vineri, 11 aprilie 2008

Cat de cul e sa fii cul?

Vrem sa recunoastem sau nu, suntem o generatie a brandurilor.
Daca nu ai macar un Adidas sau un Swatch pe tine, inseamna ca esti depasit,iar uneori poti fi considerat taran. Ca sa nu mai spun cum sunt priviti cei imbracati de la Boss sau cele cu ceasuri Cartier (e de bine in orice caz).
Am ajuns sa fim catalogati in functie de ce etichete purtam : daca ai brandul x, inseamna ca esti destept, bogat si frumos, iar daca ai brandul y, cu siguranta esti un prost, care nici macar nu stie pe ce lume traieste.
De cele mai multe ori un brand vine insotit si de un anumit anturaj, de anumite locuri ce trebuiesc vizitate, de un anumit gen de muzica si de un anumit comportament.
Asta de fapt este problema: in ce moment au ajuns brandurile sa ne schimbe personalitatea, grupul de prieteni si atitudinea?
Generalizand, majoritatea oamenilor imbracati in haine de firma din cap pana in picioare, aranjati, asortati si cu ceva bani in buzunar sunt superficiali si aroganti.
Cu alte cuvinte, brandul creeaza si tendinta spre superioritate: asadar, eu sunt imbracata de la Stella McCartney, iar tu esti imbracata de la Terenova, prin urmare, eu iti sunt cu muuult superioara tie deoarece eu imi permit lucruri pe care tu nu le poti avea. Brandul se extinde si la accesorii, restaurante, mobilier, colectia de cesti de ceai etc.
Ce e trist, e ca de cele mai multe ori, oamenii trendy si hip, pe care noi ii consideram superficiali si care trateaza aparent problemele in acest mod, sunt persoane cu substrat.
Insa ce e mai cul sa discuti cu gasca ta cul: probleme filozofice importante sau unde plecati in week-end, de la cine ar fi mai bine sa cumperi iarba, de la A unde e mai tare sau de la B unde e mai ieftina si cand puii vostri va duceti un pic afara sa faceti un pic de shopping?
Dupa cum am mai zis, generalizez, insa brandul in sine nu reprezinta nimic si este alaturat multor altor factori: pozitie sociala, interese, pasiuni, cultura...
In alta ordine de idei, ne putem da seama de caracterul unui om, de hobby-urile acestuia si statutul sau in societate, doar uitandu-ne la firmele pe care le utilizeaza, dar intrebarea mea este alta: daca haina il face pe om si omul face pe haina, cand au ajuns aceste 2 sintagme complementare atat de diferite?

49 de comentarii:

Rachel spunea...

n-am mai trecut de ceva vreme pe aici:) dar am revenit, intr-un final...
e o chestie de mentalitate asta cu brandul..In strainatate au explodat "second-handurile". La noi inca e o rusine sa te imbraci de acolo. La Berlin vezi tipe cu genti LV si pulovere de la SH. Mentalitatea, dupa cum iti spuneam...

aura spunea...

A devenit o moda sa porti haine de firma...indiferent de moda (intelegi?).
Parerea mea este ca distinctia intre caractere o face cu mai mult succes culoarea sau stilul vestimentar...si nu firma. Firma este o polita de statut social...
Me...cave man...nu am intalnit niciodata o gasca sau un grup care sa-mi impuna un stil vestimentar...cu atat mai putin o marca de haine.
Nu's cul, asa-i?

batman cand era mic spunea...

...personal branding...asta este, cel putin asta cred eu. Si nu tine numai de marcile pe care le purtam sau de locurile unde iesim cu prietenii....; de exemplu..tu cand te duci sa iei masa la un restaurant de fite...te imbraci in concordanta cu numele si clasa respectivei locatii. O lege nescrisa spune ca trebuie sa arati ca si cum ai fi "de-acolo"...., de aceea nu ai sa fi la fel imbracata cand te duci sa bei o cafea in High Heels sau cand bei o bere in Pub18...si la fel ca tine suntem toti..cel putin asa cred :D

...pe de cealalta parte...ei bine, aici este cu dus si intors....: s-ar putea ca eu sa beau cola desi toti prietenii consuma pepsi..., asta spune insa ca eu nu fac parte din grupul respectiv...?, caci pana la urma, si sucul pe care il beau face parte din acel self-branding pe care il afisez!!, categoric cred ca marcile nu au atata influenta

pana la urma...eu ma imbrac asa cum imi place...este posibil ca faptul ca port o anumita marca sa ma influenteze undeva in sub-constient...sper eu nu f mult....insa daca lucrurile de pe mine arata bine, it does'nt count that my shirt is from castro and my pants r form mini-prix...be bune acum...:D

si cu aceasta ocazie...lumea intreaga a aflat ca batman is procura colantii de piele de la mini-prix....;))



p.s. cred ca valabila a ramas doar...haina il face pe om..., cealalta nu mai corespunde realitatii

arina spunea...

