miercuri, 5 septembrie 2012

Concluziile unei veri, oricum, mai lungi

Alecsandra este prietena mea. Cand am implinit 25 de ani, mi-a scris textul asta frumos drept cadou.

Nu rare au fost ocaziile cand m-am rugat de ea sa fie guest writer la mine pe blog. 

Cum lucrurile bune vin cand te astepti mai putin, aseara m-a surprins si mi-a trimis pe mail cuvintele de mai jos. Cu emotie le-am citit si mi-au placut foarte mult. M-am regasit printre randuri..si cine stie, poate va regasiti si voi.

Verii ii sta bine pe bloguri. Nu cum o gaseam in adolescenta-mi cliseu prin editoriale cu soare-zambete-iubiri de-o vara, in reviste ieftine A4, ci pe blogurile celor ajunsi oameni. 

Aici se joaca adevaratele meciuri. Aici spunem toti cat n-a fost sa fie iubirea nici vara asta.

Vara asta am trait un "Nu, nu poti sa vii la mine in Bucuresti", un "daca stau sa ma gandesc, cred c-as fi putut s-o ard si eu asa boschet o luna de zile" si doi de "Nu eram beat, eram obosit".

Vara asta am stiut ca PIESA AIA nu se strica printr-un ringtone, se strica dupa ce-ai simtit prea multe in timpul ei, de prea multe ori, pe aceeasi plaja.

YouTube Repeat nu e locul in care se duc melodiile noastre sa moara, plaja intr-o zi de toamna e.

Stiam de "nu face promisiuni cand esti fericit, nu lua decizii cand esti suparat", dar ce zici de "nu mai gandi limpede vreo 3 luni (sau cat mai tine vara in zilele noastre) ca marea nu se pune, doar orasul mare se calculeaza"?


Prin august am inteles ca exista de toate pe lume si ca sunt atat de diferite incat suntem toti la fel. El o-nseala; asta nu te suna; ea nu mai e aceeasi; tu iar te-ai razgandit; eu caut, dar pasiv.

Mi-e greu sa recunosc ca marea chiar e poezie. Dar am scris la strofe iulie-august incat septembrie chiar nu mai are sens de pe trotuarul lui Bucuresti cel groaznic.

N-am ce spune, varo, frumoasa figura faci cand te dai cu sare si ma iei cu soare. Adica, tu chiar il faci pe amaratul ala mahmur sa-mi para sincer si frumos. De fapt, e doar despre tine si mofturile tale - ca doar stii cum faci cand dai de alge.

Nu sunt nici om mai frumos, nici femeie mai sincera, dar mi-ai dat de gandit.

Am tot venit la tine ca sa am de unde ma intoarce, de unde veni mai pregatita de oras. 

Aici, la noi in oras, barbatii se dau cu nor si fulger, cu 19 grade si cu mofturi.

De-aia caram saruturi vinovate si piele pacatoasa de la tine incoace. Ca sa ne tina de urat si sa ne duca pana-n urmatorul pat de doi.

Am inteles azi ce-am avut in vara. Am avut cel mai frumos nimic. Am impartit toti un soare si-am ramas cu mainile goale, dar cu sufletul plin si cu mintea-n buzunare.


Tot ce fac, am invatat sa fie asa:

http://www.listenonrepeat.com/watch/?v=EQlS_GAKJDk

Un comentariu:

Pauza De Tigara spunea...

Frumos scris, ca de fiecare data:)