duminică, 27 aprilie 2008

MONOLOG

" Simt ca nu ma mai iubesti!
Da, da, da...nu ma insel, de data asta cred ca am dreptate: nu ma mai iubesti!
Ce ironic! Acum doua zile ma pufnea rasul doar la gandul ca ai putea sa te desparti de mine, auzi...TU de MINE, si acum...acum nici macar nu pot sa respir.
Da, simt ca nu ma mai iubesti...altfel, altfel ar fi altfel, mai mult ca sigur m-ai suna, mi-ai aduce flori, mi-ai scrie, ce mai, ai face orice sa ma vezi fericita.
Ai devenit atat de rau! Da, da, asta e cuvantul: rau!
Ca si cum nu ai mai avea suflet...nu-ti mai dai seama cand gresesti, cum gresesti, de ce gresesti...sau nu vrei sa-ti mai dai seama.
Mereu te aud: tu, tu, tu, tu, tu. Numai TU.
Ce ai patit TU, ce probleme ai TU, ce simti TU si tot asa la nesfarsit, dar EU?
Zi-mi!!!
Cu mine cum ramane? Cu ce am patit EU, cu ce probleme am EU, cu ce simt EU?
Nu, nu, nu...clar - nu ma mai iubesti!
Inca e ciudat pentru mine sa scriu asta negru pe alb, insa unul dintre noi trebuie s-o faca, nu?
Nu ma mai iubesti. TU nu ma mai iubesti PE MINE! Ha!
Tu...stii, tocmai tu, baiatul ala dragut care si-ar fi dat sufletul pentru mine, care se linistea numai la vederea zambetului meu, care mi-ar fi adus luna ca sa ma opresc din plans...Tocmai tu, ai incetat sa ma iubesti!
Serios, inca imi vine sa rad!
Ma doare inima, ah, cred ca fac inca un atac de panica...in fine, cum spuneam, ma doare inima, dar parca tot nu-mi vine sa cred: nu ma mai iubesti...
M-am intrebat un timp daca sunt constant in mintea ta...daca chiar si atunci cand nu ma suni, te gandesti la mine...
M-am intrebat daca ti-e dor de mine, daca si tu vrei ca si mine sa-mi scrii cele mai dulci cuvinte...
M-am intrebat, da, insa intre timp, mi-am gasit si raspunsul..nu are cum, nu, raspunsul mai mult ca sigur e nu.
Tu pe care-l stiam..nu ar fi avut un orgoliu atat de mare, tu pe care-l stiam ar fi luptat pentru mine...tu pe care-l stiam ar fi facut imposibilul...da, da, da, exact...ar fi facut imposibilul!
Am obosit sa fiu tot eu aia care da sanse, una si inca una si inca una si inca una...
Am obosit sa iert, sa uit, sa trec cu vederea, sa nu-mi pese: nu am iertat, nu am uitat, nu am trecut cu vederea si mai mult ca sigur inca imi pasa!!!
Am obosit sa cer iubire, cand merit toata iubirea din lume!
Ti-am zis, crede-ma cand iti spun: Nu ma mai iubesti!
Stii de ce?
Pentru ca la cum merg lucrurile...nici nu as putea sa accept alt adevar... "

43 de comentarii:

Pocket Thought spunea...

Paste fericit! :D

Iona and Katie spunea...

http://hipsterbling.blogspot.com/ imi fac reclama.:D self promoting,te citesc de ceva timp:D
app pinnurile eu le fac eu le vand:D

arina spunea...

Din jurnalul unei paranoice?:)
Saracul tip, o fi avand si el problemele lui... Dar stiu senzatia. Ah, si inca cum...

blur spunea...

superb scris! :)

Julie spunea...

in problema asta, nici nu stiu ce doare mai tare: timpul pierdut sau orgoliul ranit...

Anonim spunea...

Cel care este iubit, nu se poate sa nu dea mai departe. Probabil ca si-a mutat acesta dragoste spre alta parte. Se poate sa fi murit?
Ramane la decizia ta cum sa-ti controlezi emotiile pe care le ai.
Kahlil Gibran spune ca: "e mai important sa dai decat sa primesti".
Nu cred ca poti sa-ti stergi din memorie partile frumoase, pe care le vezi(sau le-ai vazut) la el, prea curand. Eu iti doresc numai bine; si inca un lucru: chiar nu esti printesa? :)

Ana spunea...