Vai, Doamne, ce ne-tru esti, Ana! Not.
Bai, ma crezi sau nu, dar ma ia cu mancarici cand sunt nevoita sa intru intr-un magazin Puma sau Adidas. N-am purtat in viata mea ceva de acolo, si as prefera oricand o bluza din Castani, uneia Nike. Cat despre incaltaminte, cu atat mai putin. Personal prefer hainele de firma nu pentru brand, ci pentru ca sunt mai bune calitativ decat cele din piata. "De firma" insemnand Kenvelo, TimeOut sau alte de-astea. Oricum, niciodata, si subliniez NICIODATA, nu mi-as lua ceva pe care sa scrie ostentativ "Kenvelo". Eticheta de la ceafa imi e de ajuns.
Cat despre celelalte aspecte, firmele nu m-au ajutat niciodata sa imi atribui un statut social, poate si pentru ca nu m-am folosit de ele.

Ana spunea...

@ Rachel: Bine ai revenit Rachel :)
Da, tu ai mare dreptate, multe chestii ar putea fi schimbate daca mentalitatea ar fi alta..
In alta ordine de idei, ai punctat foarte bine, asa e..in strainatate e foarte cul sa fii vintage, cine stie..poate candva..se va schimba si la noi ceva :)

@ Aura: :)) Foarte funny comentariul tau :P Eu zic ca esti cul pentru ca ai niste prieteni care nu impun bariere sociale ;)

@ Batman cand era mic: Sunt in totalitate de acord cu tine. Intr-adevar este vorba despre personal branding si anume faptul ca majoritatea dintre noi facem un brand din stilul nostru, insa nu poti sa negi ca tindem sa ne alaturam persoanelor care s-au branduit in acelasi mod cu noi..
Poate la nivel subconstient, cum ai spus tu cu restaurantele sau barurile...
Cred ca etichetele au o destul de mare influenta asupra noastra si noi asupra lor, cel putin asta a ramas o chestie complementara.
Unul te simti cand esti imbracat de la super firma X si altul cand esti imbracat de la non-name. Insa, aici intervine si partea cu...atata timp cat te simti bine imbracat in hainele tale..restul nu mai conteaza..sau..:)
Apropo, ce te face sa crezi ca ma duc sa iau masa la un restaurant de fite? :)) Sau era doar un exemplu? :P

@ Arina: Inca nu esti destul de mare sa-ti creezi un statut social bazat pe branduri, insa nu te grabi..ca ai timp :)
In mod sigur hainele de firma, sunt de buna calitate, dar cum ai spus si tu..de la a purta o haina de firma care are o eticheta la spate, la una care are scrisa emblema pe toata bluza..e mare diferenta :)
PS: Eu n-am avut in viata mea nimic Puma sau Nike..pentru ca nu mi-au placut...insa ma omor dupa superstarurile de la Adidas :X

arina spunea...

Chiar voiam sa mentionez chestia cu statutul social si varsta, dar deh...
Ce superstaruri de la Adidas?

batman cand era mic spunea...

..:D

era doar o presupunere, un exemplu adika...;))

si nu, cel putin eu, nu tind sa fiu langa oamenii "branduiti" in acelasi fel ca mine.....ci langa cei branduiti in felul lor(cu cat suntem mai diff cu atat este mai interesant :P )

ai dreptate cu o chestie..., uneori acel sau exista....

Ana spunea...

@ Arina: Adidasii aia draguti..nu stiu cum sa-ti explic, asa se cheama..superstaruri :)

@ Batman cand era mic: Multumesc pentru intelegere :)

arina spunea...

http://www.sneakerfiles.com/wp-content/uploads/2007/12/adidas-superstar-flesh-imp-main.jpg

julie spunea...

1. Muuuuuult prea putina lume din Romania are bani sa isi procure haine Stella, Lanvin, Chloe,etc. cand o fusta ajunge la peste 1000 de euro.
2. Hainele sunt un mod de a te exprima, asta nu intelege romanasu. Atata vreme cat nu esti sigur de ceea ce vrei sa exprimi, te vei lasa foarte influentat. Aici ma refer la : branduri 'cool', accesorii 'trendy'etc.
Aici intervine problema in Romania. Documentarea proasta legata de moda si lipsa unui stil propriu duce la dezastre vestimentare sau la kitsch-uri in masa.
Cand deja ti-ai format o viziune 'fashion-istica', nu iti mai pasa de etichetari de genul 'cul' sau 'uncul' pentru ca stii ce vrei sa exprimi prin hainele (SH, ieftine, scumpe, whatever)pe care le porti si nu te pretezi la pareri neavizate.
S-a inteles cat de cat ce am vrut sa zic?...sper...
p.s. stella e preferata mea :P

Ana spunea...

