luni, 9 martie 2009

Despre vise...si nu numai

Noi suntem ca un bloc in constructie: cu fiecare experienta traita, cu fiecare refuz, carte citita, iubire pierduta sau castigata, bucurie, lacrima, dezamagire, implinire, devenim mai puternici si ne apropiem un pic mai mult de rezultatul final - un bloc modern amplasat intr-o zona rezidentiala. In termeni umani fie spus - o persoana cat mai echilibrata, fericita si complexa.

Ideal ar fi, ca pe masura ce ne maturizam, sa ne cunoastem pe noi insine si sa ne dam seama exact de ceea ce vrem, ce nu vrem, ce ne place sau nu ne place. Consider ca doar daca facem lucrurile ce se apropie de preferintele noastre putem fi fericiti.
Este adevarat ca uneori facem lucruri doar pentru ca trebuie sa le facem, iar asta nu ar trebui sa fie o problema atata timp cat nu uitam ceea ce cu adevarat ne dorim si unde vrem sa ajungem.

La baza acestora, sta un mecanism foarte simplu : daca faci ceva ce-ti doresti sa faci si esti fericit cu asta ====> un produs final bun, ce va genera altele si mai bune. Daca faci ceva ce nu-ti doresti sa faci ====> un produs final prost, o stare de spirit deprimanta si alte rezultate pe masura.

Cu alte cuvinte, ca sa faci pe ceilalti fericiti, in primul rand trebuie sa fii tu fericit, si ca sa fii tu fericit, trebuie sa faci lucruri ce te implinesc, iar daca faci toate acestea esti cu un pas mai aproape de scopul tau final (oricare ar fi el).

Viata ne pune nas in nas cu cele mai neasteptate situatii : in decurs de cateva zile sau chiar ore, poti ajunge de pe o pozitie de varf la una de entry-level, de la un job sigur la fara job, de la 5 prieteni foarte buni la -1, de la starea de cuplu la cea de single si tot asa...

Iar cand suntem prinsi in astfel de situatii, ar fi bine sa avem la indemana un plan B. Si nu ma refer la inca un job, inca un prieten, inca un iubit, inca o sansa (desi poate uneori merge si asa), ci la a nu dispera.

Cu siguranta nu esti primul si nici ultimul caruia i se vor intampla aceste lucruri, lumea nu sta in loc pentru suferinta ta si mai mult ca sigur nu ai sa rezolvi nimic daca stai toata ziua in pozitie letargica pe canapea, gandindu-te la "eu oare ce ma fac"?
Solutia este sa profiti de acest timp mort : gandeste-te la ceea ce vrei cu adevarat, citeste cum nu ai mai citit pana acum, dormi, iesi cu prietenii, asculta muzica, fa-ti curat in dulap, scrie o carte, danseaza....
Si stii de ce?

Pentru ca fiecare lucru pe care-l faci pentru tine, cu gandul la marea ta dorinta, chiar daca nu simti, te va duce cu un pas mai aproape de ea... - deoarece, simplul fapt ca nu stai sa te plangi, inseamna ca lupti pentru lucrul dorit.
Sau cel putin eu asa cred!

25 de comentarii:

batman cand era mic spunea...

..u r rly-rly funny...., cum sa iti zic(mai bine zis..).....imi place tare de tine in perioada asta...:P

Ana spunea...

@ Batman cand era mic: Ieeeeiii, bine te-am regasit..chiar ma intrebam zilele astea unde ai disparut :)
Apropo..nu esti ironic in comentariu, nu? :P

Filutki spunea...

Fataaaa, daca ar citi bunica-mea postarea asta ti-ar zice " Apa trece, pietrele raman... sau Ceea ce nu te omoara te intareste". Dar cum eu nu vorbesc in numele ei, o sa-ti zic doar SALUT! si CURAJ! In curand ne vedem in noua mea casa (care e foarte aproape de vechea mea casa) la un ceai, un fondue, o discutie si de ce nu o "o reuniune a celor 5 care au speriat Vestul". Promit vizite pe blog daca accepti.

