joi, 13 martie 2008

Cu si despre...oameni nehotarati

Astazi am sa vorbesc despre oamenii nehotarati.
Sunt convinsa ca ii stiti cu totii si ii recunoasteti imediat, nu de alta, dar acum zic ca le place culoarea verde, iar peste 5 minute spun ca o urasc din tot sufletul.
Este obositor sa ai langa tine un om cu un astfel de caracter : nu stii niciodata cand trece de la o stare de depresie generala la una de euforie totala si mai ales nu stii cum sa-i vorbesti ca sa nu-l superi, ca sa nu-l ranesti sau ca sa nu-l indepartezi pentru totdeauna.
Insa, respiram si ne spunem ca pe aceasta lume exista si oameni dificili, iar daca ei sunt prietenii nostri, trebuie sa-i intelegem, sa-i ajutam si mai ales sa-i suportam.
Problema vine cand esti prins intr-o relatie cu un astfel de om sau cand ai vrea sa intri intr-o relatie cu un astfel de om.

Varianta 1 - esti prins in relatie:

Azi a fost atat de dulce si v-ati tinut in brate 2 ore si ati ras din toate prostiile.
Sa-i spui ca-l iubesti?
Ah da...asta simti, viata e scurta, el (sau ea) te place ataaaaat de mult, de ce nu?
I-ai spus. Pauza. Liniste. Tacere.
Moment penibil. Tu faci ochii mari, incerci sa razi, poate, poate camuflezi gafa...rezultat nul.
El (sau ea) nu e pregatita, vrea sa luati lucrurile incet, sunteti de abia de 6 luni impreuna...mmm, de fapt, cel mai bine e sa luati o pauza.

A doua zi:

Te suna mai fericit (sau fericita) ca niciodata. Iti spune ca ieri a fost un pic ciufut, iti cere scuze si te invita la film/cina/dans. Seara iti aduce flori (sau ea vine imbracata ca o papusa), iar dupa film/cina/dans il chemi (sau o chemi) la tine.
Se incrunta, face un pas in spate si spune ca are de rezolvat niste treburi urgente si te suna cum ajunge acasa.

Varinata 2 - vrei sa intri intr-o relatie cu un astfel de om

Te place: iti zambeste frumos, flirteaza incontinuu cu tine, te scoate in oras si la sfarsitul serii te saruta de-ti inghite toti fluturasii.
A doua zi astepti un semn. Nimic. A treia zi. Nimic. Dupa o luna. Nimic.
Iti refaci viata. Te indragostesti de un tip (sau o tipa ) simpatic, amuzant si care te face sa te simti in largul tau. Esti, am putea spune, fericita (sau fericit).
Dupa 3 luni. Apare ea (sau el) cu o privire fermecatoare si 3 replici inteligente..si puf!...te-a dat pe spate. Incepi sa te gandesti: oare acum ma vrea? Oare ce vrea de la mine? Oare cum ar fi? Doamne...l-am placut (sau am placut-o) ataaaaat de muuult...
A doua zi. Nimic. A treia zi. Nimic. Dupa o luna. Nimic.
Iti interiorizezi gandurile nebunatice, le ascunzi undeva in spatele stang al inimii si-ti continui viata alaturi de cel care te face fericita (sau fericit).
Dupa 6 luni. Apare el (sau ea) cu o atitudine increzatoare, cu replici serioase si fara glumite tampite. Zici: Acum gata...asta e momentul. Acum chiar ma vrea, oare ce sa fac?
A doua zi. Nimic. A treia zi. Nimic. Dupa o luna. Nimic.
Dupa 1 an....

Concluzia: Un om cu un astfel de caracter este...fun. Te face sa simti ca traiesti. Iti genereaza trairi interioare ciudate si minunate pe care poate nimeni altcineva nu ti le va poate da, iar daca tu esti genul care are nevoie doar de asa ceva...te poti considera o persoana norocoasa.
In schimb, majoritatea dintre noi, avem nevoie de stabilitate, siguranta, iubire...si mai ales fericire.
Un om nehotarat iti va putea da toate acestea...pentru cateva clipe, in schimb te va lasa zile, ore, luni, ani intregi cu o inima franta.