@ Arina: Exact asa: :))

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.espnshop.com/images/products/large/549881_l.jpg&imgrefurl=http://www.espnshop.com/catalog/productdetail/model--75436~549881/supercat--home/mvpid--~0/&h=200&w=200&sz=5&hl=en&start=18&um=1&tbnid=N5RHkUwz_9HC5M:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Dadidas%2Bpink%2Bsuperstars%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN

Ana spunea...

@ Julie: Stiu ca e preferata ta :)
Te-am inteles si sa stii ca ai mare dreptate. Ai pus problema foarte bine: intr-adevar, multe persoane nu au o cultura a fashionului, pentru ca daca ar avea, ar fi exact cu ai spus tu..si anume ca nu ar mai conta ce poarta...au o viziune, ca sa zic asa, nu? :)
Asadar, intai ar trebui sa ne documentam, sa ne creem un stil, sa stim ce vrem sa exprimam prin stilul nostru..si de abia apoi sa ne accesorizam cu fite :P

Catalin spunea...

Cred ca problema ar fi interesanta si privita din punctul de vedere al modelelor. Pattern-urile impuse de anumite modele ce sunt impuse la un anumit moment dat intr-o societate ataca irevocabil mintile celor "slabi" si se impun deci majoritatii. Notiunea de slab in contextul dat este pur si simplu generica, dar ea inseamna lipsit de originalitate, incapabil de o parere (sau o metodica) proprie si consecventa, incapabil de a fi persistent in opinii despre probleme de fond. Pe romaneste, societate propune rahaturi, lumea inghite rahaturi, deci "lumea e rahaturi". De aici poti pleca unde vrei cu modelele (vedete,oameni din mass-media,politica, cultura (muzicala, nu riveranii de discoteca/club/trance),sport,etc; si poti ajunge unde vrei (branduri afisate, atitudine, idei sau pur si simple stare de spirit). Solutia consta practic in problema insashi: lasati liberi, sa faca ceea ce vor, oamenii de obicei se copiaza unul pe altul.

arina spunea...

Ana, cu tot respectul, eu nu pot sa-i sufar ;)) Prefer o pereche de conversi draguti, negri, simpli.

Dragos spunea...

Am aflat zilele astea ca esti trendy daca iti cumperi haine de la SH-KG, dar sa fie de firma.

Frateeee, eu eram trendy la 15 ani cand imi cumparam ghete de sala si echipament de fotbal Puma de la targul SH din Brasov.

Tomata cu scufita spunea...

Am si Adidas si Remington si JLo, dar am si haine cumparate din bazar sau din magazine de saraci (nu neaparat second), si cu toate astea nu mi-e jena sa ies pe strada si ma doare fix la 2m in fata mea de cum ma vede ala din Jeep. Imi plac oamenii care au bani si care n-au fite (desi nu prea intalnesti asa ceva), oamenii care se plimba cu Jeepul, dar n-au nici o problema sa manance supa facuta cu apa din lac. Insa sunt atat de rari, incat nici nu cred ca merita osteneala sa ii cauti. Dar daca din greseala dai peste ei, sau ei peste tine, cred ca poti spune ca ai gasit un om deosebit.

lara spunea...

cu unele nu sunt de acord, dar desigur am vazut ca generalizezi... cunosc si persoane care nu se incadreaza in categoria generatia brandurilor..cat despre etichetare cu totii facem asta, recunosc si eu ca mi s-a intamlat sa vad pe cineva, sa-i zicem bine imbracat si sa-l cataloghez drept superficial si arogant cand de fapt eu am fost cea superficiala...

lara spunea...

si am uitat, blogulet de neprintesa te-am vazut intr-o revista:)

Ana spunea...

@ Catalin: Foarte interesanta si ipoteza ta. Intr-adevar oamenii au tendinta de a-si atribui anumite modele si a le urma. Societatea inseamna o masa, care intr-adevar lasata libera va ajunge sa se auto-distruga. Insa, eu ma refer la acei oameni rasariti, care fac parte din societate, dar care se diferentiaza printr-un nivel de cultura si cunoastere mai ridicat. La ei am pretentii...Macar ei sa aiba o altfel de mentalitate, pentru ca inca mai sper ca intr-o buna zi, acei cativa cu acea mentalitate extraordinara sa conduca lumea si sa ne fie bine la toti :)

@ Arina: Iti respect decizia, draga mea Arina :) Mai mult nu comentez ;)

@ Dragos: Esti cul inseamna :)
Apropo...asaaaaaa multe am auzit de tg ala de SH din Brasov...incat zau daca n-as veni odata special pentru asta :P

@ Tomata: Ahhh..si mie cat imi plaaac. Aia da oameni si bine spui cand spui ca sunt rari la vedere. Sa ai bani si sa-ti pastrezi integritatea si bunul simt...e mareee lucru in zilele noastre, insa da, daca ai cunoscut un om ca cel descris de tine, intr-adevar poti spune ca ai gasit o persoana speciala.

