sâmbătă, 2 februarie 2008

Zarurile sunt la tine...

Cati dintre voi v-ati privit macar o data ca fiind cel mai important lucru din viata celorlalti?
Cati dintre voi v-ati gandit macar o data, ca daca nu ati fi existat, cei apropiati ar fi avut cu totul si cu totul alta viata...si de cele mai multe ori nu una extraordinara?
Ne ducem existenta intr-un univers in care ne influentam reciproc unii pe altii si de cele mai multe ori, nici macar nu suntem constienti de asta.
Ma intreb...oare cand va fi momentul in care vom striga: eu cine sunt?
Mult timp am crezut ca increderea in oameni este esentiala, ca prietenia adevarata dureaza o viata si ca oamenii nu se pot schimba atat de usor.
Toate convingerile de mai sus, mi-au fost demontate intr-o clipire, cat sa ma intreb daca sunt eu prea inceata, sau lumea merge mult prea repede.
Unii oameni s-au schimbat in oamenii despre care vorbeau ca nu vor sa ajunga niciodata, s-au blocat intr-un cub de sticla pe peretii caruia scrie: NEGARE - NEINCREDERE-UITARE-SINGURATATE-FALSITATE si nu pot sa mai vada si restul cuvintelor.
Ei cred cu desavarsire ca le este bine asa...si ca nu exista altceva mai bun decat ceea ce au...si e atat de gresit, atat de dureros si atat de sfasietor..cu cat realizezi ca tu nu poti face nimic ca sa-i ajunti.
Mereu am pus suflet in tot ceea ce am facut si mai mult decat atat, am pus suflet in fiecare suflet pe care l-am intalnit si de care m-am atasat intr-un mod sau altul.
Uneori...mi-a fost atat de tare trantita usa in fata, fara regret, fara remuscari, fara amintiri, fara inima, incat am inceput sa cred ca unii oameni chiar sunt formati din pietre!
Nici nu-ti imaginezi cat de tare poti influenta persoana de langa tine...si uneori nu tocmai in modul cel mai extraordinar.
Nu cred ca ai sa realizezi niciodata cat de repede poti transforma un suflet bun, intr-un demon nelinistit si fara lumina.
Atat de multa putere avem noi oamenii..si aproape niciodata nu stim sa facem ceva bun cu ea. Mereu distrugem, intristam, ne razbunam, ne razgandim, ne facem negri, si mai negri, din ce in ce mai negri...
Te-ai intrebat vreodata cine va plange dupa tine, atunci cand nu vei mai fi?
Care vor fi persoanele care fara tine vor ramane incomplete?
Te-ai intrebat vreodata cine va sufla usurat la vederea trupului tau uscat?
Te-ai intrebat vreodata in gandul cui vei fi zi de zi?
Te-ai intrebat vreodata cate persoane au si vor avea o viata extraordinara, pentru simplu fapt ca tu ai facut parte din lumea lor?
Raspunsurile la aceste intrebari le vei descoperi cu timpul...sau niciodata, dar este important sa stii ca TU contezi...si ca TU, daca nu esti bun azi, poate nici cel de langa tine nu va fi.
Niciodata sa nu regreti lucrurile pe care le-ai facut cu buna stiinta: din dragoste, prietenie, respect, pentru ceea ce a fost sau pentru ceea ce va fi.
Sa nu regreti, chiar daca, cei pe care ai incercat sa-i ajuti...sunt cei care nu vor sa se mai uite in ochii tai.
Uneori oamenii nu stiu sa-ti ceara ajutorul, nu stiu ca au nevoie de ajutor si nu vor sa creada ca ei trebuie ajutati. Asta nu inseamna ca tu trebuie sa-i lasi...
Daca intr-adevar au insemnat ceva pentru tine, incearca sa fii mereu in umbra lor...astepta ca ei sa vina sa-ti spuna : am nevoie de tine...
Iar daca nu iti vor spune nimic...asta nu inseamna ca nu i-ai ajutat, pentru ca uneori a face nimic..inseamna sa faci totul.

[Later edit: TU in text..esti tu, cititorule. Postul nu este dedicat unei anumite persoane.]

27 de comentarii:

Craiasa zapezii spunea...

