miercuri, 23 martie 2011

Cu si despre griji...

Ma simt mica.

Am in jurul meu o gasca de oameni care-mi vor binele, si din aceasta dorinta prea mare, imi fac rau.


Ei vor sa-mi arate cum sa nu fac anumite greseli si cum sa previn unele dezamagiri. Usor de spus, greu de pus in practica.


Nu ma intelegeti gresit: nu am o dorinta masochista sa calc din mlastina in mlastina, dar cateva julituri nu au facut rau nimanui, plus de asta, asa te alegi si cu o poveste interesanta pe care s-o spui mai departe.


Nu poti da sfaturi prin intamplarile celor din jur. Daca nu ai simtit pe propria piele anumite frici, esecuri, bucurii, nu ai cum sa ajuti pe cineva.


Gasca mea de oameni isi face prea multe griji pentru mine, lucru coplesitor, avand in vedere ca griji pentru mine imi fac si eu.


Prin urmare la grijile mele pentru mine se adauga si grijile lor pentru mine. Ei bine, oare cate griji credeti ca poate un om duce?


Cred sincer ca unii oameni ar trebui sa-si pastreze grijile pentru ei, mai putin in situatiile in care lucrurile iau o turnura extrem de proasta. Dar si atunci parca n-ar trebuie sa-ti verbalizezi grijile, ci sa te gandesti la solutii.


Nu ai voie sa incarci un om negativ cu grijile tale pentru el, mai ales daca intentia ta este sa-l ajuti.


Il vei deprima atat de tare incat isi va imagina ca soarele a apus definitiv pe strada lui.


Daca vrei sa ajuti un om, vorbesti cu el, esti amuzant, il asculti...practic, il faci sa-si spuna singur problemele, ca apoi sa-i dai de inteles ca nimic nu este fara rezolvare.


E absurd sa panichezi pe cineva, sa-l imbraci in tot felul de probleme, sa-l intristezi si apoi sa-l asiguri ca faci asta pentru binele lui.


Oamenii ingrijorati pentru binele altuia au o gramada de dezavantaje:


- risca sa fie evitati - nu de alta, dar deja stii ca vorbitul cu ei iti va aduce numai ganduri negre

- sunt incapabili sa vada lucrurile bune, pentru ca ei deja au multe proste in fata

- nu vor fi contactati in momente de cumpana, pentru ca deja stii ce vor zice: "ti-am spus noi, de ce nu ne-ai ascultat? ", cand probabil tu ai vrea doar un sfat cald si ceva compasiune

- nu prea sunt amuzanti...cand ar mai avea timp, daca ei sunt ocupati cu grijile?


Tot ce incerc sa spun este ca in viata ai nevoie de lucruri constructive: atat de la oamenii din jurul tau, cat si de la tine.


Cei care-si fac griji pentru binele tau nu te ajuta sa iti vezi punctele tari, ci doar pe cele slabe (de care probabil stii si tu deja), iar asta nu e bine pentru personalitatea sau increderea ta in tine.


Daca tu ai incredere intr-un om, atunci stii ca el nu te va dezamagi niciodata atat de grav..sau cel putin nu o va face cu rea intentie. Nu te poti astepta ca el sa nu faca greseli mari sau mici. Ar fi chiar imposibil.


Pur si simplu, daca ai incredere in el, tot ce poti sa faci este sa-l sustii si sa-i fii acolo indiferent de situatie...mereu.


PS: Fara sa-l faci sa se simta prost pentru asta.

8 comentarii:

29decembrie spunea...

imi place mult ce ai scris aici,
de fapt, imi place cam tot ce se afla pe blogul asta ;x.
superb !

Ana spunea...

Multumesc tare mult! :)

Te mai astept!

Andrei Akhe spunea...

dacă conştientizezi că ai o problemă eşti pe drumul cel bun. primul lucru atunci când trebuie să rezolvi o problemă este să o percepi (da, ştiu că mă repet dar vreau să mă fac înţeles)

şi zici că vrei să experimentezi, să te dai singură cu capul de prag să poţi trage propiile învăţături dar, gândeşte-te că viaţa e prea scurtă să le poţi face pe toate, de aceea se spune că trebuie să înveţi şi din greşelile altora.

comentariul este la modul general cum este şi postarea ta. nu mă adresez direct decât pentru a ne putea înţelege.

Ana spunea...

@ Andrei: Imi pare rau Andrei, dar nu pot sa-ti editez comentariul..nu am aceasta optiune la blog.

Anonim spunea...

Foarte frumos ce-ai scris ! La fel gandesc si eu !

Anonim spunea...

Si eu cred la fel , ca cel mai important e pe om sa stii sa-l relaxezi , indiferent de situatie. Oamenii au nevoie de caldura sufleteasca ...

jurnalulsufletului spunea...

De multe ori si eu am avut aceleasi ganduri.Lasa dom'le omul sa se dea cu capul de prag sa invete!Dar cum a spus si Andrei,poate ca uneori ar fi mai bine sa nu dam,sa nu regretam apoi.Pentru ca sunt lucruri care atunci cand se strica,super-glue nu poate sa le refaca asa cum au fost.Si atunci nu ar fi de mare ajutor cineva care sa-ti dea un sfat?CAre sa previna cumva asta?Poate ca asta doresc si cei din jurul tau.Sa previna:)

MaiAltfel spunea...

Imi place articolul... Daca te ingrijorezi prea mult de problemele altora risti sa devi un simplu umar pe care se poate plange in hohote. Asadar risti sa fii influentat negativ si sa ajungi foarte usor la fel de fel de frustrari fara sens. de aceea esti nevoit ca om sa iti repeti constant in gand: "Fii ceea ce esti!"