@ Lara: De asta am si zis ca generalizez, ca sa nu creez altfel de discutii :) Dar sa stii ca ai dreptate...si mie mi s-a intamplat sa acuz anumite persoane de superficialitate si de fapt eu sa fiu aia superficiala...si undeva in aceste momente am descoperit ca: prima impresie chiar poate fi gresita :)
PS: In ce revista m-ai gasit scumpo? :)

dana spunea...

ma inspir din viata de liceu pentru ca eu momentan la nivelul acesta ma aflu : cine are "toale" de firma trebuie sa fie neaparat fiul /fiica .. si aici urmeaza numele tatalui , eventual a firmei pe care o detine si da, grupurile sunt facute dupa brand-ul haninelor ; in ultimul timp s-au unit toti presupun ca au sursa comuna ieftina de iarba . .niste idioti .. se vor trezi cand va fi prea tarziu..

Desene Animate spunea...

hai frate, poate in lumea ta o fi asa, intr-a mea nu e. problema cu hainele e urmatoarea: unora le da mai multa incredere faptul ca sunt imbracati cu un brand mai scump, chiar daca nu se simt neaparat comfortabil in respectivele haine, sau nici macar nu le reprezinta personalitatea. ce vrei, e o lume supusa senzatiilor de tot felul, vizuale, gustative, olfactive etc..,dar repet e lumea ta nu si a mea ;)

PS: "e lumea ta nu si a mea" ce vreau sa spun prin asta e ca, daca nu-ti pasa de asa ceva, nici nu observi acest conflcit modern si deci pt tine nu exista, ai alta orientare, alt sistem de valori. nu ma laud, si nici lipsa de modestie in sange n-am, pentru ca e un lucru firesc sa ma comport asa, sa fiu asa. Pa

Desene Animate spunea...

si 2 de ce plm m-ai scos din blog roll bai asta? ma pedepsesti ca-s nesimtit si ca nu iesim? N_AM TIMP, AS IESI DAR NU AM TIMP? ai inteles?

angel spunea...

crezi ca cine are mai mult de un neuron da doi bani pe genul asta de cul?

Pocket Thought spunea...

pacat de anumite persoane care sunt etichetate numai dupa firma hainelor,ci nu dupa cum gandesc.Dar asta e...pana la urma traim intr-o lume capitalista in care lookul conteaza ft mult.Si pana la urma hainele spun multe despre cel care le poarta

k spunea...

Salut,de fapt nu sunt aici sa “comment”,sunt aici sa iti propun un schimb de linkuri,am si eu un blog foarte tanar,si m-am gandit la un link exchange.Vezi http://Aynstein.blogspot.com si daca crezi putem sa ne facem reclama reciproc.Poti sa imi trimiti mail cu raspuns sau lasa un comment pe blogul meu.
O zi buna!

Ana spunea...

@ Dana: :) Mai departe de liceu..ai sa observi ca nu trebuie neaparat sa fii fata lui..ca sa ai haine de firma si sa ai fite, pur si simplu, uneori, lucrurile astea vin pe masura ce trece timpul :)
Liceul este si un loc in care catalogarile se fac foarte repede si pe criterii instabile si irealistice, insa..tb sa te tii pe pozitii si sa-ti urmezi valorile :)

@ Desene: In primul rand nu am vb despre lumea mea, am vorbit despre o situatie pe care am intalnit-o in jurul meu, la oameni mai putin sau mai mult cunoscuti. Pe de alta parte, exista oameni care sunt atenti la ceea ce se intampla in jurul lor si implicit observa acest conflict. Iar din punctul meu de vedere, in momentul in care ceva se intampla in preajma ta, uneori ar trebui sa-ti si pese.

PS: In alta ordine de idei, ma deranjeaza foarte tare imporanta pe care ti-o dai si mai ales faptul ca tipi la mine si vb asa (scrisul cu caps loc).
Nu te-am scos din blogroll pentru ca nu ai timp sa iesi cu mine, repet, nu tin neaparat, chiar deloc in momentul asta, ci te-am sters in momentul in care ti-ai anuntat cititorii ca ti-ai INCHIS blogul.
Acum, am sa te trec iar..cand am sa consider eu de cuviinta!

