joi, 4 octombrie 2007

Alba - neagra

Oamenii se impart in categorii: prosti-destepti-mediocri, veseli-tristi, optimisti-pesimisti, rai-buni, egoisti-altruisti, introvertiti-extrovertiti.
Cu totii avem in comun nevoia de socializare si voit sau nu, zi de zi, intram in contact unii cu altii.
Fiecare dintre noi are un grup de prieteni apropiati, alaturi de care isi petrece o buna parte din timp:se distreaza/relaxeaza/confeseaza/fumeaza :)
Inafara de acesti prieteni apropiati, mai cunoastem si alte persoane : la o zi de nastere pe prietena varului fratelui surorii prietenei tale cele mai bune, la facultate, la o intalnire a bloggerilor, la coada la paine, in club, pe hi5, pe Mirc, pe strada, in Ratb, in Metrou....
Sa presupunem ca pe toate persoanele de mai sus voi le cunoasteti, ati facut cunostinta cu ele, ati legat 10 vorbe, v-ati zambit, v-ati analizat, v-ati facut cu mana si ati stabilit ca mai vorbiti.
Dupa un timp, mergand pe strada va intalniti cu una dintre persoanele de mai sus (stiti, una dintre persoanele cu care ati facut cunostinta, ati comunicat si bla bla bla), iar in momentul in care ii zambiti si o salutati, ea trece mai departe saaaau, in momentul in care ii zambiti si va uitati fix, da fix in ochii ei si asteptati o reactie, ea trece mai departe sau lasa capul in jos sau se face ca nu va vede...
Ei bine, in acest moment exista o problema. Pentru mine aceste momente reprezinta o problema!
Va explic imediat si de ce: eu retin figurile oamenilor care-mi sunt prezentati (dar si pe cele ale oamenilor care-mi capteaza atentia/sunt interesanti), iar in momentul in care mi se prezinta o persoana simt ca se creaza o legatura, intr-adevar una simpla si banala: de acum in colo, eu te stiu-tu ma stii. Nu plac toti oamenii care-mi sunt prezentati, pe unii n-as mai vrea sa-i vad niciodata, dar asta nu inseamna ca atunci cand ma vad pe strada cu ei nu-i salut.
Urasc chestia asta si o urasc din tot sufletul. Bai frate, tu stii ca ma stii, eu stiu ca ma stii...tu te uiti in ochii mei, eu ma uit in ochii tai si nimic, tu nu zici nimic, lasi ochii in jos si-ti cauti de treaba.
In aceeasi cutiuta cu salutatul am sa bag si momentele in care tu ajungi sa vorbesti cu o alta persoana diferite chestii mai mult sau mai putin intime. Va povestiti unul altuia intamplari amuzante, vorbiti despre dragoste, filme, muzica, teatru, prieteni si multe, multe alte lucruri, iar tu ai senzatia ca intre voi se poate lega o frumoasa prietenie, nu de alta, dar feed-back-ul primit este pozitiv.
Booon, pleci incantat/a de la intalnirea cu acea persoana, incarcat/a cu energie pozitiva, vesel/a ca e posibil sa-ti fi facut un/o nou/a amic/a compatibil/a cu tine si cu dorinta de a-l/a vedea cat mai curand.
Dupa un timp va vedeti intr-un loc aglomerat cu multa lume cunoscuta, va salutati, dai sa vorbesti cu ea/el, cand n-ai cu cine, deoarece persoana respectiva se comporta ciudat, rece, de ce nu, hai sa spunem...fuge de tine :) Evident ramai uimit/a, confuz/a si nu intelegi ce se intampla...
Dupa un alt timp, va intalniti intr-un loc in care sunteti doar voi 2 si iar incepe sa vorbeasca cu tine vrute si nevrute ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat sau ar mai fi varianta si mai nasoala in care iar te evita.
Nu inteleg genul asta de oameni: azi da, maine nu: azi sunt dragut-maine nu, azi te plac-maine nu, azi te salut-maine nu, azi iti zambesc-maine nu, azi te vreau-maine nu, azi trashy-maine trendy si tot asa.
Oamenii schimbatori sunt derutanti si-ti induc stari negative, asa ca ce-ar fi sa facem un pact: hai sa nu ne mai schimbam comportamentul in functie de vreme, ci in functie de celalalt comportament, adica daca azi ma placi si eu sunt ok cu tine, atunci la fel de ok ar fi si ca tu sa ma placi maine, nu?
Si uite asa...zic eu, daca am respecta acest pact...am trai cu totii fericiti pana la adanci batraneti.

19 comentarii:

juliana spunea...

cunosc perfect situatiile...
am si eu defectul de a retine figuri, mai ales acele figuri care nu retin figura mea sau se fac ca nu au retinut-o...
e bun pactul tau, dar de ce oare am feelingul ca n-o sa fie respectat?
succes la evitat oameni cameleoni!

ana spunea...

Bine te-am gasit Juliana, pe aici pe la mine :) Stiu ca pactul n-o sa fie respectat de toata lumea, dar ar fi un bun inceput daca l-ar respecta macar cei care-mi citesc blogul :D
Oricum, sper sa evit oamenii cameleoni de aici in colo sau macar sa devin si eu aroganta si nepasatoare :P

lara spunea...

ce bine pica postul asta!! chiar am facut asta azi.. am zarit o cunoscuta pe strada in timp ce asteptam ratb-ul si nu i-am dat atentie... ea nu m-a zarit dar acum incep sa-mi fac mustrari de constiinta... nu-mi dau seama de ce am reactionat asa dar postul tau e un motiv in plus sa-i cer scuze...

ana spunea...