Alecs spunea...

auzi la costas. fondue :)) fitza. o baltica n-ar suferi la fondue cu fetele.

evergreena spunea...

mi-a plăcut treaba cu backup-ul, dar nu-i o soluţie. mi-am imaginat o lume care se protejează...

:)e ca treaba aia... ca să poţi iubi tre' să te iubeşti pe tine

Remus spunea...

ai scris frumos despre ceva frumos...

keep em' comin

andreea spunea...

foarte frumos,,,imi place...crezi ca o prietenie poate muri dintr-o data...mi-ar placea sa vb...

dana spunea...

mi-era dor de postarile tale pline de optimism. :)

Andrei spunea...

Stii ce imi place la blogul tau?
Imi place ca esti evaziva. Vorbesti despre lucruri si stari generale, care se potrivesc majoritatii oamenilor. Vorbesti despre lucruri pe care le stim toti si care sunt in general adevarate.
Si imi mai place ca toti de pe aici raman :O
/:) Ti-as povesti o chestie misto testata cu lucruri generale despre oameni, dar ma intind prea mult si nu imi sta in fire. Poate iti trimit un mail.

P.S.: Inca nu imi dau seama in ce consta talentul tau.

The way of the Moksha spunea...

Optimsimul sta in culoarea literelor de pe blog.
Si fondue il vom face la aparatul minune Mickey la Filutki acasa. Si o sa fim bine pentru ca il facem cu aburi de alcool, sa stim o treaba domle'.
Apa nu trece, o bem si pietrele sunt enervante ca te lovesti in ele. Asa ca nu e bai nicaieri. :-)

Ana spunea...

@ Filutki: De abia astept sa ne vedem in noua ta casa..unde sper eu ca se va putea fuma :))
In alta ordine de idei, poti sa vii oricand vrei tu la mine pe blog, nu de alta, dar si eu am inceput sa te citesc constant :P

@ Alecs: Sincer...inca nu stiu exact ce e aia o baltica..:)) Astept lamuriri asta 1 si 2, cine a zis ceva de suferit? Ne vedem ca sa radem, nu sa ne plangem de mila, nu? :D

@ Evergreena : Si vorba aia e foarte adevarata..deci si planul B e posibil sa functioneze atata timp cat il avem :P

@ Remus: Multumesc tare mult!!!

@ Andreea: Multumesc Andreea!
Da, cred ca o prietenie se poate sfarsi la fel de brusc precum a inceput, insa nu fara a exista ganduri ascunse la fiecare dintre persoanele implicate, ganduri ce nu au fost spuse la timp si dintr-o data au rabufnit..

@ Dana: Sar'naaaa. Puuup.

@ Andrei: Mmmm..nici nu stiu cum sa iau comentariul tau.. Daca ti-as spune ca nu ma cred evaziva, m-ai crede?
Adica eu vorbesc despre ceea ce simt eu - fix despre asta - vorbesc la plural, pentru ca incerc sa implic lumea in monologul meu literar..
Ca lumea se regaseste in ceea ce scriu..este partea a doua..:)
Oricum, chiar astept mailul ala de la tine, pentru ca m-ai facut curioasa :)
PS: E bine totusi ca am un talent...chiar daca nu stii care e ala :)

@ Moksha: Cine poate fi mai roz decat rozul si decat mine? Numai tu amore :))
Ca bine zici oricum...
Totul va fi bine...sper..:)) Puuup

Otto spunea...

"Ideal ar fi, ca pe masura ce ne maturizam, sa ne cunoastem pe noi insine si sa ne dam seama exact de ceea ce vrem, ce nu vrem, ce ne place sau nu ne place[...]"


Pai esti putin retardat daca nu faci asta...

Andrei spunea...

Eu spuneam cum te simt eu din felul in care scrii. Multi se cred in fel si chip :) e libertatea fiecaruia sa creada despre el orice. Uite, sa incerc sa iti raspund la intrebare: Da! Cred ca nu crezi despre tine ca esti evaziva. ;)
Cat despre ceea ce simti, e foarte bine ca scrierile tale sunt inspirate din ceea ce simti. Numai ca daca scrii ca iti este foame de obicei o data pe zi, toti care citesc pot scrie: "vai, ma regasesc in scrierile tale".
Vorbesc de banalitate.