@ Angel: Esti mult prea radicala, iar eu nu-ti pot raspunde printr-un simplu da sau nu. Mi se pare o problema mai complexa.

@ Ganduletul din buzunar: Da, ai dreptate...multi sunt catalogati dupa numele firmei si nu dupa cum gandesc...asta la o prima impresie, consider ca cei mai multi, odata ce trec de socul initial :) si incep sa comunice, incep sa analizeze si continutul.
Traim intr-adevar intr-o societate in care look-ul va ajunge sa spuna totul...ceea ce nu este chiar ilogic :)

@ K: Buna, buna..din pacate nu fac schimb de linkuri..pun foarte mult accent pe continut..si aleg doar ceea ce-mi place..

Desene Animate spunea...

@Ana
Draga mea, in jurul tau inseamna lumea ta.

Simina spunea...

stii ce mi se pare cul la tine? modul cum te comporti cu cititorii tai. ne raspunzi la fiecare comentariu in parte, ne dai importanta, ne apreciezi calitatile care reies din comentarii si ne spui asta. mai pe scurt, ne asculti, lucru demn de apreciat in zilele astea, cand toti vor sa-si tina discursul, in pana de ascultatori.

Ana spunea...

@ Desene: Ok, ai dreptate.

@ Simina: Multumesc tare mult Simina...intr-un fel sa stii ca intr-adevar imi place sa ascult oamenii, deoarece simt ca numai asa pot sa-i cunosc.
Uneori nu toti ma asculta si pe mine...si ajung ca eu sa-i cunosc pe ei..si ei pe mine nu.
Dar sunt cativa care ma cunosc la randul lor...iar asta face tot farmecul din lume :) Te pup si merci inca o data.

lara spunea...

o revista pe care am primit-o la liceu... on se numea si cred ca era sponsorizata de vodafone:)

batman cand era mic spunea...

sa sti ca desene se insala...., exista o singura lume in care suntem "bagati" cu totii..., de aceea lumea din jurul tau nu este a ta....mai degraba tu esti a ei :P

ca atare, nu se aplica ceea ce a spus el; atat de simplu...


p.s. p'asta ultra-individualistii ii va deranja un picutz jumatatea de fraza de mai sus :))

Ana spunea...

@ Lara: Da, da..o stiu pe asta, credeam ca e una noua :)))) Merci de informatie oricum :P Te pup!

@ Batman: Ah...micul meu super erou :)) Imi place tare mult punctul tau de vedere si tin sa mentionez ca este si extrem de verosimil.
Insa, sa-ti zic un secret: in momentul in care eu zic: "ok. ai dreptate" si nu argumentez in nici un fel si nici macar nu fac un ":)" inseamna ori cu nu e asa (adica nu ai dreptate) ori ca nu mai vreau sa discut cu pers respectiva...ori...oricum nu e de bine :)

batman cand era mic spunea...

...lol

am vrut sa spun ca..." probabil ca pe ultra-individualisti ii va deranja un pic ceea ce scria mai sus "....; nu stiu cum am ajuns sa gandesc una si sa scriu alta(de fapt, cred ca s-a scurtcircuitat conexiunea pe undeva pe la mijloc...in mod sigur asta a fost :P)

Ana spunea...

Adevarul e ca si mie mi se parut ilogic PS-ul..dar am preferat sa nu-mi mai bat capul...asa e tarziu..nani ma asteapta :)

Lelaina spunea...

Nu poti spune ca haina il face pe om,dar cu siguranta ca haina aia spune cate ceva despre tine. De la poate statutul tau social,la stil,exprimare,de ce nu,cultura?
Si tin sa mentionez ca incepe usor usor si la noi mania SH. Stiu studente de la arte care pandesc diverse magazinase dastea in cautarea unor reduceri. Zilele trecute am gasit intr-un Sh o geanta de la QuickSilver... Si macar din Sh ai garantia ca n-o sa mai vezi the same thing youre wearing la alta persoana,si plus de asta,faci si niste economii substantiale.
Eu sincer,tind sa cred ca se schimba si la noi lucrurile. cel putin asta observ pe la prietenii mei. Incepe sa prinda vintage-ul, combinatia surprinzatoare a culorilor si etc.
Nu zic, brandul e inca pe val...dar din fericire eu nu prea sunt inconjurata de acest curent...si parca nici daca as avea bani sa ma imbrac de...nush unde, parca tot as mai colinda de vez en cuando un SH :)

Ana spunea...