28 de comentarii:

blur spunea...

oamenii astia sunt periculosi. oricat de fun ar fi sa ai in preajma o astfel de persoana, se poate intampla oricand sa te trezesti pur si simplu singur (singura) ...
un om care trece repede de la o stare la alta invata sa faca trecerea voit. si se poate folosi de asta sa se protejeze. asa ca... grija mare cu oamenii astia..

Adina spunea...

ceea ce ai scris ma face sa ma gandesc la zodia mea :))

Marius spunea...

cel mai bine ar fi sa nu te implici si gata... la urma urmei esti constient(a) ca odata si-odata te va lasa cu buza umflata

pimkee spunea...

mmh, that sounds like Big to Carrie din totul despre sex...a little maybe.

Simina spunea...

si mie mi-a venit in gand tot big din sex and the city.

si apoi, eu. pot spune ca nu stiu ce vreau. daca ajung la concluzia ca imi plac tipii romantici, exact in timpul unei plimbari pe malul lacului imi dau seama ca nu asta caut, de fapt. "e prea serios. prea profund. se implica prea mult. e mult prea matur. cu el nici nu pot glumi. nu pot fi eu insami. asa o sa fie tot timpul? plimbari pe malul lacului, privind apusul? frumos, dar eu nu asta vreau. cand o sa incepem sa fim relaxati?".

voi cauta, probail, un tip mai relaxat, mai sportiv. dar, la un moment dat, nici el nu va mai fi ceea ce vreau. "prea imatur. instabil. nu ia nimic in serios. stie doar sa glumeasca. nu e in stare nici sa aprecieze putin arta."

nu trebuie sa ne blamati, totusi, pe noi, astia nehotarati. e destul de greu si pentru noi. nu putem duce un lucru la bun sfarsit, e greu chiar si pentru cei mai buni prieteni sa-si dea seama cum suntem cu adevarat (ceea ce ne da un sentiment amar cum ca nimeni nu ne cunoaste si toti ne judeca superficial), suntem iresponsabili si ne pare rau sa va ranim. chiar ne rod regretele cand ne dam seama ce prostii am facut, desi pe moment nici nu ne dam seama cat de mult rau facem cu inconsecventa noastra.

dar sa nu ne plangem de mila. intotdeauna va exista si o parte buna: nu se poate spune despre noi ca suntem plictisitori.

ana spunea...

@ Blur: Am, am grija, stai fara grija :)
Si nu sunt chiar asa periculosi...pentru ca sincera sa fiu, nu cred ca ne vor raul..ci pur si simplu asa sunt ei.

@ Adina: :)) Esti tanara, ai tot timpul din lume sa te schimbi, sau daca nu te schimbi..ai grija pe cine si cum ranesti :)

@ Marius: Si daca nu ne implicam, atunci e mai bine sa ne intrebam constant : "oare cum ar fi fost"?

@ Pimkee: Uite ca la asta nu m-am gandit cand am scris postul..insa da, ai dreptate...unii baieti sau unele fete chiar sunt Big :P

@ Simina: Tu mare dreptate ai si-ti multumesc pentru parerea facuta publica. Intr-adevar lucrurile nu stau atat de rau precum par..insa sunt niste oameni nehotarati care fac rau intentionat..adica ar putea sa se opreasca, dar nu pot sau nu vor..despre aia vorbesc eu mai mult :)
Te pup.

Anonim spunea...

eu cred ca e vb. si de o doza de narcisism si egoism...daca pot...de ce nu? poate mai e si un pic de imaturitate...sau poate au pe cineva :-??
ai mare dreptate in ceea ce spui. Stii cum e? Rau cu ei dar mai rau fara ei.

ana spunea...

@ Anonim: Si eu cred ca tu ai mare dreptate si sincera sa fiu, m-ai lasat fara replica :)

Annie spunea...

Ba eu cred ca e nemaipomenit cu ei si e ingrozitor fara. Si mai cred ca intr-o buna zi o sa intalneasca alti nehotarati ca ei, care ii vor trata in acelasi mod (ne)voit parsiv, si ma intreb cum o sa reactioneze atunci!?