@ Ganduletul de buzuzar: Si tie la fel...ce a mai ramas din el :)

@ Iona& Katie: Nu e frumos fetelor..nu e frumos, sper ca nu zici la toata lumea ca-l citesti de ceva timp...altfel chiar m-as supara :)

@ Arina: Tot tipul e ala necajit, nu? Offff, Arinoooo ai sa fii prietena ideala :))

@ Blur: Si numai datorita tie ;)

@ Julie: Eu cred ca doare mai tare ideea in sine sau constientizarea ei..apoi..orgoliul ranit..cred..

@ Anonim: Esti foarte profund/profunda...la modul serios vb. Mmm...si eu cred ca e mai important sa dai decat sa primesti. Cred ca de data asta dragostea a murit..si inca cred, deoarece nu sunt sigura. Iar amintirile..de asta sunt amintiri, vor ramane mereu, nu? :)
Cand pun ghilimele la un text, incerc sa ma detasez de personaj...
In orice caz, multumesc tare mult pentru cuvintele frumoase.
De ce ma intrebi daca intr-adevar nu sunt printesa? Iti par una? :P

namtigari spunea...

nasoale momente. vezi, ana, cea mai buna prietena a mea, de ce urasc eu relatiile?

eliza spunea...

@ana, nu stiu cum s-a terminat la voi... "nu ma mai iubesti" asta e usor relativ... eu zic si anume ca oamenii se pot indragosti si incep sa uite pentru un timp ca au uitat sa pretuiasca ce aveau dar nici asta nu mai conteaza

deci nu te-a uitat si nici nu are sa o faca prea curand, probabil... oricum daca a fost frumos ai sa te simti imbogatita de toata experienta avuta

capul sus ca drumul e inainte ;)

arina spunea...

Eu sunt de acord cu eliza. Uite, cunosc un caz, in care cei doi au facut multe sacrificii ca sa fie impreuna. S-au iubit mult... Si poate inca se iubesc. Relatia or rezista si nu prea. Nu mai stiu sa simta esenta, sa isi simta lipsa unul altuia, a intervenit o stare de letargie placuta dar frustranta. Dar ei se iubesc... Cred.

Remus spunea...

io nu inteleg cum ( si unde ) gasesti pozele alea asa de misto :D

hotzu spunea...

Mie mi-a placut foarte mult felul in care este scris acest monolog. Foarte bine alese cuvintele, acele repetari, accelerarile de ritm si nostalgia vremurilor in care el (inca) o iubea. Citind acest monolog aproape ca mi-am putut imagina ca sunt undeva pe o scena si ca joc acest rol (mai putin faptul ca personajul e feminin) si asta m-a binedispus asa de dimineata ;)).

Si acum: citind comentariile foarte frumoase de pana la asta pe care il scriu, am gasit si o chestie pe care eu o cataloghez penibila: Kahlil Gibran spune ca: "e mai important sa dai decat sa primesti." Sa fim seriosi, in primul rand nu cred ca a auzit cineva de K.G. si in al doilea rand cugetarea aia o putea zice chiar si mama. Lejer! Deci anonimule, iti inteleg dorinta de a te remarca si de te cred ca esti un tip/tipa cu care se pot purta discutii despre lucruri ceva mai profunde, dar... in fine, o chestie foarte inteligenta pe care o puteai face era ca il loc de Kahlil Plm sa iti pui numele tau ;)

batman cand era mic spunea...

....prea multi oameni nu mai sunt atenti....iau lucrurile "for granted" cand nu ar trebui....uita sa lupte(sau nu mai vor)....nu ofera iubire desi primesc....

..mi-a placut foarte mult "am obosit sa cer iubire, cand merit toata iubirea din lume"....; m-as fi simtit si as fi inteles la fel chit ca as fi citit doar aceaste cateva cuvinte....

..iar ele, cuvintele, m-au facut sa vreau sa ascult o melodie pe care nu o mai ascultasem de mult(dar care imi place..desi nu prea se potriveste(pe alocuri)); si vreau sa o impartasesc cu tine...doar daca vrei bineinteles !?

"i don't want to be - stripped"(doar tastezi asta pe gugal si o vei gasi :P)


as fi vrut tare mult sa se potriveasca mai bine monologului tau...., dar este frumoasa asa cum este...., zi frumoasa Ana !