@ Lelaina: Dap, ai perfecta dreptate..vintage-ul a devenit un trend si in curand o sa se instaleze foarte bine si la noi :)
Cat despre hainele de la SH..intr-adevar unele au o calitate si unicitate aparte :P:P
Merci de comentariu!

irf spunea...

bai imi place blogul tau la nebunie :)
ai dreptate cu brandizarea asta societala ..si eu mi-am pus de multe ori problema ..si poate ..mai perversa decat brandul in sine este mentalitatea oamenilor ... care a devenit atat de hibrida , atat de proteica ...inca e imposibil de conturat. chestiile morale care erau in trecut gen bine-rau , sau oricum lucruri mai mult sau mai putin spirituale s-au mecanicizat , s-au comercializat..... faza aia shakespeariana se treaduce azi "a fi cul sau a nu fi cul" ...
oricum greseala cea mare nu se afla nici in economie, nici in marketing ,ci in flexibilitatea noastra intelectuala. ne lasam manipulati de o lume textila, de materialisme si figurativism

Ana spunea...

@ Irf: Bunaaaaaa, mie imi place tareee mult comentariul tau.
Da, ai foarte mare dreptate si sunt intru totul de acord: mentalitatea oamenilor este problema..si mai ales negasirea unei solutii la rezolvarea ei.
Oricum, asta este visul meu maret: sa schimb lumea, iar daca mai sunt si altii ca mine...you're welcome :)
Sar'na de cuvintele frumoase. Te puup!

Anonim spunea...

De caracterul unui om nu iti vei da seaman NICIODATA doar uitandu-te la hainele pe care le are pe el. eu nu stiu in ce cercuri de oameni umbli tu, dar chestia asta "eu iti sunt cu muuult superioara tie deoarece eu imi permit lucruri pe care tu nu le poti avea" mi se pare foarte expirata. poate o mai auzi din gura unei fetite din kristal bronzata la solar si blonda, dar asta e alta poveste.... exagerezi in multe privinte. iar o persoana imbracata in haine de la Stella McCartney n-o sa zica niciodata asa ceva.

Ana spunea...

@ Anonim: Salut draga anonim! Tin sa te contrazic: nu cred ca am zis ca poti sa-ti dai seama de caracterul unui om, dupa hainele pe care le poarta..insa de personalitatea acestuia sau de nivelul de fite/prostie..in mod sigur ca da..
Sa-ti explic de ce: deoarece niciodata o haina..nu va veni fara o atitudine.
In alta ordine de idei, problema era cea de mentalitate: exista mii de persoane care prefera un insemn cat casa cu D&G sau VERSACE sau chiar STELLA, deoarece pentru ei asta inseamna bunul gust...si vor sa epateze..
Acestia sunt in general oamenii prosti, inculti si cocaclari sau oamenii care in mod normal nu au bani sa-si cumpere haine de firma..iar atunci cand pun mana pe una tin sa afle intreg mapomondul..

In alta ordine de idei, exista o categorie de oameni inteligenti si cu bun gust - acestia nu se vor da in stamba niciodata cu firmele pe care le au, deoarece asta tine de educatie..
Iar apoi, exista oamenii cu acelasi caracteristici de mai sus plus multi bani, pentru care o haina de firma este echivalentul cu un kg de cartofi...si pentru ei este absolut ceva normal..prin urmare nu se vor etala cu brandul..
Sau...deja stiu colectiile si modelele..si-si dau seama de brand, dupa acestea..si nu dupa eticheta..
Cam asta-mi era ideea. Iti multumesc oricum pentru comentariu si te mai astept pe aici. Pa, pa

Deea spunea...

am gasit articolul asta pe un blog si m-am gandit si eu sa imi dau cu parerea. eu vad treaba in felul urmator: hainelor nu ar trebui nici macar sa le acordam o asemenea importanta decat in masura in care reusesc sa sublinieze si substratul unui om. este adevarat ca si eu ma uit pe strada si spun...ce tare e asta, ce combinatie ... dar asta nu are niciorelevanta asupra persoanei respective. am intalnit f multa lume imbracata ca la carte care nu mi-a lasat o impresie pe masura. suntem totusi o societate de consum, care mizeaza foarte mult pe imagine. de aceea se deschid malluri peste malluri pentru ca oamenii cumpara si cumpara si cumpara in nestire. si cred ca daca toata lumea care ar face shopping si-ar cumpara o haine, accesoriu orice zicand....uite asta imi place pur si simplu, nu uite asta am vazut in nu stiu ce revista, sau se vede ca e scump sau cutarica si-a luat de la magazinul x nu pot fi mai prejos...atunci am trai cu totii intr-o lume mai colorata si mai de bun simt stilistic. pana atunci majoritatea (vezi www.pitzipoanca.org sa te ingrozesti) se ghideaza pe spirit de turma si prefera tot ce e opulent. alegerile vestimentare ale romanului sunt influentate de lipsa de cultura, de nivel scazut de trai si de o manelizare excesiva si din pacate s-a format un cerc vicios. a mai ramas asa zisa categorie de "urbani" care mai sparg tiparele. da sunt haiosi, da sunt bine imbracati insa in viziunea mea fac chestia asta cu foarte mult efort ca sa show off, e ceva fortat...si ajung ca in final sa fie toti cam la fel cand de fapt moda ar trebui sa fie doar o joaca cu noi insine si atat, fara sa conteze parerea celor din jur (nu de multe ori in zile cu ploaie am auzit bancuri proaste si surprins priviri pt ca purtam o pereche de cizme de cauciuc). si in ultimul rand, sa te imbraci de la second e deja ceva "mainstream"....cool e sa te imbraci de la second de ani buni pe vremea cand lumea ar mai fi zis...uite-o si p'asta cu poseta ei de baba :)) :P

