapt?
Tu stii cine esti?
Fiecare dintre noi are un anumit caracter, temperament, fel de a fi : sarcastic, ironic, sociabil, introvertit, timid, teribilist, rau, bun, vesel, trist...
Societatea in care traim, grupul de prieteni, oamenii cu care intram in contact zi de zi, involuntar ne formeaza si ne schimba sau din cauza lor, noi ajungem sa ne schimbam, astfel incat sa ne pliem pe dorintele, aspiratiile, asteptarile acestora.
Problema este ca undeva pe drum, ajungem sa ne pierdem pe noi.
In dorinta noastra de a fi pe placul lor, de a nu-i pierde, de a nu pica in penibil, de a ne pastra reputatia, de a iesi din anonimat, uitam de noi si adoptam atat de multe personalitati, incat o sa ne intrebam, la un moment dat, care este cea corecta.
Nu mai stim sa fim naturali, pentru ca ne este frica de ce ar putea spune lumea.
Evident ca exista situatii in care suntem obligati sa ne revizuim comportamentul, dar asta nu inseamna ca trebuie sa adoptam o masca.
Am cunoscut oameni care azi erau intr-un fel, iar maine in altul si pur si simplu nu stiam cum sa ma comport cu ei. Aveam un sentiment foarte ciudat in prezenta lor, dar pe de alta parte, am intalnit si oameni care nu se tem sa fie ei insisi si va pot spune ca este genial sa-i cunosti si sa stai de vorba cu ei.
Eu oricat de mult as incerca sa fiu altfel, sa ma comport altfel...tot eu sunt :)
De exemplu, in liceu ma intalneam cu lumea si toti ma intrebau "Ce faci nebuno?" Dupa ce am terminat liceul mi-am zis ca am sa vin la facultate, am sa ma comport diferit, am sa incerc sa fiu mai matura...o daaa...ghiciti ce s-a intamplat: intrebarea de mai sus a ramas valabila.
Multe persoane imi fac observatie "incearca sa te mai abtii, pentru ca fiecare reactie ti se vede pe fata", "nu mai rade asa", in fine, tot felul de lucruri, ca apoi sa realizeze ca astea fac parte din farmecul meu personal :D
Ideea este ca sunt fericita (mai ales cand ascult melodia de mai sus) pentru ca sunt asa cum sunt. Ma bucur nespus de mult ca sunt naturala, sincera, pentru ca ma entuziasmez copilareste de o gramada de lucruri si ca inca acord multa incredere celor din jur.
Ma supar cand cei care ma cunosc imi reproseaza felul in care ma comport, desi uneori nu au acest drept.
Insa, de cele mai multe ori este bine sa fii asa, macar stii una si buna: daca iti zambesc si vorbesc mult cu tine, inseamna ca intr-adevar te plac si ca nu o fac doar din complezenta.
Mi-ar placea sa intalnesc cat mai multi oameni de acest fel: m-am saturat de masti, de ipocrizii, de "vai cat de sincer sunt eu", dar in realitate mint de crapa apele.
Mi-as dori ca lumea sa invete sa fie asa cum vrea ea sa fie si nu cum vor ceilalti.
Asadar, te-ai uitat astazi in oglinda?

47 de comentarii:

doareucumine spunea...

Felicitari pentru post, Ana! Ai surprins bine esenta. Adoptam masti tocmai pentru ca aprecierea celor din jur conteaza prea mult pentru noi insine. Visez sa traiesc ziua in care fiecare dintre noi sa-si vada propria frumusete, fara a mai simti nevoia sa-si valideze minunatia prin atitudinea pe care o au cei din jur... De-abia atunci vom fi naturali, sinceri si autentici!

shooby spunea...

indiferent de imaginea pe care o vezi in oglinda in fiecare dimineata...imaginea pe care care tu vrei sa o vezi....tot timpul trebuie sa iei in calcul si imaginea pe care noi o cream altora...de multe ori, cele doua imagini nu corespund.astfel tre sa fii foarte atent(a).fiecare om e unic...si placut prin felel lui de a fi...deci nu tre sa mai datzi ''copy/paste''la toti frantzii pe care ii vedeti pe strada sau la tv.cel mai eficient si mai placut e sa fii tu insuti...acel ''the one''...liber si natural, independent de ceilalti...nimik nu e imposibil...trebuie doar sa vrei :)

ana spunea...