Anonim spunea...

Multumesc si eu, Ana.
Ma bucur ca simple ghilimele te ajuta sa privesti cu o oarecare indiferenta personajul. E bine sa nu ne luam prea mult in serios.
O prietena mi-a spus ca e bine sa avem forta pentru a lupta; atat pentru a pierde, cat si pentru a castiga.
numai bine iti doresc pentru lumea pe care o conduci(sau cel putin urmeaza), pentru ca imi pari..:P


acum ma scuzi ca am putina treaba cu ..
@hotzu: Ma bucur ca ti-a placut scrierea. Ma bucur ca te-ai imaginat in acea postura a personajului, insa nu cred ca ai gustat-o cu adevarat pentru ca nu stii cum e sa fi fata. Chiar tu ai zis-o, cand te-ai rusinat de propria-ti parte feminina(pe care, fara indoiala, o are orice baiat si orice fata); citez cuvintele esentiale: "mai putin faptul ca personajul e feminin".
Iar chestia aia penibila, pe cat de simpla, pe atat ca nu incape in sufletul tau. Kahlil Gibran poate sa fie doar o inventie de-a mea sau de-a altcuiva, dar ce conteaza atata timp cat el exista si nu ma pot compara cu el? asta in primul rand, caci in al doilea, o jignesti (poate fara sa vrei) chiar pe mama ta. Nu suntem noi oare, oameni obisnuiti si extraordinari? Cele mai frumoase lumi au fost si sunt ascunse de cei intelepti. Nimic nu e nou sub soare.
Nu am niciun motiv sa ma remarc, pentru ca in felul asta nu se pot tine discutii profunde.
Einstein spune ca un om puternic nu isi dezvaluie sursa. Eu cred ca fiecare o are pe a lui.
Asa ca domnule Hotzu, am sa raman "Anonim" tocmai pentru faptul ca oameni ca tine nu pot intelege ca numele nu este important.
Draga criticule,
numai bine iti doresc.

batman cand era mic spunea...

....intrebarea care se pune este....de ce ai tu treaba daca hotzu a gustat sau nu monologul anei...?, tu ai facut-o..?, l-ai "gustat"..? :)))

..sry dude, insa esti si vei fi doar un tip mediocru....si iti gasesti scuze penibile pentru asta, pentru ca sti ca nu vei fi niciodata altceva.
(aia cu..n'am nici un motiv sa ma remarc....lame, v lame)


oamenii extraordinari nu au fost, nu sunt si nu vor fi......, nu vor fi niciodata obisnuiti..!!

iar aia cu draga criticule...."L" probabil ca te-a umplut de satisfactie...."L"....; cunosc genul tau de oameni...am intalnit destui asemeni tie incat sa recunosc un pattern(dar tu sti asta...cum sta treaba cu pattern-urile astea..caci le cauti in fiecare zi, it's ur life...)


...acum ia sa vedem, e vr'un citat al lui einstein pe care l'ai putea folosi ca reply...?

arina spunea...

Iertati bagarea in seama poate fara rost, dar ce aveti cu anonimul? Eu sunt de parere ca fiecare dintre noi are ceva special ascuns undeva, in interior. Nu tine de nume sau de reputatie, ci de profunzimea gandurilor.
Dupa umila mea parere, voi sunteti cei care cautati nod in papura, asa-zisele "scuze, pentru care primiti replici plauzibile si pline de bun simt.
Poate nu sunt in masura sa comentez.

Anonim spunea...

Batman care ai fost mic: vorbesti lucruri care nu au vreo importanta. In plus, e blog-ul lui Ana, nu al meu sau al tau.
Cand comentam aici, cred ca e frumos sa comentam despre post-urile scrise de ea, nu sa exageram cu lucruri care nu ne plac(aici am luat in considerare faptul ca nu ma placi; si nu ma intereseaza de ce, e treaba ta asta -nu a mea). Multumesc.

Ana, eu imi cer scuze.
ps:(tocmai am vazut ce a scris arina) multumesc frumos, apreciez asta. :)

eliza spunea...

se zice blogul Anei si nu "blogul lui Ana"

cel putin asa era pe vremea mea

Anonim spunea...