Cat despre partea cu "si ei se simt prost cand realizeaza ce au facut", sunt convinsa ca e valabil, dar intrebarea e: fac ceva pentru a remedia greseala? Mai rar, ca au niste orgolii mari de ajung pana la cer si inapoi, si se mai simt si nesiguri! Poate se vor bucura totusi de cativa prieteni buni si intelegatori care ii cunosc indeajuns de bine incat sa nu le ia in seama toate iesirile sau absentele - si one day poate un partener/o partenera pe care sa se poata baza in orice stadiu al nedumeririlor.:) A, si care sa le poata mentine atentia si fascinatia treze, sau sa le readuca in prim plan din cand in cand.

Cerculet spunea...

Eu fac parte din categoria oamenilor nehotarati.
Cel mai greu imi e in viata asta sa fac o alegere si trec repede de la o stare la alta.
Dar am invatat ca n-am timp de pierdut si in cazul relatiilor (de orice fel) spun intotdeauna ce simt fara sa analizez problema trei decenii. Probabil ca ori sunt desteapta (:D) ori am noroc sa ma fi prins de chestia asta, ca altfel mi-as fi plans de mila la momentul actual.
Si chiar nu e cazul.
E bine sa-ti redirectionezi nehotararile pe chestii mai nesemnificative, altfel iti pierzi viata. Pana la urma e vorba de alegeri.

Ana spunea...

@ Annie: Draga mea, comentariul tau spune totul, iar nu pot decat sa-ti dau dreptate. Alte replici cu siguranta ar fi de prisos :)

@ Cerculet: :) Ma bucur tare mult ca ti-ai canalizat nehotararea in alte domenii. Si da, intr-un final, chiar este vorba despre alegerile pe care le facem si cum le facem.

Pocket Thought spunea...

haioasa poza :))

Pocket Thought spunea...

apropo de oameni nehotarati cred ca toti suntem asa la un moment dat mai ales cand avem de facut o alegere importanta,ceva ce ne poate schimba viata in totalitate

nikosita spunea...

:)) suntem cu totii foarte nehotarati pana in momentul ala cand dam de "persoana magica", persoana aia care nu se compara cu nimeni altcineva si renuntam pana si la acel orgoliu pt ea :) stii tu.. sZburatorii si sZburatoarele. eh.. haios post ana :P as usual. m-am regasit.. :D te pup

Ana spunea...

@ Ganduletul de buzunar: Si mie imi place poza mult, o aveam de ceva vreme salvata..insa nu gasisem postul potrivit la care s-o pun :)
Sa stii ca asta vroiam sa mai pun eu la concluzie: ca toti suntem nehotarati la un moment dat, insa dintr-un hobby...sa facem din asta o meserie, nu e prea bine :)

@ Nico: Da...persoana magica..ehhhhh...:) Merci. Te puup.

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=9wVZWDky6M4&feature=related

cred ca nu sunt usor de uitat astfel de oameni si suntem norocosi ca i-am intalnit, poate ca unii dintre noi sunt de partea cealalta, partea celor nesiguri care nu se pot regasi pe ei si care nu sunt capabili sa ofere mai mult de cateva clipe frumoase

Ana spunea...

@ Anonim: :) Melodia este o dedicatie speciala?

Nu, nu sunt usor de uitat...insa nu cred ca nu sunt capabili, ci doar nu vor mai mult..sau nu sunt interesati de mai mult...decat de cateva clipe frumoase...

Ciufulita spunea...

Eu sunt acel om nehotarat pe care tu l-ai descris :P Chiar si prietenii mei foarte buni imi spun ca trec prea repede de la o stare la alta si ii zapacesc de tot..
Nu sunt chiar asa nehotarata cat sa iubesc azi si apoi sa dispar pentru o luna.. dar mi se intampla des ca sentimentele sa treaca de la o zi la alta si apoi sa revina iar.. sa plang ce o disperata si apoi peste 10 min sa rad si sa fiu plina de viata, sa ador ceva ce uram cu o saptamana in urma :P
Pentr mine deja sunt stari normale..:))

Desene Animate spunea...

