luni, 2 februarie 2009

Pas cu pas

Pentru ca traim in secolul vitezei, ne vine greu sa ne oprim, iar cand o facem simtim ca am facut ceva gresit.
Pentru ca traim in secolul vitezei, trebuie sa facem totul mai repede : sa ne indragostim mai repede, sa facem dragoste mai repede, sa iubim mai repede, sa ne mutam mai repede, sa ne casatorim mai repede si daca se poate sa traim fericiti pana la adanci batraneti mai repede.

Am uitat sa luam lucrurile treptat, iar cand o facem suntem priviti ca fiind demodati. Cosumam totul la viteza luminii: resurse, relatii, sentimente, si apoi ne intrebam de ce suntem asa nefericiti.

Am uitat ca fiecare moment are farmecul sau si ca fluturasii pot trai mai mult decat o zi. Ne epuizam toata energia "la inceput" si ajungem istoviti "la sfarsit".

Solutia? Sa ne izbim violent de "inainte" si "inapoi", de "trecut" si "viitor", de "ceea ce vreau" si "ceea ce pot" in cautarea fluturilor nemuritori si sentimentelor nesecatuite de viteza secolului in care traim.

In ritmul asta, nu m-as mira daca prima intalnire ar fi direct la primarie, a doua in noul apartament, iar a treia in cabinetul mediculul ginecolog.

Astazi, trebuie sa stim totul despre persoana de langa noi din prima, sa fim complet naturali in prezenta ei, fara urma de mister si fara niciun secret. Astazi vrem totul sau nimic si vrem acum.

Poate ar fi bine sa nu ne mai influentam atat de mult destinul si sa lasam lucrurile sa mearga de la sine... Astfel, poate vom ajunge sa descoperim sentimente si emotii demult uitate sau despre care doar am citit in carti si am vazut in filme.

Si sincer, daca secretul fericirii noastre pe termen lung ar fi sa luam lucrurile pas cu pas, nu-i asa ca ar fi pacat sa nu incercam?

31 de comentarii:

acum regret spunea...

da,ar fi pacat.
ai mare dreptate in ce spui.

bibi spunea...

pai da,si eu am simtit zilele astea, ca ar trebui sa fac lucrurile mai repede,si mai repede,indiferent de ce simt.
Poate ca o sa o las mai moale,si sper sa reusesc sa fac lucrurile pas cu pas.
Numai bine!

Dudu♥ spunea...

Pentru multe persoane este foarte greu sa lase lucrurile sa se intample pentru ca asa trebuie. Toti vrem sa stim ce se va intampla in secundele urmatoare, si uitam sa traim vraja misterului. Pentru ca viata e un mister. Nimeni nu stie ce se va intampla peste 10 ani oricate masini s-ar inventa. Si poate nu calculatoarele, masinile si chestiile moderne sunt de vina, si noi, oamenii care le-am creat, noi suntem de vina, pentru ca ne-am dorit o viata usoara, fara munca, dar am uitat sa simtim.
E trist ca nu mai avem timp sa ascultam un sfat, sa oferim unul, sa iubim, sa uram, sa trecem peste deceptii cum trebuie, sa asimilam neplacerile vietii si sa ne bucuram de lucrurile bune, dar noi am ales aceasta viata; suportam consecintele. Acelea de a trai intr-o lume robotizata, in care si noi suntem niste roboti.
Spor^^

oxygen spunea...

ar fi bine daca am putea sa nu oprimiti din viteza,dar ne e greu...chiar foarte greu si preferam sa traim asa...

ruka spunea...

Sunt de acord cu tine în unele privinţe, totuşi nu facem tot mai repede. Căsătoria, de exemplu, nu se realizează mai repede. Oamenii se căsătoresc la vârste mai înaintate decât în trecut sau nu se căsătoresc deloc.

Invizibilul spunea...

din aceasta graba si agitatie uitam sentialul ... lucrurile simple si sa traim asa cum putem si stim mai bine ;)

Anonim spunea...

Te contrazic.
Suntem precum muzica, fiecare cu propriul ritm;... pentru fiecare dintre noi exista "ritmul" potrivit care ne face fericiti, prin care simtim viata asa cum e ea. Nu exista ceva universal valabil in acest domeniu, cum noi nu suntem identici in nici un fel.