@ Doareucumine: Ar fi tare frumoasa acea zi..
Sunt constienta ca toti purtam masti mai mult sau mai putin, dar de aici si pana la a uita cine suntem sau de a juca un alt rol in fiecare zi..e un drum foarte lung..

@ Shooby: Da..trebuie doar sa vrei asta 1. si 2. sa stii ca-mi place tare mult cum ai pus problema si anume ca imaginea din oglinda ar trebui sa corespunda cu imaginea pe care o lasam noi celorlalti...poate atunci chiar ai fi "tu" :)

Just a girl spunea...

nu e bine nici sa fim noi.eu am ales sa spun fix ce simt.nu e bine.am suferit mai mult decat credeam:))oamenii vor sa ne vada intr-un fel. noi alegem sa fim noi si de fapt suferim pt ca nu suntem nici pe departe ceea ce isi doresc ei sa vada. asa ca fara sa isi dea seama, EI - ceilalti, ne fac rau.doar pentru ca noi suntem noi si spunem fix ce gandim si simtim. gen "imi place de tine" sau "cred ca te iubesc azi". oamenii nu sunt pregatiti sa auda asa ceva. ei vor altceva.vor ceva-ul acela pe care EI il cred real.sic are noua ni se pare fals si "de ras". masti si oameni care au uitat sa strige ca sunt iubiti. ce vad in oglinda? o nebuna. la fel ca acum 15 ani, 20 de ani. la fel cum voi vedea si maine.

ana spunea...

@ Just a girl: Tu stii cata dreptate ai? Asa este..oamenii nu sunt pregatiti sa auda ceea ce intr-adevar vrem noi sa spunem..
Mi se pare comic, pentru ca si eu am patit-o cu "imi place de tine ":)si multe altele..

gabitzubitzu spunea...

Ana
Ramai asa cum esti fiindca e minunat sa te poti exprima fara sa te nevrozeze impresia celor din jur. Fii tu indiferent de reactia celor din jur. Cine te va place asa cum esti va ramane langa tine si nu accepta oamenii care vor sa te modifice.
Asa cum spuneam unui iubit prieten:" mai bine sa fiu urat pentru ceea ce sunt decat iubit pentru ceea ce nu sunt!"
Ramai "tu" acum, ca si peste 100 de ani ! :)

Adina spunea...

ma sperie gandul ca nu voi afla niciodata cine sunt eu ...nu e vorba de ipocrizie ,poate ca m-am pierdut intre atatea "masti" si am uitat cine sunt de fapt.exista ceva care ne face sa actionam in functie de persoana pe care o avem in fata. nu e vorba de ipocrizie.oamenii sunt atat de diferiti incat am impresia ca fiecare asteapta sa fim intr-un anumit fel. asa cum cred ei ca suntem. si fara sa vrem ne lasam dusi de val uitand de adevaratul nostru "eu".

ana spunea...

@ Gabitzubitzu: Merci muuult. Am sa incerc sa raman eu cat mai mult timp :P

@ Adina: Sunt convinsa ca la un moment dat vei descoperi cine esti tu cu adevarat...si vei fi asa indiferent de lumea pe care ai s-o intalnesti :P

nikosita spunea...