Care-i ala (adica nehotaratul tau)?

lara spunea...

ma gandeam ca si eu sunt de multe ori nehotarata...

persy spunea...

intotdeauna te atrage ceea ce nu poti sa ai, ceea ce e greu de obtinut si pentru care trebuie sa te lupti

Ana spunea...

@ Ciufulita: Inseamna ca nu faci bine celor din jur si ca ai nevoie de un psiholog :)) Serios vb..ai grija doar pe cine ranesti si pe cine nu..in rest..have fun cu nehotararea ta :P:P:P

@ Desene: Eu nu am nici un nehotarat :)

@ Lara: Asa faceai? Hmmm...

@ Persy: Daaaaaa..soooooo true...si soooooo saaaaaad :*

raluca spunea...

Am cunoscut si eu un nehotarat si in cazul meu a fost vorba exact de situatia de care vorbea anonimul din josul paginii. Da, e dificil, dar amintirile alea raman cu tine mai mult timp decat orice altceva. Eu personal nu cred ca ne vor raul, mai degraba sunt ca niste copii spontani care au darul sa scoata pentru scurt timp ce-i mai frumos din noi. Hai sa nu-i exilam din vietile noastre :)

(da, acum vad lucrurile asa dar intr-adevar, atunci a fost Greu :P - si nu-i asa ca orice sut in fund e un pas inainte?)

evelyn spunea...

si daca dupa 1 an cel din varianta2 apare din nou, in acelasi stil fulminant, parca neschimbat, cu singura diferenta ca apare si a doua zi, si a treia... si dupa 3 luni te ia de nevasta, mai hotart ca niciodata?

Ana spunea...

@ Raluca: Imi place tare mult modul in care vezi tu lucrurile...sau mai bine zis optimisul tau :) Da, intr-un fel asa e...sunt copii spontani, in alt fel..sunt copii enervanti si rai :))
Si nu am zis sa-i exilam din vietile noastre..ci pur si simplu, sa ne luam jucariile si sa nu ne mai jucam cu ei :P:P:P

@ Evelyn: Comentariul tau m-a facut sa zambesc si mi-a placut extrem de mult. Daca se intampla asa...nu stiu, depinde cu cine o sa fii la momentul respectiv, cat il iubesti de mult si cat de confuza te face reaparitia nehotaratului :)

suflet pierdut spunea...

Ma regasesc intru`totu` in articolul tau,draga Ana... si asta pentru ca stiu cat de greu e atunci cand vine vorba de a lua decizii.. Imi pare rau pentru toti cei pe care i-am lasat in urma fara a ma gandi ca roata se intoarce.. acele persoane carora le-am spus ca "nu mai are rost" sau "nu se mai poate" si lumea s-a prabusit peste ei intr-o fractiune de secunda.. caci.. te gandesti ca ai iubit,si acum te-ai razgandit,dar persoana de langa ar fi in stare de orice pentru sufletu` tau; dorinta lui de a te iubi in continuare.. nu mai conteaza.. pe el nu`l asculta nimeni. E dureros,dar asta e viata.. ce rost ar avea daca n-ai suferi?! n-ai simti ca traiesti.. durerea e cea care`ti da cele mai intense,semnificative si memorabile trairi.. Da,sunt o persoana nehotarata... o recunosc si mi`o asum,dar cum spunea si Simina mai sus,n`ai avea timp sa te plictisesti in compania noastra. Si probabil voi face intotdeauna cele mai neindicate alegeri,dar nu voi regreta nimic caci voi stii ca am ales sa incerc totu` in aceasta scurta calatorie numita viata...
p.s : have a nice weekend,darling

Mermaid spunea...

Ma numesc Marina si sunt nehotarata! :)) Mai putin cand vine vorba de sentimente. Ceea ce e mai grav este ca ma simt atrasa de cei care azi sunt, maine nu mai sunt si tot asa...ma fac sa simt nesiguranta zilei de maine si ma ambitioneaza. Yup, sunt vinovata! :)

Ana spunea...

@ Suflet pierdut: Cat de frumos ai explicat totul...asa e, important este sa nu regreti nimic! Te pup!

@ Mermaid: :)))Bunaaaaaaaaa Marinaaaaaaa!!! Ce pot sa zic? Fapta recunoscuta e pe jumatate iertata :P