Diana spunea...

Iote aşa am fost eu. Grăbită. Am vrut prea mult înainte de vreme. Am vrut să ştiu sigur în loc să mă frământ a fluturaşi. Am vrut să am siguranţă uitând că nesiguranţa face parte din ansamblu. Am greşit. Şi cum era de aşteptat, am pierdut. E mai bine în varianta chill, mai safe şi cu mai multe satisfacţii. Eu m-am învăţat să nu mă mai grăbesc. Mai am scăpări, dar uşor uşor le rezolv şi pe astea:)

Zoli ZzZ spunea...

cine se regaseste in randurile astea, pun pariu ca are un televizor acasa; face parte din sistem. Si eu am trei prin casa ;P . My point: niste minti briliante care au interese proprii ne-au programat, inca de mici copii, sa credem ca solutia rapida e raspunsul si calea catre fericire. Cumperi o cantitate din produsul meu; si pe maine problema dispare, visul ti se implineste. Inghiti pilula rosie si te trezesti intr-o alta lume, in care a aparut schimbarea.
eu cred ca adevarata fericire, ceea care dureaza, apare cand esti liber; cand esti tu si faci ceea ce iti place; cand omenirea are de profitat in urma faptelor tale. Si da, cand muncesti, oferind timp miracolului sa apara.

Si inca ceva, mi s-a intamplat si mie sa particip la sedinte de time management; sa mi se spuna de agende si cum sa iti planifici ziua; cum la sfarsitul zilei cand iti bifezi fiecare obiectiv al zilei vei primi in schimb un anumit nivel de satisfactie. Am ajuns acolo incat sa fug zilnic, dupa aceste obiective; incat cand lucram la unul eram cu gandul la urmatorul obiectiv de pe lista mea. Si la sfarsitul zilei, cadeam rupt in pat, catedoata nemaiavand energia sa imi bifez realizarile pe ziua aceea.
Au trecut zile, si am invatat ca: Calatoria e cea care ne ofera fericirea, si nu destinatia.

Mada spunea...

eu zic asa "anii in care dormi putin dar iubesti si razi din plin"...asa vreau sa fie :D

lara spunea...

te îmbrăţişez şi îţi spun că ai o leapşa la mine pe blog în caz că ai timp şi de ea.

arina spunea...

Ana, ai un tag de la mine.

Ana spunea...

@ Acum regre: Multumesc frumos de comentariu si te mai astept pe la mine :)

@ Bibi: Iti tin pumnii si te rog sa ma anunti de rezultate!

@ Dudu: Ai foarte multa dreptate in ceea ce zici, insa numai de noi depinde sa ne dezrobotizam

@ Oxygen: Dar daca ne dorim intr-adevar asta..putem sa incercam..si cine stie, poate chiar o sa ne fie mai bine

@ Ruka: Da, ai dreptate. La faza cu casatoria chiar asa stau lucrurile, pentru ca acum e mult mai simplu sa locuiesti cu cineva, De ce ai mai avea nevoie de un act? :)

@ Invizibilul: Tocmai de asta ar fi bine s-o lasam mai moale :)

@ Anonim: Ai foarte mare dreptate si sunt de acord cu tine, insa eu vb la modul general si tocmai de asta zic ca si eu am dreptatea mea...

@ Diana: Bravooooooo Diana, sunt alaturi de tine :) PS: iar uneori scaparile sunt iminente :P:P:P

@ Zoli: Fraza de final e demna de memorat!

@ Mada: Asa iti si doresc!

@ Lara: Gata-i fetito, ma bucur ca mai dai un semn dn cand in cand..sa stiu ca n-ai pierit de tot :)

@ Arina: Sar'na draga mea, dar leapa ta am mai facut-o o data. Ne auzim la urmatoarea :P

Pinky spunea...

nu cred ca e un trend universal, sau ca e un fenomen linked cu cliseul 'secolul vitezei'.
my gut feeling tells me ca tine de varsta si de inflorirea laturii cinice din fiecare dintre noi. nu VREM sa mai alocam timp prea mult pentru tatonari, incercari, fluturi, libelule si polen. nu mai avem rabdare si preferam sa 'go for the easy kill'.
o fi trist dar e destul de darwinist pana la urma. n'est ce pas?