Am simtit fiecare cuvant. Doare! Si am ramas fara cuvinte... si mi se intampla rar...

luckydreamer spunea...

Macar se intampla ;) Foarte frumos scris si foarte adevarat. Se simte ca iti pasa. :)

sa-ti zburde ielele prin par spunea...

Fuck, si eu care credeam ca eu sunt sinistra.
Chestii de genul asta nu se pot scrie, sau cel putin eu cred ca nu se pot, nu pana la capat.
Desi iese ceva nu e totul si atunci mai bine le lasam tacute, in noi decat sa le rostim; sunt intrebari prea personale ca sa le gasim raspuns ul in ceilalti.

Anonim spunea...

Cine te-a tradat? care dintre prietene?!

ana spunea...

Craiasa zapezii: In cazul asta...tac si eu :)

@ Luckydreamer: Multumesc. Chiar imi pasa.

@ Lebaduta: Nu sunt de acord cu tine. Putem spune orice (atata timp cat nu ranim pe cei din jur). Eu nu pot sa tac daca simt ceva...iar unele chestii da, intr-adevar ar tb sa le pastram pentru noi (gen chestiile extrem, dar extrem de intime)..restul, in functie de personalitatea fiecaruia, eu consider ca tb spuse. Si repet, doar atata timp cat nu ranesc pe nimeni...iar daca ranesc..atunci macar sa fie spuse cu cele mai bune intentii :)

@ Anonim: Sorina. O cunosti?

copilmic spunea...

Ana, nu pot sa iti explic in cuvinte cat de mult m-am regasit in fiecare cuvant. Asa e, oamenii pe care crezi ca-i cunosti se pot schimba radical, traind intr-un cub de plastic fara sa realizeze ca nu e ok. Si in legatura cu modul in care poti influenta anumite persoane, chiar azi mi s-a spun un lucru dragut, de la un necunoscut, pe mess [care imi vazuse profile-ul pe hi5, cica descrierea a fost cea care l-a determinat sa zica asta] "Imi doresc sa cunosc inca o fata ca tine, ca sa pot sa mor linistit." M-a flatat asta :) Si chiar cred ca pot ajunge sa cunosc si sa schimb radical unele persoane, simt ca am puterea asta.

blur spunea...

uneori oamenii se ucid si mor inainte sa se simta vii. in general e usor sa scoti la iveala murdaria sufleteasca, e mai usor sa indepartezi pe cei din jur decat sa-i apropii. cand te implici in relatiile cu oamenii exista intotdeauna un risc imposibil de calculat: despartirea. sunt sigur ca in lumea noastra binele invinge mereu, iar tu din toata treaba asta ai sa fii singura cu capu` sus :)
si nu uita ca printesele sunt mai presus decat orice mizerie de om din lumea asta..
nu mai fi deprimata, ....., undeva un blur te iubeste

foggie spunea...

Lucrurile la acest nivel sunt delicate. Eu sunt de parere ca trebuie sa spui cand ceva e wrong, dar sa fii atent la forma in care o spui. Oamenii sunt diferiti si in anume situatii dificili de handle, chiar daca iti sunt printre cei mai buni prieteni. Am un prieten pe care il ador, pentru care as face orice pe lumea asta pentru ca merita. Dar cand a avut probleme nu a stiut si, mai rau, nu a vrut sa-mi spuna iar eu nu am stiut sa fiu langa el la momentul potrivit. Dupa ce mi-am dat seama, era oricumd destul de tarziu. Nu am putut decat sa-i arat ca sunt acolo daca are nevoie. Niciodata nu mi-a spus daca are probleme...si nu mi-a cerut ajutorul. Eu trebuie sa ma multumesc cu gandul ca stie ca sunt langa el si ca e nevoie doar de un cuvant si mut muntii...Oamenii sunt diferiti si evolueaza diferit. Eu am invatat ca daca vreau sa-l am ca prieten trebuie sa-l accept asa cum e el...But I can see where u are coming from:)

Anna spunea...

Este dureros... am avut si eu de curand o perioada in care mi-am pus aceste intrebari. De fiacare data mi-am promis ca nu mai pun suflet si nu ma agit pentru altii, dar pana acum nu mi-a reusit

foggie spunea...

cred ca era "dificil de handle"..ora tarzie e de vina:) scz

Ciufulita spunea...