Ana spunea...

@ Deea: Hey, bine ai ajuns pe pe la mine...si te mai astept si alte dati :)
Tu ai foarte mare dreptate si sunt de acord cu tine in totalitate :)
Cred ca mai ok ar fi daca am spune: atitudinea face pe om sau personalitate sau caracterul...dar pana sa ajungem la acest stadiu de rezumam la "haina".
Intr-adevar, moda ar tb sa fie ceva fun, ceva ce iti pune in evidenta personalitatea si te face sa te simti "tu" cat mai mult cu putinta..
Dar cat de usor crezi ca va fi sa iesim din tipare? Dupa parerea mea..ar tb duse campanii intregi :)
Si eu am vazut oameni imbracati ca la carte...care-mi inspirau - nimic- la fel cum am vazut si cele mai originale combinatii - cu acelasi efect.
In concluzie...conteaza sa fii fun, sa ai un pic de bun gust..si sa-ti doresti sa fii natural.. :)

K I T T E N spunea...

Buna Ana, permite-mi sa spun si eu ce am invatat in teorie, si apoi in practica - de cand creez Kitten.
1. Orice firma (brand) se promoveaza prin reclama trezind 'copilul magic' din noi prin prezentarea unui set de trasaturi cu care ne identificam sau dorim sa ne identificam (astfel, abordand stilul promovat, luam parte la categoria social-umana propusa).
2. Sunt mai multi oameni care nu au imaginatie si creativitate decat cei care au.
3. Sunt mai multi oameni a caror structura de personalitate tinde spre conformism, decat cei care prefera sa se realizeze prin independenta.
4. O categorie larga de persoane, nu au o constiinta asupra propriului Eu ("nu se cunosc"), deci prefera sa urmeze modele fara sa experimenteze daca li se potriveste o teorie sau nu.
5. Din teoria 3 deriva faptul ca niciodata nu te poti imbogati, ca firma, din crearea si vanzarea de lucruri unicat, asa cum o poti face creand lucruri de serie.
6. Firmele sau persoanele care creeaza hand-made si lucruri unice se adreseaza unei categorii mici de populatie, contrar popularitatii pe care o au.
7. In Romania nu se promoveza inca valori cum ar fi calitatea, independenta, performanta, unicitatea.
Multumesc pentru ca mi-am putut scrie punctele de vedere si... succes!

Ana spunea...

@ Kitten: Hello, in primul rand eu iti multumesc pentru comentariu si pentru ideile din el bine evidentiate, fata de care nu pot sa am decat o imagine pozitiva..si in al doilea rand, imi plac foarte tare lucrurile facute de tine :)
Succes si tie..si sper sa ne mai "auzim" :P

c spunea...

ma imbrac de la SH de aprox. 8 ani,cand ajungand la liceu purtam acceasi pereche de pantaloni noi din magazin timp de un an de zile(ceea ce a devenit frustrant si din cauza faptului ca avea tot orasul la fel),intr-adevar nu aveam nici bani sa imi cumpar 5 perechi de 5 culori diferite(visam sa imi exprim personalitatea prin haine si combinatii ciudate) si din cauza asta am inceput sa colind second-urile de la mine din oras si trebuie sa recunosc ca datorita lor am ajuns sa am un stil propriu si sa apreciez f. mult unicitatea,calitatea hainelor din SH-uri cat si atitudinea oamenilor care se imbraca de acolo si sa nu imi pese de nimeni din jur.
acum,ajungand totusi la alt nivel financiar mi-as putea permite haine noi(sa zicem din mall,nu neaparat ale designer-ilor) dar am un oarecum dezgust fata de mass fashion,dupa cum am vazut ca au mai scris unii dintre voi, aceste magazine ne invata sa purtam uniforme , niste haine si combinatii "must-have",dupa parerea lor.SH-urile ne ofera libertatea de a ne crea propriul brand personal asa ca sfatuiesc cat mai multa lume sa adopte aceasta atitudine :)

Ana spunea...

