luni, 28 iulie 2008

Cu si despre...fericire

"Intotdeauna m-am intrebat: atunci cand un fluture paraseste coconul, realizeaza cat de frumos a devenit? Sau inca se mai vede ca fiind doar o omida?"*

Asa este si in viata : oare pe masura ce crestem si evoluam, realizam cat suntem de fericiti, sau inca ne vedem niste tristi si deprimati, incapabili sa realizam ceva maret?
Fericirea pe care atat ne-o dorim, nu este a celor din jur, nu apare daca muncim mai mult, iubim mai mult, mancam mai mult, speram mai mult...fericirea pe care atat ne-o dorim, este chiar in fata noastra.
Din pacate, suntem mult prea orbi, aroganti, orgoliosi, victime s-o vedem. Iar partea si mai amuzanta este ca, indiferent cate scrieri se vor face in jurul acestui subiect, concluzia va ramane neschimbata: omul mereu va alerga in cautarea fericirii. De ce?
Pentru ca asa suntem construiti: sa ne dorim mai mult, sa ravnim, tanjim, salivam la ce are altul... Mai greu sa ne uitam si in curtea noastra.
Desi am fost crescuti in canoane si invatati de mici, ce e bine si ce nu, pentru ce sa ne bucuram si pentru ce nu, ce ne va aduce succes si ce nu, practic instruiti ce este fericirea, fiecare dintre noi are raspunsul in suflet.
Fiecare dintre noi, in adancul inimii sale, stie foarte bine ce-l face fericit, insa din cauza motivelor de mai sus...nimeni nu va spune cu voce tare sau daca va spune, ori va nega foarte repede, ori va rade zgomotos, astfel incat sa para o gluma buna.
Noi suntem fericiti constant, dar mereu ne intrebam ce inseamna fericirea.
Visam continuu la "acel moment" si de multe ori plecam in cautarea lui...
Insa ne intrebam vreodata, ca poate parasind deja fericirea pe care o avem, (dar de care nu suntem constienti) nu vom mai reusi sa gasim niciodata alta?
Sustin visele! Cred din tot sufletul ca oamenii ar trebui sa-si urmeze visele, si vreau la fel de mult ca ei sa fie fericiti...insa, tot ce vreau sa zic e simplu:
fericirea este in noi, asa ca incetati s-o mai urmariti in altii, pentru ca s-ar putea sa gresiti drumul...

Asadar, dragii mei cititori, voi realizati cat de frumosi sunteti sau inca va vedeti urati, mici si nesemnificativi?

*Citat de la inceputul filmului Air I breathe

20 de comentarii:

rotiri...ametitoare spunea...

…hmmmm….da ….citesc blogul d ceva timp…l-am etichetat k fiind unul dintre preferatele mele ….sper k asta sa nu deranjeze…..…poate nu stiu cautand fericirea intr un fel d mancare sau intr-o melodie sau in happy ending-ulu unui film….uitam sa ne privim si in oglinda si atunci knd o facem ne uitam doar la ochii nostrii obositi…...ai dreptate...incercam prea multt sa o definim ...sau naiba stie…poate ar trebui sa nu mai fim atat d sentimentali ci mult mai pasionali….poate…sau poate nu trebuie nimic….xcum…merg p mana ta si te citez « Sustin visele! »… :)

Zâna Urzicuţă spunea...

Si tu? :) Suntem tot mai multi.. Fericirea e cand ce?

moise.alexandru spunea...

Fericirea...

Simina spunea...

fericirea e o emotie. eu asa o vad. nu ca ceva de fond, e doar o emotie. are nevoie de un stimul, are mare intensitate, ne controleaza expresia, gandurile si comportamentul si la un moment dat dispare. la fel ca furia, frica, invidia, gelozia.

cand aud "sunt foarte fericita acum" imi pare bine, dar si rau. si nu din invidie. e ca filozofia aia zen: totul, bun sau rau, vine si se duce. nu dureaza. trebuie sa ne obisnuim cu ideea. cand suntem tristi si deprimati, sa nu facem din asta o catastrofa, o sa se duca. iar cand suntem fericiti, sa nu stam ca pe ace, fiindu-ne frica sa nu ne dispara fericirea. BINEINTELES ca va disparea. pe cine mintim? dar va reaparea, dupa. e ok. e natural.

pe de alta parte, sunt de acord ca unii oameni au personalitati... fericite. nici ei nu sunt fericiti non-stop. dar ei au mai multi stimuli: e de ajuns sa straluceasca soarele, sa vada imaginea marii, sa vada doi copii jucandu-se sau doi indragostiti in parc ca sa fie fericiti. lucrurile simple chiar au efect asupra lor.

personalitaile nefericite sunt exact invers. sunt cei care gasesc defecte chiar si celor mai fericite momente. care strica momente de fericire din insatisfactie pentru ca vor mai mult, pentru ca nu au idee ce ii face fericiti.

si, in definitiv, cred ca ne putem educa. daca ne gandim putin, putem hotari ce ne face fericiti si cum putem actiona ca sa atingem fericirea. bonus, ce putem face ca sa fim fericiti cat timp dureaza asteptarea.

dana spunea...