M-ai lasat fara cuvinte.. cred ca fiecare propozite m-a facut sa tresar.. Cata dreptate ai.. cred ca nici nu am realizat pana acum ce efecte avem asupra oamenilor.. Mereu i-am urat pe cei care m-au schimbat in rau, pe cei din cauza carora am plans, pe cei care m-au facut sa imi contruiesc un zid in jurul meu.. dar niciodata nu m-am gandit la.. cei pe care i-am ranit chiar eu.. sau i-am schimbat in rau..
Dar sincer.. e greu sa fii bun in ziua de azi.. cam asta e concluzia la care am ajuns..

Annie spunea...

Sigur ca m-am gandit la toate astea. Interesant este ca toti cei care vor avea de ce sa-mi simta lipsa, acum nu constientizeaza asta. Nu inteleg ce rol am sau am avut in viata lor. Incerc sa nu-i condamn pentru asta, pentru ca stiu ca au fost si in viata mea oameni cu rol de "guardien angels" pe care n-am stiut sa-i pretuiesc la momentul potrivit. Si sigur ca o sa le fiu alaturi ori de cate ori o sa am ocazia, chiar si din umbra. Unii insa m-au ranit atat de tare si au avut o asemenea capacitate de a-mi acumula energia, incat prefer sa-i ajut fara sa stie ca 'it was me'. N-am nevoie de recunostiinta, ci doar sa stiu ca am facut ceea ce tinea de mine pt. fericirea lor.
Oricm, eu am ajuns la concluzia ca oamenii care ne fac cel mai des sa suferim sunt cei la care tinem. Pentru ca, tinand la ei, ii lasam sa se apropie indeajuns de mult incat sa aiba cum sa ne faca sa suferim. Dar merita riscul, pentru ca numai daca ii lasam sa se apropie ne pot face si fericiti.

amdraci spunea...

cam lung

Ireena spunea...

Este mai simplu sa fi rau si sa nu lasi pe nimeni sa se asteapte la nimic bun de la tine. In modul asta este si mai greu sa dezamagesti pe cineva.

Adina spunea...

suntem noi cei care ii schimba pe ceilalti si sunt ei cei care ne schimba pe noi. ranim si suntem raniti, ne sunt inchise usile si inchidem usi. cei care iubesc cu adevarat stiu sa astepte, chiar daca dorm pe pres.
majoritatea pleaca.

e o leapsa nebuna in care primim o lovitura si lovim la randul nostru.

poate ar trebui sa fim mai detasati si sa avem mai putina incredere in oameni. pana si cei mai buni prieteni ne dezamagesc la un moment dat. eu am invatat asta din pacate.

poate acest post o sa schimbe ceva in fiecare cititor... in bine:) te pup

andress spunea...

ana, ai promis ceva ....

Anonim spunea...

Deci ... vreau un alt suflet! Vreau un suflet nesimtit! Nu se mai poate?!
I se impregnase in minte gandul ca era diferita de toti ceilalti. Ca, oricat de multi treceau pe langa ea, ea era Ioana.Iar Ioana era Ioana si nu dorea sa schimbe asta :P

ana spunea...

@ Copilul: E bine ca simti ca ai puterea asta...este extrordinar chiar. Incearca sa ramai un om la fel de bun si nebun...si fa in asa fel incat sa schimbi cat mai multi oameni in bine :)

@ Blur: Da...dar eu nu sunt printesa...deci uite-ma printre mizerii :)) Si nu sunt deprimata..pentru ca stiu ca un Blur ma iubeste mult :P

@ Foggie: A-l intelege pe cel de langa tine si a-l respecta este esential in orice fel de relatie..si e bine ca tu faci asta cu prietenul tau. Unele lucruri sunt delicate poate pentru ca nu vrem sa le vedem scrise alb pe negru (roz pe negru, in cazul meu :)) )...insa e ok ca stii de unde i'm coming from :)

@ Anna: Daca tot pui suflet..inseama ca asa esti tu..si sincera sa fiu, iti zic: bucura-te de asta.

@ Ciufulita: E greu...dar nu imposibil, totul depinde doar de noi.