asa.am citit numai ce ai scris u..nu si commenturile. pai na.imi place. chiar ai pus punctul pe i. e f tare ca oamenii ca tine pot sa exprime si sa explice in acelasi timp exat ce simt. eu fac asta f greu. ma apuc si scriu si .. zic.. neaaah. dar revenind la sb :) stiu ca ne schimbam. unii se prostesc altii se maturizeaza.in functie de capacitati :D eu am zis ca nu o sa ma schimb in veci si incerc sa raman la fel (principii, valori etc). de maturizat.. da, normal. facultatea e altfel decat liceul. am cunoscut oameni noi.. am luat bun si am intors spatele la "urat"..
iar u.. desi nu iti cunosc eu toate reactiile :P ny cred ca ai putea sa fi altfel decat esti. si asa cum esti, esti perfecta pt cei care stiu sa vada asta :)
keep blogging :D

nikosita spunea...

ps: sper ca nu te-ai plictisit citind :))

Defektu spunea...

eu stiu cine sunt si chiar nu imi place sa ma mulez pe gusturile altora si de aceea de multe ori nu sunt placut la prima vedere....si sincer decat sa ma schimb sa plac mai bine nu plac...si chiar imi place sa raman in gatul multora provocand tuse....

julie spunea...

adina mi-a luat gandurile din gura:)
asa eram si eu acum ceva timp, dar parca fara sa iti dai seama, la un moment dat se filtreaza totul (inclusiv oamenii care te fac sa te porti diferit)

blur spunea...

m-am uitat azi in oglinda..
n-am vazut nimic...
cred ca am gresit ceva...

ana spunea...

@ Nikosita: Nu m-am plictisit absolut deloc citind...si-ti multumesc mult de commentul asta foarte dragut. Nici eu nu ma vad altfel..dar nici perfecta nu cred ca sunt in ochii cuiva ;))
A..si eu cred ca nici tu nu te vei schimba niciodata radical..doar stii ca esti extrem de dulceeee asa cum esti :D:D

@ Defektu: Ma bucur ca ramai asa in orice situatie, dar pe de alta parte, uneori e bine sa fii si un pic dragut si sa lasi celorlalti un sentiment placut si nu o tuse :)) Oricum..cine te place, te accepta asa cum esti, nu? :P

@ Julie: Erai ca Adina si ai ajuns sa fii naturala sau invers? Eu sper ca ai ajuns naturala..si sa stii ca din ce vad eu ca scrii..asa esti ;)

@ Blur: Pai, ori ai gresit oglinda, ori era aburita...ori..habar n-ai cine esti si ti-ai dat seama de asta astazi /:)

julie spunea...

eram ca Adina...u got the point ;)

alex spunea...

Face parte din natura noastra sa fim mereu la fel si totusi, mereu altii. Personalitatea nu e ceva static, doar temperamentul confera un pic de stabilitate comportamentului nostru, iar mastile de care vorbeai sunt necesare pentru ca trebuie sa ne adaptam, sa ne ...adecvam la 'mastile' celorlalti.Nu te obliga nimeni sa faci asta, dar o faci pentru ca nu poti trai singur. Eu cred ca daca am fi capabili sa vedem dincolo de propria persoana, sa ne preocupe in primul rand sa nu ranim prin ceea ce facem sau spunem pe altii, atunci n-ar mai conta cine este cel/cea care ne priveste din oglinda dimineata pentru ca viata ar fi mult mai senina si mai lipsita de stres pentru fiecare dintre noi.

Defektu spunea...

dap cine ma place ma place....si las un sentiment placut in urma mea....stii cum e sentimentul cand scapi de o tuse cronica? exact asta simte lumea dupa ce plec....

lara spunea...

imi place mult de tot postul... m-am intrebat si eu de multe ori asta.. de fapt uneori am intreb daca oglinda ne arata intradevar pe noi(stiu ca nu prea are legatura cu ce ai scris tu dar mi-a luat multe nopti intrebarea asta:).. felicitari.. si da, m-am uitat in oglinda recunosc, fara sa par narcisista ca mi-a placut ce am vazut

ana spunea...

ana said...
@ Alex: Sa stii ca de multe ori ma gandesc ca ceea ce fac sau spun sa nu-i raneasca pe ceilalti...insa..nu poti faci pe toti fericiti asta 1. si 2., ar fi bine macar sa incercam sa nu ranim persoanele foarte apropiate prin deciziile pe care le luam...si consider ca si asta este un pas spre a deveni un om mai bun.

