marți, 23 decembrie 2008

Letting go...

Mereu am mers pe principiul "fa ceea ce simti", desi de foarte multe ori acest principiu mi-a demonstrat ca ceea ce simt nu e bine sau ca ceea ce simt ar trebui sa pastrez pentru mine.

Mereu am accelerat lucrurile pentru ca am vrut totul "azi" si "acum".

Mereu am cautat pareri, sugestii, reclamatii si mereu am cautat sa-mi justific alegerile, deciziile si optiunile.

Mereu am zis ca am sa invat din greseli si a doua oara nu am sa le mai fac.

Mereu am avut asteptari ca in final sa fiu dezamagita.

Mereu am zis ca o sa ma schimb, sau cel putin am zis asta in fiecare Luni.

Mereu am vrut sa fiu omul bun si am sfarsit prin a fi cel rau.

Astazi ma vad intr-o lumina neagra. Ma vad ca fiind cea care-i indeparteaza pe toti de langa mine, cea care pune prea multe intrebari si are prea multe nelamuriri. Ma vad un om lipsit de scrupule si suflet, lipsit de sentimente si constiinta. Ma vad cea mult prea rasfatata ca sa merite ceva.

Apoi, ma gandesc ca lucrurile nu sunt chiar asa cum par. Ma simt justificata pentru fiecare decizie mareata pe care am luat-o, pentru ca asa am simtit si mereu am considerat ca e bine sa faci ceea ce simti. Si cu tot rasfatul de rigoare, sustin ca merit mai mult, din toate punctele de vedere.

Ce ati putea voi invata din toate gandurile mele? Ca indiferent ce sustine lumea ca stie despre voi, voi trebuie sa stiti cum sunteti. Trebuie sa fiti lucizi in concluziile pe care le trageti, chiar daca din afara pare ca v-ati bazat pe factori exteriori, iar ceea ce exista in suflet trebuie sa se concretizeze si in ratiune.

Mereu se va gasi cineva care sa va spuna ca ceea ce gandeste el este cel mai bine si ca ar trebui sa alegeti calea A in loc de calea B. Uneori, e bine sa ascultati si ce zice acel cineva, dar in restul datilor, folositi-va de propria intuitie. Stiti pana la urma ce cred?
Cu fiecare sut in fund pe care o sa-l luati, se va aduna undeva o bila alba pentru fericirea voastra!

25 de comentarii:

xoxo spunea...

waw..tu ai scris exact ce am simtit eu?prin ce am trecut?
se vede ca amn2 suntem sagetatoare;))
fiecare parte buna are si una proasta chiar si invers;)

blur spunea...

e interesant cum putem aduce tot de partea noastra, ..., inclusiv acele lucruri pe care le facem intr-un mod pus de multi la indoiala.
e important sa fim impacati cu deciziile pe care le luam, cu pasii mareti pe care ii facem.
din orice alegere avem ceva de invatat, si, culmea, acelea pe care le gandim a fi gresite le respectam cel mai mult..... pentru ca din ele invatam lucruri marete, din ele luam energia necesara sa facem alegeri mai bune pe viitor... parerea celor din jur n-o sa conteze niciodata. o sa fie important ce stim noi despre noi... o sa fie mereu importanta impacarea noastra cu noi, constiinta si gandul ca daca azi am calcat stramb, maine nu o voi mai face.
sarbatori fericite si un an nou plin de lucruri care conteaza! lasa-te dusa de val si viseaza la lucruri si oameni care iti pot oferi ceea ce meriti. :)

dana spunea...

Inca o data, ai dreptate. Si culmea, m-am regasit aproape perfect in tot ce-ai scris. Nu e tocmai bine, presupun. :))
Ana, sa nu incetezi sa scrii pe blog. :)

adrian_1only spunea...

Un sut in fund e...o vanataie in plus.

Zoli ZzZ spunea...

intro: pentru ca nu am participat la povestea Otiliei; o sa incerc sa raspund sub forma unui dialog, asa din compensatie. :P

creeru' rational: "asta e o emotie, trebuie sa o domin si sa o controlez"

creeru' emotional: viata nu se imparte doar in bine si rau; exista o multime de variante intre; ar fi frumos si mi-ar place sa am o lista cu ce e bine si ce e rau; dar asta nu exista; ai minti daca ar fi sa salvezi o viata?

creeru' logic: desigur...da cine esti tu sa sti ce e bine si ce e rau, mai bine ca mine?

creeru' emotional: inteligenta animalului; o busola mai breaza decat sistemul tau; sistem care e o suma de lucruri ce au intrat acolo fara ca el sa vrea; ai fost programat de altii

creeru' logic (varianta I): "Razboi!"

creeru' logic (varianta II): "mi-e frica"...