Ana spunea...

@ Pinky: Tu ai foarte mare dreptate in ceea ce zici si anume ca totul tine de latura noastra cinica... Insa, tot tu ai zis ca noi nu mai VREM sa alocam timp lucrurilor marunte...si aici am intervenit eu: cum ar fi daca ne-am dori iar?

irina spunea...

Intr-un fel ai dreptate, multe se intampla prea repede. Dar daca te apuca nostalgia si-ti amintesti de copilarie parca ai vrea sa traiesti totul in slow-motion, sa ai mai mult timp sa te bucuri de toate.

Flavius spunea...

Servus...
asa este... si din pacate astfel ajungem chiar... sa murim mai repede!
Cele bune!

piticu spunea...

salut. frumos site ai, dar daca vrei sa ai mai mult trafic sau page rank poti sa iti inscrii siteul gratis la mine in director
http://classdir.ro/submit.php
Bafta in continuare

Anonim spunea...

asta ziceam si eu in ultimul post...ca nu trebuie sa asteptam =))

Filmari spunea...

ai dreptate intr-un fel

Ina spunea...

"pentru ca traim in secolul vitezei, TREBUIE sa facem totul mai repede..." don't agree! E adevarat ca alergam aiurea si fara rost si undeva pe drum descoperim ca nu stim incotro ne grabim, sau de ce atata graba..(sau cel putin facem acel prim pas al descoperirii si nimic mai mult), dar toate astea numai pentru ca ajungem la un moment dat intr-o competitie cu noi insine si nicidecum cu cei din jur sau cu timpul (oricat de mult am incerca sa ne convingem de contrariul..pentru ca exista si acest gen de oameni). TREBUIE sa invatam sa ne orpim, sa ascultam si sa admiram lumea..si sa alergam numai cand este cazul.

Kali spunea...

parfumul florilor de primavara, roua diminetilor calde,adierea vantului al celui mai frumos anotimp,toate acestea sa isi gaseasca loc in sufletul tau.
o primavara cat mai frumoasa deci>:D<

Ana spunea...

@ Irina: Cam asa e..propun in schimb sa ne amintim mai putin de copilarie, dar sa fim copii mai des :)

@ Flavius: Atunci, hai sa impiedicam cumva asta...si sa ne miscam mai incet :P

@ Anonim: Pe principiul life is to short, da? :)

@ Filmari: Multumesc

@ Ina: Ai spus foarte bine: sa alergam doar cand e cazul. Corect. Pot sa fac asta :)Sau cel putin incerc..

@ Kali: Multumesc tare mult, la fel si tie. Te pup

Ina spunea...

Atunci e bine...esti cu un pas mai aproape de schimbari ;)

Andrei spunea...

eu ma gandesc ca, fiind in secolul vitezei, si treecand ca fulgerul rin viata noastra (jos un cer de stele ne-ntrerupt, deasupra cer de stele, pare(a)m un fulger neintrerupt ratacitor(i) prin ele) reusim sa scapam si de momentele "urate" mai repede...si e un lucru cert ca ziua de acum nu mai e aceeasi cu cea de acum cateva secole...conform nu stiu caror cercetari ziua noastra are defapt 16 /18 ore si nu 24..da, noi concentram tot...

devin confuz in exprimare...prea multe paranteze...
see ya

Ina spunea...

@Andrei nu stiam de faza cu orele..de unde stii? cat despre a trece ca fulgerul si a scapa mai usor de momentele grele e un lucru destul de trist in my opinion :)

Otto spunea...

Trebuie sa traiesti cat poti de repede, da sa stii sa apreciezi unele momente. Cine stie ce se va intampla maine...

evergreen spunea...

fast fwd - cuvintele care definesc generatia de azi

io's old fashion si-s de principiu " nu ma sarut de la prima intalnire"

:))

iar daca-as putea as pune frana elanului.

AnEmOnE spunea...

LA MULTI ANI !

Remus spunea...

Singurul lucru care nu are cum sa se intample mai repede este periaoda umana de incubatie de 9 luni.. :)

Anonim spunea...

I live in canada, but want to buy an iPhone in Seattle and then unlock it, which is now possible. How do I buy one without having to sign any sort of contract?



________________
[url=http://unlockiphone22.com]unlock iphone[/url]