@ Defektu: Cum? Senzatia aia de eliberare totala si fericire..hai ma ca nu te cred :))

@ Lara: Tu stii ca si eu ma intreb daca oglinda arata intr-adevar cine suntem...sau pozele..
Suntem noi nebune sau lumea se intreaba asta in general? :)))
PS: Ma bucur tare mult ca ti-a placut ce ai vazut in oglinda :D

blur spunea...

stiu ma cine sunt...
era aburita oglinda..

lara spunea...

hmmm cred ca suntem noi nebune, ana:)))

blur spunea...

eu sunt EU. ok? am stabilit !!
uratelor

ana spunea...

@ Lara : Crezi? :))

@ Blur: Tu cu cine te certi? :-??

Anonim spunea...

"I know I'm fuckin' crazy, but I'm enjoying every fucking minute of it !"

;)

ana spunea...

@ Anonim: Semnul ala de la sfarsit ";)", imi da senzatia ca ne cunoastem...dar probabil ma insel :P
Altfel ce pot sa spun....fii nebun si bucura-te de asta tot timpul ;)

Flavia spunea...

hey printeso, scrie un post urat despre fostele prietene care ne fura gagicii, tu ai imaginatie. i mean..ar fi multe de scris nu ? :P

pleaaaase!

Defektu spunea...

eu sunt de parere ca doar oamenii prosti sunt bucurosi pt k nu constientizeaza cate motive de nefericire planeaza in jurul lor...sau sunt ignoranti...

p.s. nu vreau sa jignesc pe nimeni dar eu nu am mai fost bucuros mai mult de cateva minute de ceva ani de zile (nu ma consider destept stati linistiti)

vreau spunea...

Nebunia are si ea o parte buna. Pentru cel ce o poarta are de fapt chiar mai multe parti bune...

blur spunea...

cu partile mele feminine ... din oglinda..

Rachel spunea...

stilul tau imi aminteste de eliade...La un moment dat el spunea ca "Marile Teme" se tot reiau in diferite forme si ipostaze, in functie de contextul contemporanului. Iar contemporanul tau...e foarte actual:)

ana spunea...

@ Defektu: Eu sunt de parere ca tu esti mult prea negativist. Da, sunt motive sa plangi din 2 in 2 secunde in lumea asta...dar sunt si motive sa fii multumit..ca sa nu folosesc cuvinte mari.
Imi pare rau ca nu ai mai fost fericit de mult timp...stai si tu printre oameni sociabili si zambareti :) (a..sau ei te fac sa nu mai fii vesel?) :P

@ Vreau: Ar fi super ca cel care e "nebun" sa aiba si o gramada de parti bune ;)

@ Flavia: Esti nebuna (ca tot vb mai sus) :)) Nu mai sunt rea un timp..pt ca nu vreau sa incep sa devin o printesa ;))
Iti promit ca undeva in viitorul nu foarte indepartat am sa scriu un articol despre foste..si cu bune si cu rele :)

@ Rachel: Ma faci sa rosesc atat de tareee...crede-ma. Iti multumesc din suflet pentru comentariu..si sper sa nu te dezamagesc :)
A...si esti binevenita pe la mine..oricand vrei tu.

mihabubu spunea...