....
precizari:

Asi fi vrut sa stiu asta de mai demult. Asi fi vrut ca cineva sa imi spuna din timp despre inteligenta emotionala, logica sau fizica. Mi-am trait mult din viata sus in cap ignorand bogata lume a emotiilor; si pierziand in acelasi timp din experienta vietii.

it;s so key to let go :); "pentru a avea un pahar de lapte plin; trebuie sa ai mai intai un pahar gol".

Diana spunea...

Ana, hai acasa! hai la o vorba cu cafea sau un pahar de vin sec! Daca n-am gandi lucrurile, daca nu le-am analiza n-am fi decat simpli executanti.Am fi rate care trec printr-o apa care se cheama viata. N-am simti nimic. Cel mai important lucru pe care trebuie sa ni-l asumam nu sunt neaparat greselile, nici deciziile sau cuvintele spuse la un moment dat. Cel mai important e sa ne asumam noi pe noi si sa invatam sa traim si cu partile noastre bune si cu alea mai putin bune. Ti pup ( ps: da un semn daca vii acasa )

nicos spunea...

you are so speaking my lenguage..crap.

Hai Anutzo, fruntea sus, suntem oameni si suntem pe pamantul asta sa evoluam..si cum putem sa facem asta decat dand-o in bara si apoi trezindu-ne? in niciun alt fel... :)

ps: mi-am luat carnetul.
ps2: Craciun Fericit.

nicos spunea...

*language. crap again :)

Tyb spunea...

Suntem oameni. Imperfecti. Nu stim intotdeauna ce trebuie sa facem. Din aceasta cauza avem constiinta. Sa iti asculti inima cand trebuie sa iei o decizie este cel mai periculos lucru din lume.

Poate suna ciudat, dar acest lucru este scris demult in Biblie. La Ieremia 17:9 scrie: "Inima este mai tradatoare decat orice si primejdioasa".

Deci, daca incerci sa traiesti duma sfaturile lui D'zeu, reusesti sa iei decizii bune. Dar pentru asta trebuie sa inveti ce invata in realitate Biblia ;)

Sylvia spunea...

this is so sweet and naiv <3 i have an entry with this title... almost the same...
e asa de bine cand gasesti bloguri scrise de persoane pe care probabil niciodata nu le vei cunoaste insa prin gandurile exprimate le simti foarte aproape de tine. cheesy enough? :P

x

margaux spunea...

nu exista alegere gresita sau corecta...exista doar prezent si raportarea noastra la el.
ceea ce acum pare un capat de lume, intr o zi poate capata o cu totul alta turnura...asa ca decat sa ne lasam coplesiti de regrete, in ideea ca "poate daca gandeam mai mult, nu sufeream atat"...mai bine sa avem mai mult curaj sa "riscam", sa actionam dupa impuls(de multe ori veti fi uimiti cum si creierul emotional si cel logic se sincronizeaza)...si daca decizia se dovedeste a duce la un "esec",el nu e decat un element indispensabil la intregirea noastra ca indivizi...vorba aia: ce nu te doboara, te face mai puternic

Alecs spunea...

Sa fii iubita scumpo :) Everything will be ok in the end. If it's not ok then it's not the end.

Oxygen spunea...

E adevarat ce spui tu acolo...dar de cele mai multe ori e bine sa faci doar ce vrei tu:)...cred

Oxygen spunea...

Apropo...sper ca nu te deranjeaza daca te-am pus la lista blogurilor pe care le urmaresc...Sau?:)

alexandru spunea...

"Mereu am zis ca am sa invat din greseli si a doua oara nu am sa le mai fac."

Nu asta inseamna a invata din greseli, adica sa nu le mai repeti. Daca iti spui asa, cand o sa le repeti o sa te dezamagesti si mai tare pe tine insuti in primul rand din cauza ca ti-ai propus sa nu le mai repeti a doua,treia oara. Greselile nu ar trebui sa fie o povara pentru noi, ci o modalitate sa fim mai buni, dar nici sa nu ne dorim sa gresim.

"Mereu am avut asteptari ca in final sa fiu dezamagita."