Multumesc Elizei. Data viitoare am sa fiu mai atent.

Tomata cu scufita spunea...

stai asa... stati asa. Zi-mi ca nu e despre tine, despre voi. Daca e... m-ai intristat, daca nu e... imi place ca ai gasit cuvintele potrivite... insa gasesti cuvintele potrivite cand treci prin asa ceva... Ana?

hotzu spunea...

Am o intrebare: pana la urma anonimul e fata sau baiat? Citez: "pentru ca nu stii cum e sa fi fata" ; "Data viitoare am sa fiu mai atent"

Si pentru ca nu ma pot abtine am ramas dator cu niste lamuriri:
- "cand te-ai rusinat de propria-ti parte feminina" dios mio :O de unde ai ajuns la concluzia asta chiar ca nu inteleg; mai putin faptul ca personajul e feminin = imi imaginam ca interpretez acest monolog doar ca in loc de fericita foloseam cuvantul fericit, in loc de baiatul ala dragut fata aia draguta, etc...;
- Daca tu consideri ca nu te poti compara cu Kahlil XYZ pentru ca nu esti in stare sa gandesti o cugetare de un rafinament unic cum e "e mai important sa dai decat sa primesti", atunci ori ai o parere foarte proasta despre tine, ori esti foarte... naiv/a;
- Se pare ca ai invatat totusi ceva din comentariul meu anterior pentru ca de data asta ai introdus un citat foarte bun, care nu putea fi zis chiar de oricine si anume "un om puternic nu isi dezvaluie sursa"(Einstein). Pacat ca nu ai reusit si sa il intelegi. Probabil de-aia ai fost impresionata de primul citat. Te descurci mai greu cu ideile mai complicate. Ce a zis Einstein nu are deloc legatura cu faptul ca tu nu iti dezvalui adevarata identitate. Cand traiesti prin cuvintele altora e greu sa mai si gandesti...

batman cand era mic spunea... LUCRURILOR PE NUME ;)

P.S.: eu mi-o imaginez pe Ana ca pe o fata de treaba care nu se supara ca am deviat de la subiect cu acest comentariu. Socializam :)

ovidiusc spunea...

...este bine sa simti intens...asta inseamna ca traiesti...si fiecare fibra a sufletului tau vibreaza , potentata de adrenalina senzatiilor si sentimentelor

Anonim spunea...

Salut hotzule!Ce tare esti :) O noua zi, a? Ma bucur ca nu te lasi asa usor, insa poate te-ar ajuta mai mult daca ai face-o incercand sa recitesti Monologul Anei de cate ori intri aici. Nu prea ai avea cum sa te lasi, esti putin prea invulnerabil. Nu ai cum sa te schimbi. Ai ambitii. De fapt, cine si-ar schimba atitudinea in fata unui public? Anyway, am sa-ti raspund la lamuririle tale(pentru ca ele sunt mai mult nelamuriri decat lamuriri) -personale-:
(prima -) - Posibil ca n-ai sa intelegi niciodata acest lucru si nici nu m-ar mira de ce.
- Ai crescut putin in ochii mei , sa stii, prin simplul fapt ca ai folosit XYZ, ci nu ca alta data.Pe bune.
Cred ca daca te-ai forta putin, ai putea sa cugeti lucruri mai ca ale lui Sigmund Freud(poate ai reusi sa reinventezi anumite probleme ca apoi sa le dai si rezolvarea lor).
- Stii ceva? La a treia ma opresc pentru ca m-am plictisit de atata bataie. Tu, pentru mine, pana la urma tot un critic de prost gust ramai. Si posibil ca, repet, n-ai sa te schimbi niciodata.
Si pentru ca nu pot sa ma abtin, din nou;;), am sa citez o fraza plina de rafinament pe care nu sunt in stare s-o cuget de unul/una singur/a decat in imaginatia mea, o fraza de Brendan Behan(vezi ca e in engleza, asa ca te rog sa ti-o traduci cu mare atentie):“Critics are like eunuchs in a harem. Theoretically they know the best way to do it, but that’s as far as they get.”

esti pierdut,
caci ai murit de mult.(ar fi zis un poet)

pps: Nu ma indoiesc de faptul ca Ana e o fata de treaba, dar poti sa socializezi si singur daca nu altfel.

acum te las,
imi iau bun ramas
param, papam...