fericirea nimeni nu va recunoaste ca o simte pentru ca e ceva ce nu poate fi atins in totalitate aici pe Pamant dar merita sa traiesti toata viata in speranta ca o vei atinge .. poate cel mai aproape de fericire esti cand iubesti pentru ca ai senzatia de implinire insa e ceva temporara .. oare nu exista fericire neconditionata ?

dana spunea...

cat despre vise .. in ce ma priveste sunt cel mai bun motiv pentru care inca mai traiesc .. nu visezi atunci nici nu vei atinge ceva din ce speri si eu presimt ca am sa ating asa cate putin din tot ce vreau :) .. increderea in sine poate schimba cu totul macazul .. dupa cum ai spus si tu , raspunsul e in fiecare!

tomi spunea...

sper ca e ok daca am adaugat acest blog in lista mea de bloguri! :)
daca vi se pare interesant blogul meu,, poate il voi vedea si eu in aceasta lista de aici1 ;)
multumesc!
http://tomicsek.blogspot.com/
Tomi

dana spunea...

Ana, scuza-ma ca sunt off-topic, dar am senzatia ca am citit ceva scris de tine... in alta parte decat pe acest blog.
Imi faci o favoare si tie de fel, de a cerceta pe acest blog?

http://marcus2inter.blogspot.com/2008/02/always-on-my-mind.html

Scuze, daca am gresit si nu esti tu!
Se pare totusi ca domnul (rahat ii fac reclama unui cacanar) isi insuseste textele altora....

Ana spunea...

@ Rotiri ametitoare: Multumesc tare mult ca ma citesti si ca-ti place ceea ce vezi aici :)
Intr-adevar, poate ar trebui sa fim mai mult pasionali decat sentimentali..Siiii...ma bucur ca sustii visele :D

@ Zana urzicuta: Si eu, da :) Foarte bine, cu cat mai multi, cu atat mai bine :)
Fericirea e cand credem noi :P

@ Alexandru: :)

@ Simina: Multumesc mult pentru comentariu Simina, mi-a placut tare mult..mai ales partea cu personalitatile fericite si cele nefericite..good to know :)

@ Dana: Sincer, eu cred ca exista si fericire neconditionata si mai mult ca sigur ai s-o intalnesti candva..si poate, dupa un timp, ai sa-ti dai seama ca fericirea nu trebuie cautata o viata..ci pur si simplu simtita. Si da, raspunsul e in fiecare :)

PS: Merci de info cu blogul acelui tip, dar din fericire acela nu este un articol de-al meu..am sa mai cercetez arhiva oricum, sa fiu sigura :)

Adina spunea...

fericirea e ceva ce cauti, gasesti, pierzi si cauti din nou. si daca nu am pierde fericirea din cand in cand, ne-am plictisi teribil:) >:D<

Ana spunea...

@ Adina: Ce frumos ai zis tu...si chiar asa este: "daca nu am pierde din cand in cand fericirea..ne-am plictisi teribil :)"

Anonim spunea...

toata lumea vrea sa fie fericita..dar nu toti au parte..pana acum mi se parea o prostie sa ai blog..dar e real totul e ca in viata,si sunt si parti bune in a fi realist..dar dak nu esti apreciat pt ceea ce esti.Mie mi-ar placea sa am intradevar o prietena..care sa-mi fie mereu alaturi..chiar exista???pt k am numai jumatati ..pt care..mrg numai pt 2 as face orice..nu ma apreciaza..ma tine la distanta pe motiv k o tratez cu ironie...dar nu minte..nu poate e atat de sincera..de realista..dar mai mult indiferenta:)Se pare ca nu toti au noroc:)..

Ana spunea...

@ Anonim: Uneori nu trebuie sa ne lasam doar pe baza norocului...deoarece, ar fi bine sa ni-l mai facem si noi din cand in cand..
Nu e bine sa intri intr-o pasa proasta in care nimic nu are rezolvare..ai sa vezi, ca atunci cand mai putin te astepti..ai sa-ti gasesti o prietena si totul o sa fie ok :)

CE ROST ARE SA FI ANONIM:) spunea...

MEREU AM ASTEPTAT..CE ROST ARE DAK RENUNT ACUM?MS:)

motanica spunea...

hello.sunt putin cam offtopic..but i really like your blog.scrii foarte ..altfel..sau...mai degraba foarte natural. si eu scriu tot cam asa..natural(sau cel putin incerc):P
voiam sa iti spun ca am citit posturi mai vechi de-ale tale si am gasit un joculet..pe care l-am postat si eu pe blogul meu.sper sa nu te superi.:) if u like you can visit mine. http://360.yahoo.com/acular1010

Ana spunea...

@ Motanica: Normal ca nu ma supar si merci ca-ti place blogul meu :D
Te mai astept pe aici :)

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=tFFkFPs5wA8&feature=related
:)

Ana spunea...

@ Anonim: :) Merci fain de clip!

vreau aliosa spunea...

wow..te pricepi..are lumea ce citi..chiar m-am schimbat..in bine mersi:)

carmenS spunea...

prima data pe la tine,

unde se discuta despre fericire ,hop si eu,da ,stiu sigur ca FERICIREA TRAIESTE IN NOI,EA INSEAMNA...... A IUBI!


super weekend!