Dezamagirea e un fel de filtru care iti spune mai tarziu ce anume sa astepti si ce sa nu astepti de la persoanele de langa tine. Trebuie doar sa iei lucrurile ca atare si sa faci totul cu "baby steps"

"Mereu am zis ca o sa ma schimb, sau cel putin am zis asta in fiecare Luni."

Se intelege la prima citire ca inca nu te-ai schimbat, probabil pentru ca nu ai trait anumite momente care chiar sa te schimbe. Ziua de luni,marti in a te schimba nu are relevanta, ci intamplarile spontane, si bruste (in sensul bun sau rau evident) schimba cu adevarat.

"Mereu am vrut sa fiu omul bun si am sfarsit prin a fi cel rau."

Incearca invers.

Makü spunea...

prietenul meu spune mereu ca pentru fiecare lacrima varsata, pentru fiecare moment de tristete va veni candva o ora de fericire....exact ce spunei si tu.....si cred ca asa si este......dupa ploaie rasare si soarele.....

Sorina spunea...

La multi ani !!! Multa sanatate si fericire in anul ce vine!

Alexe Poldi spunea...

Mai... ce aveti toti cu titlul asta... Letting go? Asta e mai nou coolmea originalitatii? Daca nu intelegeti ce spun, vedeti la linkul de mai jos:
http://dark-sirius.blogspot.com/2008/01/letting-go-maybe-forever.html

defektu spunea...

Salut si La Multi Ani! stii ff bine pc meu de vedere despre decizii care se iau....si stii ff bine ca eu sunt exact genul de om care nu poate lua o decizie radicala(stii in ce domeniu ma refer) dar ce vroiam sa-ti spun este ca am ajuns la concluzia mareata ca o decizie luata si respecata precum o litera de lege este un pas spre maturitate sau altfel zis o demonstratie a maturitatii si poate sa mai fie...doar un lucru care sa te framante enorm pentru o perioada destul de indelungata...
p.s. bem si noi o cafea asa de inceput de an?!

Anonim spunea...

Am gasit niste citate interesante la http://terapeutic.weblog.ro/...
poate ca le vei gasi potrivite cu ideile tale

Ana spunea...

@ Xoxo: :) Faza e ca pana la urma...cu totii trecem mai devreme sau mai tarziu, prin aceleasi lucruri.

@ Blur: Multumesc frumos, desi nu stiu cat la suta ai fost fals si cat la suta ai fost ironic in acest post...
In cazul in care ma insel eu, merci frumos pt urari...asa sa fie.
Pana la urma, exact ce imi doresti tu mie, iti doresc si eu tie :)

@ Dana: N-am sa incetez...promit!

@ Adrian: Nu intotdeauna :D

@ Zoli: Multumesc tare mult de comentariul complet si explicit :)

@ Diana: Ne-am vazut acasa :) so cu siguranta o sa ne vdm la o cafea si in Bucuresti, pana la sfarsitul acestei luni...!

@ Nico: Te puuuup si felicitari si mi-e dor de tine!!! :)

@ Tyb: Merci de sfaturi Tyb..am sa le am in vedere :D

@ Sylvia: yep...cheesy :)) Thanks

@ Margaux: Foarte adevarata vorba de la final..

@ Alecs: Merci frumos :P

@ Oxygen: E foarte bine sa faci ce vrei si simti tu :D. Si nu ma deranjeaza deloc ca m-ai pus la blogroll, chiar iti multumesc frumos :)

@ Alexandru: Chiar am sa incerc!

@ Maku: Sunt absolut convinsa ca dupa o ploaie rasare soarele!

@ Sorina: Sar'naaaa, la feeel!

@ Alexe: Asta e frate..suntem oameni..uneori mai gandim la fel :D

@ Defektu: Eu astept un telefon dragul meu :)

@ Anonim: Multumesc tare mult, sunt foarte frumoase!

Bobo DJ spunea...

super blog, te astept si pe la mine "cya"

Mircea Popescu spunea...

De la backjground ti se trage mei fata, nu te ajita.

Amellia spunea...

spre final se simte un ton optimist. ceva de genul"tot rau-i spre bine"

Ana spunea...

@ Bobo Dj: Merci. Poate am sa trec.

@ Mircea Popescu: Si ce-ai vrut sa spui mai exact cu asta?

@ Ammellia: Ma bucur ca l-ai simtit :) Te pup.