vineri, 11 mai 2012

Amsterdamu' e un mare bong

Desi am crezut ca in Londra trebuie sa fii atent pe unde mergi si sa te uiti la dreapta, cand tu esti obisnuit la stanga si invers...odata ajunsa in Amsterdam, mi-am schimbat parerea.

Amsterdam este un oras extrem de bicycle-friendly si prin urmare, cei care detin acest mijloc de transport au dreptul sa mearga pe oriunde vor ei - exista si numeroase piste de biciclete. Mai mult, masinile pot circula chiar si pe cele mai inguste stradute si chiar sa treaca de pe un trotuar pe celalalt, prin mijlocul drumului.

Asadar, prima regula in acest minunat oras - uitati-va pe unde mergeti, mai ales daca inainte sa faceti orice altceva va opriti in primul coffee shop. Daca nu veti fi asaltati de biciclisti, aveti toate sansele sa dea masina peste voi. O varianta de compromis ar fi sa va inchiriati si voi biciclete - iar nu o varianta tocmai ok daca ati fumat ceva inainte, dar cel putin o experienta memorabila.

Personal, am intrat intr-un locuitor al acestei capitale si am fost certata - si asta pentru ca nu stapanesc foarte bine legile echilibrului pe doua roti, dar na, asta e.

In alta ordine de idei, Amsterdamul este un oras micut, ce merita descusut la pas. O sa va placa sutele de stradute, magazinele cu branzeturi si wafe, cladirele gri si oamenii pasnici.

Red District nu este un cartier negru si obscur cum mi-am imaginat, ci unul destul de aglomerat si diversificat. Mai exact, aici veti gasi cafenele de unde va puteti cumpara iarba preferata, hosteluri, patiserii, lebede pe canal, dar si femei in vitrina.

Sincera sa fiu, am fost destul de fascinata de aceste dame de moravuri usoare si de nonsalanta cu care-si expuneau trupul in geam - unele isi luau pranzul, altele fumau, vorbeau la telefon sau schimbau impresii despre ziua trecuta.

Oricum ar fi, imaginea iti creeaza diverse stari si intrebari filosofice - apropo de asta, eu sunt total pro legalizarii prostitutiei.

Pe langa plimbat, mers cu bicicleta si baut cafele, mi-am rasfatat simturile pe cat am putut mai bine, culinar vorbind.

Am mancat multe prajituri cu muulta crema si clatite cu Nutella si wafe cu ciocolata, inghetata, biscuiti, pizza si cartofi prajiti cu diverse sosuri. M-am simtit, gastronomic fie spus, rasfatata.

O singura experienta mai putin placuta am avut, atunci cand mi s-a confirmat, inca o data, ca ambalajul nu este asemanator continutului. Am cumparat o wafa cu muulta frisca si banane si capsuni de la un indian care-mi zicea Barbie si Iuliei, Snow White. Wafa s-a dovedit a fi ranceda, si frisca la fel.

Toata excursia am cautat Banana Cake, dar, ca intr-un film prost, nu se ma gasea nicaieri si lumea de prin baruri nu o mai avea de doua saptamani. Apoi, m-am adaptat si m-am multumit cu space cake-uri, unele mai dulci ca altele :)

Si cam asta a fost. Amsterdamul este un oras frumos, ingrijit si pasnic. Pe oriunde te duci te loveste un miros de verde, parca sa-ti aminteasca unde esti, locuitorii vorbesc o engleza impecabila, asa ca nu te vei simti complexat din cauza limbii olandeze indescifrabile, iar aerul parca pare mai curat. Ironic, nu?

Un comentariu:

O spunea...

Ironic, da.