Ana spunea...

@ Otto: Crezi?

@ Andrei: Draga Andrei, inseamna ca mi-ai descoperit talentul atunci : banalitatea ;)
Te mai astept pe aici.

il bello delle donne spunea...

f tare!

Andrei / Akhe spunea...

ai incercat sa definesti omul si rolul sau in societate si pe minunata planeta albastra.
parerea mea e ca ai si reusit. in mare, bine inteles. de ce in mare? pentru ca au fost, sunt si vor fi mistere ce nu vor putea fi descifrate vreodata.

spor in ceea ce faci.

Zoli ZzZ spunea...

ar mai ajuta:
*sa sti unde vrei sa ajungi (e greu, in lumea asta schimbatoare; dar chestia cu a face ce iti place e cea mai buna varianta pe care o ai);
*sa ai o echipa de mesteri (prieteni) care au ridicat cladiri la viata lor, sa fie meseriashi de calitate;
*sa fi treaz (adica, timp mort poate fi facultatea pe care o faci ca asa a spus tata si mama; sau obiceiul de a sta pana tarziu in noapte in fata calculatorului, sau .... );

...sa fi tu cel mai bun care poti fi; pentru mine, pentu tine, pentru lume.

Ana spunea...

@ Il bello delle donne: Multumesc!

@ Andrei: Normal ca vor fi mistere ce nu le vom descifra niciodata..dar macar putem sa incercam :D Multumesc mult de incurajare! :)

@ Zoli Zzz: Foarte bine ai punctat, chiar am sa tin cont de sfaturile tale :) Te mai astept!

Corina spunea...

Sau noi suntem ca niște arhitecți specializați în demolări. Ne construim prezentul demolând trecutul.

Ana spunea...

@ Corina: Imi place foarte mult exprimarea ta..si iti dau dreptate!

Mircea Popescu spunea...

Cum se zice "loc comun" pe limba voastra ?

Jane spunea...

postul acesta m-a incurajat. sunt intr-o perioada cam proasta in care simt ca nimic nu are rost si ma rog ca timpul sa treaca mai repede si sa vina luna iunie si sa scap de aici, dar citind asta m-am gandit ca intr-adevar pot sa ma bucur de timpul pe care il am aici fara sa mai numar zilele.

imi place blogul tau, si te citesc mereu. keep up with the good work!!!

Ana spunea...

@ Mircea: Nu inteleg la ce te referi...

@ Jane: Saru'mana! Ma bucur ca te-a incurajat postul. Fii sigura ca o sa vina si zile mai bune :) Te puup!

Twenty spunea...

Fato (intr-un sens bun, chiar comic.. avand in vedere ca multe fete's "obsedate" de acest "fato"), tre sa-ti mentionez ca ce scrii pe aici e foarte frumos, intresant. De o ora de cand te tot citesc:)) si nu mai pot da X la Browser:))

Sper sa nu te lasi de blogul asta, chit ca bagi cate un post odata la 2 sapt sau chiar luna:))

Te-am adaugat intr-un text document.. sa am blogul tau, sa nu se uite ;)

Ceva de reprosat.. Why pink in za scris ? E culoarea ta preferata ? Asta defineste o fata sau ce ? Fa-ma sa-nteleg!

Acum e noapte, ora 4, o sa ma retrag in the bed, dar promit sa mai revin, eventual sa mai si comentez una alta ;)

Ana spunea...

@ Twenty: :) Multumesc frumos, imi place mult comentariul tau..parca mi-ai mai inveselit ziua :D

Mdaa..imi place mie movul..si rozul asta pal, plus ca da si bine pe negru :D Nu e faza ca le place fetelor..cand mi-am creat blogul am vrut sa-l fac cald si primitor si mai ales sa ma caracterizeze, de asta am ales movul si rozul :)

Te mai astept pe la mine :) Si merci ca ma citesti :P