joi, 3 mai 2012

Londra si oamenii ei londonezi - partea 1

Sunt in Londra de cateva luni bune si nu v-am povestit niciodata despre cum e viata pe aici. Sunt convinsa ca daca veti dori sa vizitati acest oras, va veti face temele, asa ca am sa ma limitez la lucrurile mai putin cunoscute.

Stiti acele animatii cu omuletul urmarit mereu de un nor? Ei bine, asa te vei simti in majoritatea timpului petrecut aici. In ultima luna a plouat zi de zi, aproape non-stop, iar rarele momente cand Sorinel s-a decis sa-si faca prezenta au fost momente de sarbatoare.

Nu degeaba sinuciderile sunt in floare si la fel si depresiile. Am citit recent un studiu - acum vreo juma' de an - cum ca londonezii ar fi cei mai nefericiti oameni fiindca soarele apare rar pe strada lor. 

Apropo de sinucideri, sa nu va mirati daca o sa va aflati in metrou si conductorul, plictisit si adormit, va semnala - "Trenul va stationa cateva minute, din cauza ca la statia X este cineva pe sine". Nu va panicati, este la ordinea zilei. 

Imi si imaginez cum niste omuleti stau in fiecare statie, asteptand cuminti urmatoare victima - "Man under train, man under train" si se duc repede sa adune cadavrul, hop, sa-l arunce la marginea peronului si apoi sa dea semnal verde la tren.

Oricum ar fi, britanicii sunt obisnuiti cu vremea, mai mult decat necesar. Cand afara sunt 18 grade, daca sunt, repet, pentru ei este un fel de "Bucuresti intr-o zi torida de august, cand tocurile ti se impotmolesc in asfalt si tot ce vrei sa faci este sa locuiesti intr-un frigider". 

"Man, it's boiling!" si incep sa dea drumul la aerul conditionat, in bus, in metrou, in magazine.

N-am precizat ca la 18 grade ii vei vedea umbland in sandale si tricouri. Nu, pentru ca asta se intampla mereu. Fie - 5 grade, fie 20. Asadar, daca iarna te prinde pe aici, sa nu faci ochii mari cand vei zari doamne cu palton si sandale, domni in tricouri si tinere dezgolite. 

Asta in timp ce tu ai o geaca groasa, doua puloverase, manusi, fes si ciorapi grosi :) A, si cu atat mai mult sa nu faci ochii mari cand vei vedea bebe fara caciula si sosete, tinut nonsalant prin frig si nici copilasi de cinci, sase anisori cu gecute de primavara-toamna.

In alta ordine de idei, sunt niste betivani. La ora 22.00, cand romanii abia ies din casa, intr-o zi de week-end, ei sunt deja praf, atat femeile, cat si barbatii. 

Britanicele nu sunt toate grase, dar si cele care sunt, n-au nicio problema in a-si etala suncile. Nu vei intoarce capul pe strada dupa ele, dar sunt si multe dragute.

O sa le puteti vedea la metrou cum isi scot degajate din geanta trusa de make-up si incep sa-si intinda fondul de ten, blush-ul, sa se rimeleze si sa se dea cu ruj...eventual sa se si schimbe.

Mereu am spus, daca vrei sa te imbraci ca ele ai nevoie de: o pereche de tights, o bluza fix deasupra fundului si sa-ti scoti tocurile din geanta..de preferat in metrou.

Britanicii sunt barbati frumosi si bine imbracati. Cu toate astea, nu sunt deloc flirty, nu-ti fac complimente, nu se uita dupa tine pe strazi, nu tipa, nu te ciupesc de fund (nu ca ne-am dori asta de la specimenele stralucite din tara) si nici nu-ti fac ochi dulci la metrou.

Sunt bine educati. Prea bine, daca e sa ma intrebati pe mine. Nu stiu daca si intre asternuturi isi cer scuze pentru fiecare muscatura de umar sau te intreaba "you alright?"...sper ca nu.

Hmm...merita mentionat ca Londra este un oras super gay-friendly, unde miscarea hipsterilor este in voga si de cele mai multe ori nu-i poti deosebi pe unii de altii, daca nu se tin de mana. No hard feelings, guys. 