daa.....se schimba mult lumea......dar cel mai mult ma scoate din minti atunci cand un om e sarac de exemplu,isi plange tot timpul de mila,nu face nimic,bea ,fumeaza....e tot timpul posomorat,cu ganduri negre,obosite si iti transmite o senzatie foarte ,foarte nasoala..."plina de fum"...obositoare..te debusoleaza daca nu esti destul de tare....asa...dupa cum spuneam...dc e asa??dc pe langa faptul ca viatza e cum e,plina de... ,mai tre sa fii si u asa?ca problemele nu se duc daca u esti "grosolan" si plictisit si sictirit...ci din contra faci viata celor din jur mai urata si implicit si pe a ta...asa ca zambiti va rog:D(simtind asta,normal)...pt ca lumea e supra plina de oameni plictisiti si suparati tot timpul si nu cred ca mai e nevoie de altii..oare unde e lumea aia vesela?:-?...hmmm....optimista...si ...frumoasa....se ascunde,dar e;)...te-am poopat si scz pt mesajul lung...;;)

alexandra spunea...

Toti ne ascundem in spatele unor masti pentru ca dupa parerea noastra nu suntem destui de buni asa cum cum suntem in ochii celor pe care noi ii consideram buni,frumosi,destepti,cu simtu umorului etc.

ana spunea...

@ Miha: Niciodata, dar niciodata sa nu-ti mai ceri scuze pentru mesajele tale..pot fi lungi, scurte, povesti, fraze...cum vrei tu...atata timp cat sunt :))
Si lume optimista mai exista...eu, tu...si mai gasim noi cativa :)))
Te puuup.

ana spunea...

@ Alexandra: Dar ar fi frumos daca n-am mai purta masti tot timpul...nu? :)

alexandra spunea...

Da ar fi frumos...astfel am sti cine e bau-bau si cine e zmeu :P

Flavia spunea...

aaw :p good enough. si vba ta, ce daca suntem nebune, asa ne place lumea :)

floryan spunea...

daca esti interesata de un link/banner exchange cu site-ul http://floryan.blogspot.com te rog da-mi un mesaj.

Anonim spunea...

Dear "ana",

In primul rind, io unu' habar n-am cine esti, si nici nu imi dau seama de unde pina unde ai tu "senzatia ca ne cunoastem", sau ca te "inseli", dar... "if u care 2 explain/extend... I'm all ears" (nu neaparat ca-s si intr-o ureche...), iar in al doilea rind, stiu ca nu sunt nebun din punct de vedere clinic, in acceptiunea generala a termenului conform vocabularului medical de specialitate... da' stiu ca "sunt asa cum sunt" si ma comport asa cum ma simt... "if u know what I mean"...

Yours,

Nemo

;)

ana spunea...

@ Nemo: Am zis si eu asa...se pare ca m-am inselat, oricum nu e nici o problema :)
Tu fii asa cum simti..pt ca asa e cel mai bine :D
Te pup.

zapacita spunea...

La multi ani Ana!!! de la Ana:) te pup si toamna e frumoasa

ana spunea...

Multumeeeeesssscccccc mult :D Si sa inteleg...ca tb sa-ti spun la multi ani si tie, nu? :)
Te pup si eu..si imi place cand gandesti pozitiv ;)

Sahara Penguin spunea...

Flavia, uite un post de-al meu despre fostele prietene care fura barbatii :) e adevaratca nu e in stilul Anei.

Dar e in stilul meu ;)

:D

Nemo spunea...

Ana... daca doar "ai zis si tu asa", atunci replica mea anterioara, ca si asta, de altfel, sunt inutile.

PUNCT

...intelegi...?

:|

Nemo spunea...

...si NU ma pupa fin'ca NU ma cunosti... dac-o sa ajungi vreodata sa ma cunosti, ai sa intelegi de ce...

>:)

Nemo

ana spunea...

@ Nemo: Esti cumva o broscuta si daca te pup te transformi in print?
Sau esti un monstru?
De ce am sa inteleg daca am sa te cunosc..sunt confuza...dar raman la varianta cu broscuta :D

Nemo spunea...

Nici macar broscoi (care se transforma in print), da' nici chiar monstru... insa
multam pt. "preferarea" primei variante... sunt lucruri care nu se spun "in public" sau pur si simplu mai bine se constata decit sa se spuna...

;)