@ Annie: "Oricum, eu am ajuns la concluzia ca oamenii care ne fac cel mai des sa suferim sunt cei la care tinem. Pentru ca, tinand la ei, ii lasam sa se apropie indeajuns de mult incat sa aiba cum sa ne faca sa suferim. Dar merita riscul, pentru ca numai daca ii lasam sa se apropie ne pot face si fericiti"
TU ai tras singura concluzia, iar eu nu pot decat sa-ti spun ca ai foarte mare dreptate!

@ Amdraci: Serios...ce relevanta crezi ca are comentariul tau?

@ Ireena: Si asta te face fericit intr-un final?

@ Adina: "e o leapsa nebuna in care primim o lovitura si lovim la randul nostru" - imi place mult exprimarea asta.
Sincera sa fiu am incercat sa nu mai am atata incredere..insaaaaaaa...neaah, nu mi-a iesit..mie imi place sa cred ca unii oameni chiar sunt altfel.
PS: Am si oameni pe care-i privesc cu muuuulta detasare ;))

@ Andress: Urmatorul post...:D

@ Anonim: Nu inteleg comentariul tau..ca s-o zic pe bune. Zi-o si tu mai pe fata, pentru ca de cele mai multe ori sunt grea de cap :)
Un suflet nesimtit...nu-ti va aduce absolut nicio satisfactie. De ce? Pentru ca nu ai sa mai simti nimic.

Lexy spunea...

Ai perfecta dreptate Ana; m-am regasit in fiecare fraza pe care ai scris-o. Doare groaznic cand te ranesc prietenii, dar doare si mai tare cand cei care te ranesc sunt persoanele cele mai apropiate tie (membrii familiei), cei la care te asteptai cel mai putin s-o faca. Anul trecut am realizat ca niste straini imi pot fi mai aprape decat proprii mei parinti, iar lumea mea s-a naruit in cateva zile. Daca nu era iubitul meu alaturi de mine poate ca azi as fi fost printre ingeri. Ii multumesc pentru ca exista si pentru ca a fost alaturi de mine in clipele cele mai grele.

Ioana spunea...

Superb articolul,ca si intrgul blog de altfel! si nu e prima oara cand ti`o spun;))(remember the mail?;) )te pup si numai bine iti doresc:*

si-ce-daca spunea...

Eu sunt curioasa..chiar nu regreti niciun lucru facut cu buna stiinta?
Poate zarurile sunt la noi,dar suntem noi aia care facem jocurile?

Ireena spunea...

Nu te face mai fericit in final, dar macar stii ca nu mai ranesti pe nimeni. Doare mai tare atunci cand stii ca tu esti cel care raneste, decat atunci cand tu esti cel ranit.

crash spunea...

Chiar si pentru mine e textul asta? :D

ana spunea...

@ Lexy: Pot sa-ti spun doar ca ma bucur tare mult ca exista prietenul tau :) Insa nu uita, si tu trebuie sa fii la randul tau extrem de puternica!

@ Ioana: Normal ca tin minte!!! Si eu te pup, merci ca ma citesti si sa fii fericta si tu! :*

@ Si ce daca: Ce carcotasa esti tu :) Am zis ca nu regret nici un gest pe care l-am facut cu buna stiinta din dragoste sau prietenie :) Sa stii ca uneori noi suntem aia care facem jocurile, insa, de cele mai multe ori, le fac alti pentru noi.

@ Ireena: Sa stii ca ai si tu dreptatea ta..dar cred ca e greu de pus in practica.

@ Crash: Daaa, chiar si pentru tine :)

alinutza spunea...

careva zicea ca poate schimba oamenii,dar daca incerci sa-i schimbi,va fi probabil mai mult in rau nu in bine.proprie experienta.dar defapt,niciodata nu se stie ce va mai fi,deci degeaba tot zic si eu pe-aici cateceva :P

ana spunea...

@ Alinutza: Nu zici degeaba nimic aici!!! Acel "careva" sa stii ca avea dreptate...eu mai zic ca nu poti sa schimbi un om nici intr-o mie de ani, daca dorinta nu pleaca in primul rand de la el :)
Merci de comentariu!

amdraci spunea...

n-are