@ C: Hey, merci tare mult de comentariu in primul rand.
In al doilea rand, apreciez sinceritatea si gandirea ta libera. Nu pot fi decat de acord - e foarte important sa tii la cine esti "tu" cu adevarat si sa-ti cultivi propria cultura..decat sa fii modelul altora..:P
Suna destul de grav, nu e nici asa, nici asa...insa un echilibru trebuie sa existe in toate si mai mult decat atat...din punctul meu de vedere, conteaza sa te simti tu bine in hainele tale.
Iar C, de cele mai multe ori hainele de la SH sunt tot branduite...insa au asa un aer vintaje, ceea ce le face mai speciale :)
Oricum..le recomand cu caldura..insa la fel, doar atata timp cat asta va face pe voi sa fiti naturali si sa va simtiti bine in pielea voastra.

Annoying Bug spunea...

"Asta de fapt este problema: in ce moment au ajuns brandurile sa ne schimbe personalitatea, grupul de prieteni si atitudinea?"

In momentul in care am inceput sa necredem superiori altora. (generalizez.)
Sincer nu mai am nimic de adaugat.. s-au spus multe.>:)
Daaaaaar, am un exemplu.:))
Cred ca stii emisiunea aia de pe MTV "My Super Sweet Sixteen". Ei bine, eu mereu ma uit si ma apuca rasul de ce vad (si un piiic de dezgust.) De ce? Pai uite de ce: astia care isi fac petrecerile nu cred ca s-au uitat la vreun episod din emisiunea asta.. si stii dc? Ptr ca "cerintele" lor in vederea petrecerii sunt aceleasi. :|
"Vreau ca petrecerea mea sa fie cea mai tare din partea asta a tarii." "Tatiiii, vreau BMW-ul asta." "Nu, masina asta e prea eiftina." (la faza asta am facut pe mine=)))))))" VIP-urile trebuie sa faca tananan si bla bla bla." Etc-uri (da ma uit la emisiune. E interesant sa vezi prosti cu bani, care cred ca a-ti cumpara o masina sau haine cu banii pe care ii are the Dad este cea mai tare chestie de facut.)

Asta e prostie cronica.:) Aaaaa.. si ce sa mai spun, ca li se pare foarte funny intocmirea listei cu invitatii ("Nu-mi place cum se imbraca aia, n-o invitam;))." bla bla bla:|=))))

Si acuuuum, noi nu suntem din America. Suntem in Romania, Bucuresti, nu? Atuuunci sa vorbim despre noi,nu?:))
La noi nu s-a auzit inca de LV. =)) La noi baza o constituie Puma si Addidas. =)) Deci mai. Eu cred (de fapt mama mi-a bagat in cap ideea) ca unele chestii de firma (cum ar fi incaltamintea) e mai bine sa fie de firma, ca tine mai mult timp. Dar nu mi se pare normal sa capeti pe langa o pereche noua de mergatori si fitze ca ai ceva de la addidas..=))) eu una nu port asa cv.=))

Si ca o incheiere.. faza cu gasca si haine a sunat funny.Eu nu as face parte dintr-o gasca din cauza unor haine.Sau din al "motiv" de genul asta. Pe cei care fac asta (nu neaparat pentru haine..=))) ii consider niste vietati super superficiale, care, daca s-ar pune mintea la lucru, ar putea dezvolta o gandire propie. :D (uite,uite, gandesc pozitiv.:D=)))

Ioana S spunea...

Nu sunt de acord cu faza asta cu brandul...mi se pare imposibil sa etichetezi un om dupa firma pe care o poarta...daca o faci inseamna ca esti un om superficial care nu concepe faptul ca unuia ii place foarte mult firma respectiva si de fiecare data cand are ocazia,sau cand are bani isi cumpara haine de la firma respectiva(si la marile firme exista haine mai ieftine) ...poti sa etichetezi un om atunci cand vine vorba despre haine dupa felul in care le poarta,dupa cum le asorteaza,nici macar dupa genul in care se imbraca nu-l poti caracteriza(eu ma imbrac in fiecare zi dupa dispozitie:elegant,sport,hippie etc.)...orice haina chit ca e din idm,dragonul rosu sau Dolce& Gabanna arata bine pe tine numai daca stii sa o porti! Tine foarte mult de personalitate!

Ana spunea...

@ Ioana S: Ai foarte mare dreptate, si eu tin la personalitate. In post ma refeream la unele persoane care-si schimba comportamentul in functie de hainele pe care le poarta..nu la ce haine poarta, asta e cea mai mica dintre probleme..