Anonim spunea...

Alegeti altul:D
Hacker-Mircea F. Pop

Eu nu am sentimente pentru nimeni...mai binei asa...iti zic eu!!!

Anonim spunea...

@anonim Hacker-Mircea F. Pop: bravo tie:D, multe persoane nu pot.:)

hotzu spunea...

Bun, deci toata chestia cu anonima pentru mine nu a fost decat o gluma. Pur si simplu m-a amuzat faptul ca cineva a gasit de cuviinta sa foloseasca un citat (dintr-o personalitate pe care daca eu nu o cunosc asta nu inseamna ca nu este foarte cunoscuta) pe care eu personal nu il vad ca pe o "marca inregistrata" a celul care l-a zis. Este ceva comun si repet m-a amuzat si nimic mai mult.
Dar uite ca anonima a luat lucrurile in serios si a ajuns sa imi spuna, citez "esti pierdut, caci ai murit de mult". Astea sunt singurele cuvinte care m-au deranjat la aceasta persoana pentru ca nu pot simti decat mila pentru aceea care le-a scris.
O sa inchei orice discutie referitoare la acest subiect cu un citat, pentru ca am vazut ca ii plac anonimei. Sper sa isi rezerve cateva zile macar sa reflecte asupra lui: "s-ar putea defini tratamentul psihanalitic drept o educatie progresiva, in scopul depasirii reziduurilor copilariei in fiecare dintre noi(Sigmund Freud)"

Anonim spunea...

@ hotzu: Misto; imi place sa amuz lumea:D. Si eu m-am distrat de minune cu unele lucruri din aceste discutii.:) Ma bucur ca te-au deranjat cuvintele alea si merci pentru mila ta, poate am s-o iau ca atare.
Subiectul nu prea mai avea unde sa se duca, de-asta cred ca cel mai bine e sa se incheie pe aici pe undeva. Nu ar avea niciun rost sa continuam mult si prost. Ca stii vorba aia: "daca taceam, filosofi ramaneam".
Cat despre citatul tau de Freud, las pe altii sa comenteze.:D

@ Ana, tare mult mi-ar placea sa stiu ce mai faci:)

numai bine,
xxx.

memitzu spunea...

Buna...am citit si mi s-a parut ca e o fosta poveste de a mea;)) cat de mult semanam noi oamenii ... Ma bucura foarte mult ca ti-ai dat seama la timp desi poate ca la tine povestea va continua altfel. Eu am vrut sa o fac pe naiva desi simteam si eu lucrurile pe care le ai simtit tu, preferam sa cred k se intampla numai in imaginatia mea. Pfff ce dezamagita am fost dupa mult timp cand "el" mi-a spus ca nu ma mai iubeste de mult. Dar am trecut repede peste si a fost bn iar acum "el" si-a amintit ca nu a incetat sa ma iubesca si am vrea inapoi. Aiurea totul, e prea prea tarziu, ciudati mai sunt "ei" Eu oricum sper ca la tine sa fie altfel si doar sa ti sa para. Pwp dulce...

Ana spunea...

@ Namtigari: :) Da ma...dar relatiile au si partile lor bune...si sunt frumoase si ne fac mai frumosi..
Mie-mi plac. Te puuuup!

@ Eliza: S-a terminat pentru personajul din povestire...in momentul in care pun "", ma detasez de acel personaj. Sunt intr-adevar incluse si sentimente de ale mele..insa nu este vorba in totalitate despre mine :)
Tu ai dreptate..uneori chiar uitam de ce suntem indragostiti..si luam persoana de langa noi de buna..si asta nu e bine. Evident, amintirile frumoase raman, insa trebuie luptat mult pana sa se poata ajunge la o concluzie clara :) Te pup si merci de sfaturi :P


PS: NU am net - acum sunt cu laptopu la biblioteca, si de asta nu pot sa raspund la toti :)
Dar imediat ce am sa am...raspund.
PS2: Sunt bine, va pup si nu va mai certati :P

Ana spunea...

@ Arina: Pai daca se iubesc..mai mult ca sigur o sa faca sa mearga relatia..daca nu, poate ca nu sunt facuti unul pentru altul..

@ Remus: Te luminez imediat: www.deviantart.com Ta naaaaa!