Mda, nu uitati ca va aflati in tara care a inventat cuvantul "politete" si stationarea pe scarile rulante chiar se face pe partea dreapta. O sa vi se ceara scuze - "sorry, love" - pentru orice si o sa vi se spuna "multumesc" non-stop.

De asemenea, nu exista traditionalul "salut" si gata. Mnu, aici vei fi intrebat asa, de fiecare data, pe oriunde te duci -  "Hi, hello, are you alright?". Fapt care, da, ti se va parea enervant mai ales daca ai o zi proasta si pe oriunde te duci oameni zambaresti te vor intreba cele de mai sus.

Sunt sigura ca va amintiti intalnirile extrem de awkward cu cineva din sfera cunostintelor, in care tot ce va ramane sa discutati este despre vreme. Ei bine, la Londra, vorba Iuliei, discuti mereu despre asta, vrei nu vrei, cu prieteni sau nu.

In posturile urmatoare am sa va mai povestesc despre ce-mi place mie pe aici, pe unde umblu si diverse preturi. Stay tuned, alright? :)


11 comentarii:

Anca-Ioana Sandu spunea...

Chiar am savurat postul tău, mai ales că am şi eu pe cineva care a plecat să studieze în Anglia şi mi-a povestit de "tinerele dezgolite", de femeile de acolo şi programul lor nocturn. :)

Miss S spunea...

Habar n-aveam ca esti in Uk. eu sunt in Aberdeen, Scotia, si am regasit tot tot ce-ai zis tu acolo. frumoase femei, frumos stil, ce sa zic:)) n-am vazut in niciuna din tarile pe care le-am vizitat asemenea..specimene.

Scrie mai des! O sa mai comentez si eu, desi pana acum nu am avut "curaj" ci am dat doar cate-un like timid!:D

oldman spunea...

aaa,ai uitat de cosmopolitismul extrem pe care nu l-am intilnit prin alte capitale europene-paris,viena,berlin,roma. Un Babilon modern,amestec de culfuri,rase,religii!

Elena spunea...

Ma bucur mult ca ai revenit, si sper sa fie o revenire in forta de data asta. Te urmaresc de mult timp si imi place tare mult ce zici tu pe aici :D

Ana spunea...

@ Anca: Multumesc frumos, revin sa completez despre viata pe aici :)

@ Miss S: Pai hai, comenteaza, ce timiditate? Suntem intre prieteni aici :) Planuiesc sa ajung si eu cam intr-o luna pe la Glasgow..sa vad si eu cum e Scotia :D

@ Oldman: Asa este, batrane intelept :)

@ Elena: Multumeeesc de sustinere!! Da, am multa forta, sper sa iasa bine!

Makü spunea...

aceasta postare a venit la momentul potrivit, deoarece in septembrie merg si eu o saptamana in Londra :D
abia astept sa vad ce mai descoperi si sa vad daca le voi descoperi si eu in scurta mea vizita :D

Miss S spunea...

Da un semn, frumoaso:) Poate-l vizitam impreuna, nici eu n-am ajuns inca!

ps-de unde esti din Ro?

Ana spunea...

@ Maku: Ce ma bucur, hai ca o sa mai scriu, sper sa-ti placa orasul :)

@ Miss S: Bineee, te tin minte, chiar am sa dau :) Din Barlad si apoi din Bucuresti :)

lenebarbie spunea...

Si eu tot in Londra stau si la inceput m-au surprins exact aceleasi lucruri despre care vorbesti si ti. Insa mai ciudat e cum ajungi sa te obisnuiesti cu ele si nici sa nu le mai observi in jurul tau, iar pe unele sa le practici - cum ar fi vorbitul despre vreme :)

Ana spunea...

@ Lene: Stiu, stiu ca esti tot aici, am citit si am vazut ca ai experimentat cam aceleasi lucruri :)

Cristinna.# spunea...

Chiar vroiam sa aflu niste detalii despre tara asta, mi-as dorii sa fac facultatea in Anglia. Abea astept sa ne mai spui cate ceva despre ea ! :x