Lara: Ma bucur tare mult, asa sa faci. Te pup :)

Adina spunea...

zilele astea am simtit-o pe pielea mea.context diferit , recunosc.dar vorba aia, tot despre oameni care se schimba,si din cz lor stai si te intrebi unde ai gresit(macar sa-ti zica), ce ar fi trebuit sa spui si n-ai spus, ce n-ar fi trebuit sa spui si ai spus...din pacate oameni de genul vor exista mereu, si nu trebuie sa ne pese de ei>:)

dragos spunea...

Apropo de nepasator!

Alb - Negru?

Hai in octombrie sa fim ROZ!

NU FAC SPAMM!
Intra la mine pe site si iti vei da seama! :)

tami spunea...

total de acord :)

gabitzubitzu spunea...

@Ana, n-ar trebui sa te intristeze prea tare fluctuatia emotionala e celor din jurul tau. Chiar deloc, as spune.
Exista stari si situatii fara explicatii chiar asa de logice.
Normalitatea din idealul spre care tinzi e frumos.
Dar...
Pup fata dulce :)

Simina spunea...

Ana, foarte bun post. Daca toti cei ce iti citesc blogul ar incepe sa respecte pactul, ar fi excelent.

ana spunea...

@ Adina: E usor sa spui ca nu trebuie sa ne pese de ei, pana cand te intalnesti cu un om de care-ti pasa si ala nu te baga in seama :) Oricum..ar fi un bun inceput sa practicam indiferenta..
PS: Nu cumva pe tine a evitat Lara sa te salute? :)))

@ Dragos: Sunt deja ROZ asta 1 si 2 iti lasasem comentariu inainte sa-mi lasi tu ;)

@ Tami: Foarte bine..inca un om care se alatura pactului ;)

@ Gabitzu: E ok sa tinzi sper un ideal..cine stie, poate la un moment dat il vei atinge. E bine sa speri uneori. Merci de comment si te pup si eu.

@ Simina: Multumesc foarte mult Simina si sa stii ca mi-a fost dor de tine :D...si sper din tot sufletul sa nu te confund ;))

gabitzubitzu spunea...

@Ana...ar fi bine sa crezi ca idealul a fost atins.

lamya7777 spunea...

nu se poate respecta acest pact decat de catre persoanele "dintr-o bucata", iar acestea sunt foarte putine, extrem de rare...oamenii sunt schimbatori prin natura lor, din pacate...eu inca incerc sa nu pun la suflet faze d-astea...

Nemo spunea...

Norocosi sunt cei carora li se intorc pe masura toate cele bune pe care le daruiesc...

nikosita spunea...

da ma.asa e. ca se intampla si chestii d'astea aiurea. poate ca ar trebui sa nu mai visam atat la ceilalti. sa nu ne mai gandim la ei si atunci o sa se treazeasca si ei si o alerge disperati sa ne cuprinda in brate. :)) pfff. ce poveste. dar sa stii ca si mie mi se intampla sa nu bag in seama. de cele mai multe ori oameni care imi sunt antipatici. cum zicea si lara. dar nu tot timpul fac asta.. si cand o fac.. ma rog.. vroiam sa scriu un post despre asta..dar apoi o sa ma injure toata lumea. prea multa sinceritate strica :))
dar eu fac pactul asta :P na. si de aici inainte o sa terorizez lumea cu starea mea de bine.rahat.nu. pur si simplu cand o sa ii vad.. poate o sa ma duc la ei. :) gata gata. hai ca lucrurile nu sunt numai albe sau negre. mai sunt si gri. si roz. si albastre. depinde de lumea fiecaruia :) da? te pup.

ana spunea...

@Lamya: Da, corect, oamenii sunt schimbatori, insa eu exact cu acesti oameni am o problema. De ce nu poti sa fii constant in sentimente atata timp cat cei din jur nu-ti gresesc cu nimic?
In fine, pana la urma raspunsul este: sa nu-ti mai pese atat de mult de ceilalti...si sa inveti sa fii indiferent.

@ Nemo: Vai, ce frumos ar fi asa :)

@ Nico: Ma bucur ca te alaturi pactului :)) Si stiu ca lumea nu e numai alba si neagra...si sunt foarte fericita ca stiu asta. Si eu te pup ;)

nimicspecial spunea...

ai punctat foarte bine. trebuie sa fac si eu un pact cu mine in privinta asta.

ana spunea...

@ Nimicspecial: Pai asa sa faci..si sa-mi zici care sunt rezultatele :)

Annie spunea...

Hmmm... Chestia cu nebagatul in seama pe strada/la serviciu... am tot intalnit-o, se intampla frecvent. De cele mai multe ori persoana respectiva fie e cu capul in nori, fie n-are chef de vorba (daca schiteaza un zambet sau un gest din cap e deja bine), fie asteapta sa-i dai tu primul un semn. Nu ma deranjeaza neaparat gesturile astea, pentru ca le gasesc explicatii.
In schimb partea cu prietenii care azi sunt fix pe aceeasi lungime de unda cu tine si simti ca le poti spune orice, iar maine esti doar another face in peisaj... Asta nu cred ca o sa o inteleg vreodata. Condoleante tuturor celor care au patit-o, 'cause I know it hurts like hell and it's so damn confusing.
Desi... recunosc ca mi s-a intamplat sa nu am chef azi de persoane de care aveam chef ieri. Le spuneam insa verde in fata ca am treaba/n-am timp/sunt ocupata cu altceva/altcineva. Am I a bitch?

ana spunea...

@ Annie: Bunaaa..bine te-am gasit :)
Da, ai dreptate cu tot ceea ce spui, sincera sa fiu si eu am avut momente ca cele descrise mai sus, dar cand tu esti persoana care le pateste..nu mai e asa fun.
Si nu, nu esti o scorpie pt faptul ca le spui verde in fata...asta e mare lucru, sa stii :)