@ Hotzu: Hei merciii..in primul rand, pentru ca esti prima persoana care mi-a analizat textul si sentimentele din text fara sa faci referire exacta la mine. Chiar apreciez asta..si in al doilea rand, pentru cuvintele frumoase...
In ultimul rand...voi, tu si anonimul sunteti foooarte comici, insa incercati sa nu va mai certati si sa va respectati punctele de vedere :P

@ Batman cand era mic: :) Asa este..tu ai foarte mare dreptate, multi nu ofera iubire desi o primesc...
Stiam melodia, chiar am pus-o pe blog mai demult..imi place la nebunieee..si e coloana sonora a unui serial supeerrrb "one tree hill". Multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru tot. Te pup :)

@ Anonim: Imi place citatul prietenei tale cu forta...si faptul ca tu crezi ca o sa conduc lumea...
Nu vreau s-o conduc...vreau doar s-o schimb intr-un loc mai bun :P
Multumesc.

@ Tomata: Stii tu ce stii :)...da, gasesc cuvintele potrivite cand trec prin ceva...nu trec prin ceea ce scrie in monolog, ca iubirea exista...dar stii ca iubirea nu e intotdeauna de ajuns..
Mmmm...sa zicem ca suntem pe drumul cel bun..cred.. Te pup.

@ Ovidiusc: Faina explicatie mi-ai dat...atunci cand suferi, de fapt, nu suferi : traiesti...asadar, practic, tot ceea ce se intampla in jurul tau are conotatie pozitiva deoarece daca te face sa simti...te face sa traiesti :)

@ Celalalt anonim: N-am prins-o pe asta cu Haker Mircea F. Pop..:-??
Insa...nu e bine ca n-ai sentimente pentru tine...pt ca vb lui Ovidiu, inseamna ca nu mai traiesti :)

@ Memitzu: :) De asta imi este frica mie..ca nu reusim sa ne dam seama cum ar fi daca l-am pierde pe omul de langa noi, atunci cand suntem deja in relatie...si nu dupa despartire..
Eu zic ca o data ce ai luat o decizie sa nu te mai uiti inapoi..insa si decizia respectiva trebuie luata cu toata hotararea din lume. Te pup!

Jean spunea...

la cum te stiu eu pe tine acum, e cam imposibil sa nu te iubeasca si cred ca e doar o pasa proasta dupa intamplarea nefericita cu masina. Chiar daca tot tu ai incercat pana acum, de ce sa incetezi tocmai acum!? hai ca poti.. :)

Ana spunea...

@ Jean: Pot, putem, puteti, poate..
E de bine oricum. Luv :X

ddew:) spunea...

Chiar e foarte frumos scris :).

Mada spunea...

Imi place foarte mult monologul , am Olimpiada la actorie si as vrea sa-l folosesc , as vrea sa te intreb daca te-ar deranja :| cred ca ma v-a ajuta !

Mada spunea...

si daca nu te deranjeaza am vrut sa imi zici si numele tau intreg pentru ca eu trebuie sa scriu a cui ii :|

Ana spunea...

@ Mada: Nu ma deranjeaza..si ma bucur ca l-ai ales si mai mult de atat, sper sa-ti poarte noroc :)

Ana Tepşanu e numele meu intreg :P

rapphaela spunea...

http://paninushu.blogspot.com/2010/01/am-obosit.html

Ana spunea...

@ rapphaela: Multumesc...sunt multi nesimtiti in blogosfera...

Anonim spunea...

Iti citesc blogul de ceva vreme si daca nu te superi as vrea sa iti interpretez monologul la un concurs...dak se pote..emailul meu este patricia_096@yahoo.com

Marie.. spunea...

acest monolog a deschis calea spre visele mele si ale prietenei mele..in special pt al ei.a folosit monologul pt o proba de actorie si a fost cea mai buna:x:x:xmultumesc ca l-ai pus:):x apropo imi place blogul;):

SorinaM spunea...

Buna Ana, am luat monologul asta ptr al folosi la olimpiada de actorie anul asta la ca monolog dramatic. Dar am nevoie de numele tau complet ptr a fi trecut pe fisa. Ma poti ajuta?

Ana spunea...

ana tepsanu :) bafta, draga mea.

Diana Udrea spunea...

Monologul e dintr-o carte? Daca da, imi poti spune, care?